Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Kåring av tidenes DP?

Andeby Online > Diskusjonsforum > Kåring av tidenes DP?

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Stormogulen skreiv:

Jeg (som før **bare** samlet på pocketer) ble faktisk litt overasket over denne historien. Men det Kristin skriver her mener jeg er **helt** feil. Denne "stakkars biljardsamlermannen" lurte faktisk onkel Skrue i begynnelsen.

SPOILER:

Han visste at biljardbordet til onkel Skrue faktisk inneholdt penger! Bordet til Skrue var ødelagt og samleren sa han kunne ta det gamle bordet og gi Skrue et helt nytt bord.

Dette er lureri!
Men jeg mener allikvell det er feil av Skrue å stjele bordet tilbake....

Tja. Slik jeg ser det er det to muligheter her:

SPOILER:

1. Biljardsamlemannen visste at bordet var fullt av penger (jeg ville nesten ha trodd det, tatt i betraktning at t.o.m. _Donald_ vet det - og biljardsamlemannen er tross alt ekspert), og lurte onkel Skrue. Det var kanskje ikke veldig pent gjort, men Skrue gjør verre ting selv med jevne mellomrom. Avtalen mellom dem var uavhengig av evt. skjulte penger, og å stjele tilbake pengene er høyst uakseptabelt, også på en sånn skitten måte da gitt.

SPOILER:

2. Biljardsamlemannen visste det _ikke_, men det gjør ikke stjele-historien noe bedre.

Men Raptus er ganske gøy i den historien, det skal han ha.

da da da og hepp.

Kristin
22 år, Trondheim

16.10.2006, 10:56

SPOILER:

Det første biljardsamleren gjør når han ser bordet er å kikke under det. Tyder ikke det på at han sjekker ut om pengene er der? Kan ikke se noen annen grunn til at han skal stupe under bordet.

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

16.10.2006, 14:08

Sigvald skreiv:

Så langt har følgende 5 ekstra Donald Pocketer blitt nominert:

41 - Donald Duck i søkelyset
49 - Donald Duck i fokus
76 - Tatt av sønnavinden
138 - Donald Duck går i dekning
219 - Ønskelyset

Mer om Donald Pocket finnes her:
http://coa.inducks.org/publication.php/x/no/DP
http://outducks.org/no/dp/

Jeg tror jeg har lyst til å nominere en til:

92 - Jakten på gullstjernen

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

16.10.2006, 18:01

Nå er vel nesten alle pocketene nominert :-P

Mickey
18 år, Horten

16.10.2006, 18:09

DonaldDuck skreiv:

Nå er vel nesten alle pocketene nominert :-P

Kan umulig være mange vi har glemt nå! ;-)

Stormogulen
15 år, Notodden

16.10.2006, 18:42

OK, kva skjer no? Kvifor har Den snille onkel Skrue over dobbelt så mange røyster som Strandhogg? Greitt, Den snille onkel Skrue har nokre artige historier, men samanlikna med Strandhogg og seks kapittel om zodiaksteinane?

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Innlegget blei sist redigert 19.10.2006, 00:14 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

19.10.2006, 00:13

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

OK, kva skjer no? Kvifor har Den snille onkel Skrue over dobbelt så mange røyster som Strandhogg? Greitt, Den snille onkel Skrue har nokre artige historier, men samanlikna med Strandhogg og seks kapittel om zodiaksteinane?

Jeg **elsker** de historiene med stjernetegn-steinene!! :-)
(En av grunnene til at jeg stemte på Strandhogg. ;-))

Stormogulen
15 år, Notodden

19.10.2006, 15:18

Den Snille Onkel Skrue vinner vel fordi mange stemmer etter regelen "de elste er best"... Jeg har ikke lest Strandhogg, så jeg vet jeg gjør..

Diff

19.10.2006, 17:26

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

OK, kva skjer no? Kvifor har Den snille onkel Skrue over dobbelt så mange røyster som Strandhogg?

Det skjønner ikke jeg heller noe av.

Det ser ut til at det er to perioder som utmerker seg i denne avstemningen.
Den første perioden er de tidligste pocketene, mens den andre er de rundt nr.80-90.
Alle andre pocketer ser ut til å falle igjennom, helt uavhengig av hva de inneholder.

Mine filmanmeldelser på IMDB:
http://www.imdb.com/user/ur2484999/comments-expanded?order=alpha&start=0

SvK
25 år, Bergen

19.10.2006, 17:30

Jeg synes man skal ha lest minst to av de tre aktuelle for å stemme ... helst alle tre, selvfølgelig. Vi har omtrent ingen av de nyeste ("nye" i betydningen etter 1997, innser jeg, auda), så det kan hende jeg står over noen runder etter hvert (med mindre vi kjøper flere, da).

Har pocketene blitt dårligere? Avstemningen peker visst den veien, men jeg personlig er jo uenig åff kårs :-) (*skjelve ved tanken på resultatet i forrige uke*)

da da da og hepp.

Kristin
22 år, Trondheim

20.10.2006, 20:00

.. men etter at kvartfinalene er ferdig, så kan det vel ikke nomineres flere? Føler at dette er i ferd med å ta litt av :-S

da da da og hepp.

Kristin
22 år, Trondheim

21.10.2006, 14:36

Kristin skreiv:

.. men etter at kvartfinalene er ferdig, så kan det vel ikke nomineres flere? Føler at dette er i ferd med å ta litt av :-S

Etter kvartfinalene blir det ikke mulig å nominere flere pocketer.
Du har rett i at dette tar litt av... Vi kommer til å holde på til **etter** jul!

Stormogulen
15 år, Notodden

22.10.2006, 10:27

Går det greit om jeg nominerer enda en pocket? Isåfall vil jeg nominere nr. 144.

Stormogulen
15 år, Notodden

22.10.2006, 21:25

Stormogulen skreiv:

Går det greit om jeg nominerer enda en pocket? Isåfall vil jeg nominere nr. 144.

Du gir deg visst aldri, du ... ;-)

da da da og hepp.

Kristin
22 år, Trondheim

22.10.2006, 22:33

Kristin skreiv:

Stormogulen skreiv:

Du gir deg visst aldri, du ... ;-)

Jeg gjør ikke det! Finner alltid flere bra pocketer å nominere. ;-)

Stormogulen
15 år, Notodden

23.10.2006, 08:57

Virker som om du nominerer etterhvert som du leser...
På tide å kanskje sette en høyere standard?

Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!

Kjetil Golid
17 år, Tinn

23.10.2006, 20:28

ANDonym skreiv:

Virker som om du nominerer etterhvert som du leser...
På tide å kanskje sette en høyere standard?

Det er vel kanskje det...

Stormogulen
15 år, Notodden

23.10.2006, 20:37

Jeg vil fremheve DP 20 - Onkel Skrues gleder og sorger - som en svært god Donald Pocket-bok. Mange av disse historiene er morsomme, og noen er også ganske spennende, jeg tenker da spesielt på "Mikke avslører den usynlige banditt". "Den skumle planen til professor Magnesitus" trekker dessverre litt ned. Den var spennende nok underveis, men slutten var litt skuffende.

Det finnes sikkert enda bedre Donald Pocket-er enn denne, jeg har jo ikke lest så mange. For øvrig kjøpte jeg DP 16 samtidig med DP 20, men generelt sett har jeg ikke sett så mange eldre Donald Pocket-er i salg i butikker og kiosker, det er i så fall bare fra ca. nr. 150 og oppover. Er det noen som har et råd om hvor man kan få tak i eldre Donald Pocket-er billig (gjerne mange på en gang til en lav pris)?

Raptus von Rupp

24.10.2006, 14:40

Raptus von Rupp skreiv:

Er det noen som har et råd om hvor man kan få tak i eldre Donald Pocket-er billig (gjerne mange på en gang til en lav pris)?

QXL eller butikker som selger brukte tegneserier.

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

24.10.2006, 14:59

Så langt har følgende 8 ekstra Donald Pocketer blitt nominert:

20 - Onkel Skrues gleder og sorger
41 - Donald Duck i søkelyset
49 - Donald Duck i fokus
76 - Tatt av sønnavinden
92 - Jakten på gullstjernen
138 - Donald Duck går i dekning
144 - Donald Duck slukker tørsten
219 - Ønskelyset

Mer om Donald Pocket finnes her:
http://coa.inducks.org/publication.php/x/no/DP
http://outducks.org/no/dp/

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 24.10.2006, 16:30 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

24.10.2006, 16:30

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.