Andeby Online > Diskusjonsforum > Kåring av tidenes DP?
Gå tilbake til forumoversikta ...

Stormogulen skreiv:
Nå er det vell ingen tvil om hvilken pocket som går videre, selv om jeg mener det skulle vært nr. 137... Den inneholder en ekstremt bra Scarpa historie...
Alt kan forandre seg i over fem døgn til. Og eg er heilt einig. 137 er ekstremt bra, og det ergrer meg at tilfeldigheitene ville at den skulle hamne i same kategori som 4.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Innlegget blei sist redigert 26.09.2006, 22:08 av Olaf Moriarty Solstrand
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
26.09.2006, 22:08

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Stormogulen skreiv:
Nå er det vell ingen tvil om hvilken pocket som går videre, selv om jeg mener det skulle vært nr. 137... Den inneholder en ekstremt bra Scarpa historie...
Alt kan forandre seg i over fem døgn til. Og eg er heilt einig. 137 er ekstremt bra, og det ergrer meg at tilfeldigheitene ville at den skulle hamne i same kategori som 4.
Nå er det fire dager igjen og nr. 4 leder med sju stemmer. Slaget er tapt for nr. 137... 
Stormogulen
14 år, Notodden
28.09.2006, 17:37

Stormogulen skreiv:
Nå er det fire dager igjen og nr. 4 leder med sju stemmer. Slaget er tapt for nr. 137...
Kanskje, men aldri si aldri
Mickey
18 år, Horten
28.09.2006, 17:44

Hard fight mellom nr.4 og 85. Ser ut til at nr.4 trekker det lengste strået.
Mine filmanmeldelser på IMDB:
http://www.imdb.com/user/ur2484999/comments-expanded?order=alpha&start=0
SvK
25 år, Bergen
01.10.2006, 20:16

*Heie på nr. 4*
Ok, jeg skal innrøme at jeg aldri har lest den der jordens indre-saken, men valget mellom 4 og 137 var enkelt. Sist lørdag trålet jeg og brodern antikvariater og Pocketbua, så selv om vi ikke kjøpte _alle_ vi manglet av de nominerte, har vi i alle fall de fleste nå. Og av eller annen rar grunn har vi en av de nominerte på svensk, og en på dansk ... hm. Har aldri lest noen av dem før, så dette kan bli en utfordring.
da da da og hepp.
Kristin
22 år, Trondheim
01.10.2006, 21:34

Nummer 4 gjekk av med sigaren denne gongen, med 45 % av røystene.
Men oi, denne veka blir vrien. Nummer 11 mot nummer 89? Korleis skal ein klare å velja? Denne kjem eg til å gruble voldsomt på.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
02.10.2006, 00:43

Flammesteinens land er ei veldig god historie, men av 11, 89 og 147 er 147 likevel den første eg utelukker.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
02.10.2006, 02:40

Men oi, denne veka blir vrien. Nummer 11 mot nummer 89? Korleis skal ein klare å velja? Denne kjem eg til å gruble voldsomt på.
See meg inn i øyynene. Du eer i miin makt. Du skal velge åttinii. :-)
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
02.10.2006, 11:32

Nummer 4 gjekk av med sigaren denne gongen...
Bare sigaretter til de andre altså 
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 02.10.2006, 16:02 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
02.10.2006, 16:00

He-he. Close, but no cigar... 
Mine filmanmeldelser på IMDB:
http://www.imdb.com/user/ur2484999/comments-expanded?order=alpha&start=0
Innlegget blei sist redigert 02.10.2006, 16:14 av SvK
SvK
25 år, Bergen
02.10.2006, 16:13

Ingen tvil om hvilken pocket jeg stemte på i dag! B-gjengens kuppelkupp i DP 16 er en av de beste historiene jeg har lest!!
Stormogulen
14 år, Notodden
10.10.2006, 20:40

Vel, hm. Jeg bør kanskje ikke skrive innlegg bare for å klage på folks personlige smak, men siden jeg er ganske barnslig så blir jeg nødt til å gjøre det lell.
Arg!! Donald Pocket nr. 16??!! Bra??!! Joda, ok, den ildøya-historien er fantastisk, det skal den ha (jeg mener likevel ikke den kan måle seg med de beste historiene i de andre pocket-alternativene denne uken, men det er nå meg da), men ærlig talt, vi stemmer på beste _pocket_ og ikke beste _historie_ her ... Spør du meg så er opp til flere av historiene i DP16 bent fram _schtøgge_ (vitenskapelig i dag, må vite!). Onkel Skrue _bestemmer_ over folk som sitter i fengsel, WTF? OleDoleDoffen og Donald _torturerer_ en B-gjeng i flere _dager_?Onkel Skrue lager en ugjennomtrengelig kuppel rundt hele byen, hva med å sette seg ned og diskutere litt etikk her, hva, og de fjollete Andebyborgernes eneste respons er "dette har du gjort for å beskytte pengene dine"?? Det er sørenmeg så lite realistisk at fy. Og når Onkel Skrue slår seg sammen med Raptus og Donald for å stjele fra en stakkars biljardsamlermann, da går det for langt. Æsj!
I historien med kuppelen er det enda mer tull også. Når Mikke forsøker å drepe Svarte-Petter med fyrverkeri, for eksempel. Vel, vel. Og i min utgave er det så mye vemmelig sensur og omgjorte tegninger, det skjemmer jo "Dronning Kalhoas ildøy" også.
Unnskyld hvis jeg har fornærmet noen. Jeg er bare så forvirret. Den leder jo avstemningen, jo.
(og nå kunne jeg skrevet tilsvarende om hvorfor de fleste historiene i nr. 104 "Kul umulig" er fantastiske og herlige og blablabla, men det skal jeg vel spare dere for. men det _er_ skittøft når Mikke snakker om hvor gammel han var da-og-da, og den "Les Miserables"-saken er kjempetøff og full av kvaliteter, også slutter den så najst)
da da da og hepp.
Kristin
22 år, Trondheim
15.10.2006, 18:21

Sånn personlig stemmer jeg etter prinsippet "hvilken bok har jeg flest minner til", og da kommer #16 på soleklar førsteplass.
Kvalitetsmessig, og innholdsmessig så kan nok #104 være myye bedre, men likevel gikk stemmen til #16.
Regner med at flere stemmer på samme måte, på samme måte som andre stemmer etter andre kriterier.
Det er dette som gjør en slik uformell avstemming spennende og uforutsigbar. Men som også kan ergre vettet av de som ikke får "sin" bok på førsteplass.
"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"
whitesand
39 år, Kristiansund
15.10.2006, 18:57

Kristin skreiv:
Arg!! Donald Pocket nr. 16??!! Bra??!! Joda, ok, den ildøya-historien er fantastisk, det skal den ha)
Historien med ildøya er synes jeg faktisk er den //dårligste// historien i denne boken!
Stormogulen
14 år, Notodden
15.10.2006, 19:26

*skjelve kaldt nedover ryggen* Kalhoas ildøy ... DÅRLEG? Nei, det er den då ikkje!
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
15.10.2006, 19:37

Kristin skreiv:
...Og når Onkel Skrue slår seg sammen med Raptus og Donald for å stjele fra en stakkars biljardsamlermann, da går det for langt. Æsj!
Akkurat dette er grunnen til at jeg ikke orker å lese pocket. Den Donald, den Skrue, den hvemsomhelst jeg kjenner oppfører seg ikke i det hele tatt slik jeg er vant med. De er kyniske, rå og fullstendig platte i pocket.
"Det er harde tider, gamle venn."
S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach
MatsGull
20 år, Kongsvinger
15.10.2006, 19:40

Ettersom jeg sluttet å lese pocketbøker sånn ca. rundt nr. 40 fordi jeg syntes at de begynte å bli så dårlige så stemmer jeg kun etter prinsippet om at de gamle er eldst - altså best.
Nestor Burma
43 år, Trondheim
15.10.2006, 19:59

MatsGull skreiv:
Kristin skreiv:
...Og når Onkel Skrue slår seg sammen med Raptus og Donald for å stjele fra en stakkars biljardsamlermann, da går det for langt. Æsj!
Akkurat dette er grunnen til at jeg ikke orker å lese pocket. Den Donald, den Skrue, den hvemsomhelst jeg kjenner oppfører seg ikke i det hele tatt slik jeg er vant med. De er kyniske, rå og fullstendig platte i pocket.
Jeg (som før **bare** samlet på pocketer) ble faktisk litt overasket over denne historien. Men det Kristin skriver her mener jeg er **helt** feil. Denne "stakkars biljardsamlermannen" lurte faktisk onkel Skrue i begynnelsen.
SPOILER:
Han visste at biljardbordet til onkel Skrue faktisk inneholdt penger! Bordet til Skrue var ødelagt og samleren sa han kunne ta det gamle bordet og gi Skrue et helt nytt bord.
Dette er lureri!
Men jeg mener allikvell det er feil av Skrue å stjele bordet tilbake....
Stormogulen
14 år, Notodden
15.10.2006, 20:02

Stormogulen skreiv:
Jeg (som før **bare** samlet på pocketer) ble faktisk litt overasket over denne historien. Men det Kristin skriver her mener jeg er **helt** feil. Denne "stakkars biljardsamlermannen" lurte faktisk onkel Skrue i begynnelsen.
SPOILER:
Han visste at biljardbordet til onkel Skrue faktisk inneholdt penger! Bordet til Skrue var ødelagt og samleren sa han kunne ta det gamle bordet og gi Skrue et helt nytt bord.
Dette er lureri!
Bare et par rettelser.
Du skriver:
SPOILER:
Han var ikke klar over det, bare at selve bordet er verdifullt.
Du skriver:
Men jeg mener allikvell det er feil av Skrue å stjele bordet tilbake....
De stjeler ikke selve bordet tilbake, bytter kun ballasten.
Bernie
36 år, Bergen
16.10.2006, 00:16

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.