Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

IT-Andeby

Andeby Online > Diskusjonsforum > IT-Andeby

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Eit kort samandrag: Nettet inneheld så mykje informasjon at ein må sile ut ein del av det som er fiktivt eller farga av forfattarens syn for å kunne bruke det. Hakkespettboka inneheld berre dei BESTE artiklane.

Og hvem har sagt at ikke Petter Smart er i stand til å lage bedre søkemotorer en for eksempel Fast.

Boka inneheld dessutan berre ein artikkel om kvart tema og fungerer ikkje så godt som hypertekst grunna plassmangel,

I følge verdens største oppfinner (Petter Smart) er hypertext passe for lenge siden :-) og denne dingsen er online 24/7 så plassmangel er ikke ett tema.

så dersom ein artikkel omhandler to forskjellige tema, og du slår opp under *feil* tema av desse to, finner du ikkje nødvendigvis noko som helst (ikkje eingong ei henvisning, skulle ein leggja inn slikt ville nemlig boka bli ofsleg tjukk).

Du vil ALDRI få feil artikkel, hvordan det er mulig er en hemmelighet som Petter Smart vil ta med seg i graven sammen med mange andre hemmeligheter, og tykkelsen på boka er uavhengig av mengden online tilgjengelig informasjon.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

09.06.2006, 11:11

Anbefaler likevel 10/04.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

09.06.2006, 11:14

Det er da ikke Petter Smart som har laget boken, og jeg regner med at han ikke får lov til å gjøre noe med den heller.

Mickey
18 år, Horten

09.06.2006, 11:30

Jeg må innrømme at jeg ikke har stemt enda, men jeg skal nok stemme **nei**.

Disney/Donald Duck's kjennemerke er kvalitet. IT-historiene hadde vært OK i et annet slags blad (kanskje), men i et Donaldblad, synes jeg personlig at det blir for kjedelig i forhold til de andre fantastiske historiene.
Jeg regner ODD som vanlige gutter som "bare" er supersmarte og hakkespett-interesserte. Ikke noen som sitter på PC-en hele tiden, og hvis de først skal ut på tur, kan de ikke gå uten den bærbare PC-en.

Men, et Donaldblad skal være for andre folk enn bare meg. Så jeg stemmer kanskje "Samme for meg". For gjør de andre glad, kjøper også de Donaldblad, så stiger salget, og det gjør meg glad:-P

Men personlig mener jeg: **nei**

MicMac
17 år, Oslo

09.06.2006, 13:15

MikroMidas skreiv:

Men er innsynet såpass bra at du kan se at det er skrift på papir og og ikke skrift på en skjerm innfelt i det som ser ut som en bok for ikke å røpe superduper teknologiske nyvinninger for almuen utenfor hakkespettenes indre krets ??

[IMG=http://image59.webshots.com/59/1/60/22/2031160220092302489OSYvuu_ph.jpg]
© Disney

Dette bildet er hentet fra Gemstones U$ 319 "The Dutchman's Secret". På side 12, bilde 9 får vi et tydelig innsyn i Boka.
Da jeg leste denne historien første gang ble jeg nesten sint at Rosa ga oss et innsyn. Jeg er av den oppfatning av at vi ikke under noen omstendigheter skal få det, akkurat av den grunn av at vi skal undre litt over hvordan all verdens informasjon kan få plass i den lille saken. At det var akkurat Rosa som gjorde det, er etter min mening verre enn om en som ikke har samme "dedikerte" forhold til Arven etter Barks.

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Innlegget blei sist redigert 10.06.2006, 01:37 av Olaf Moriarty Solstrand

Einherje
42 år, Tromsø

09.06.2006, 14:23

Einherje skreiv:

Dette bildet er hentet fra Gemstones U$ 319 "The Dutchman's Secret". På side 12, bilde 9 får vi et tydelig innsyn i Boka.

Har sjekket og det stemmer det du skriver, og det er helt forferdelig å gjøre noe slikt, eier ikke fyren respekt for noe av det Barks stod for ??

At det var akkurat Rosa som gjorde det, er etter min mening verre enn om en som ikke har samme "dedikerte" forhold til Arven etter Barks.

Det sies at han har dette dedikerte forhold, men jeg synes stadig vekk at det er flere //middelmådigheter// av tegnere/forfatter fra //dusinvare// landet som behandler Barks fakta med større verdighet enn den personen du ventet mest skulle gjøre det, dessverre.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

10.06.2006, 01:04

Må vel innrømme at dette var noko som ikkje satte varige spor hos meg i det heile tatt. Når eg ser nærare på den no kan eg seie meg einig i at måten dette er gjengitt på (lettlest-utgåve?) ikkje akkurat stemmer overens med kor innhaldsrik boka faktisk er, men eg la ærleg talt ikkje merke til dette, og eg må vel òg innrømme at eg ser på det som ein detalj eg aldri har tenkt over at det er så viktig at folk ikkje bryter med. Hadde kanskje vore smart å unngå slikt, men disrespekt for Barks er det ikkje, då er det mykje gjort av både Rosa og andre som vel kan seiast å vera langt sterkare teikn på manglande respekt for Barks. Trur ærleg talt at dette er noko Rosa ikkje forestilte seg at var noko fansen hadde eit forhold til.

Når det gjelder hakkespettboka reagerte eg vel sterkare i Columbuskartene, då ein nevø opna boka og bretta ut eit digert samanlagt kartvedlegg. **Då** hugsa eg at eg faktisk tenkte på at eg mislikte at Rosa viste fram innhaldet i Hakkespettboka på den måten ... Ikkje at det eg tenkte på det som manglande respekt for Barks eller noko slikt, det berre slo meg som halvvegs upassande.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

10.06.2006, 01:21

Einherje skreiv:

[IMG=http://image59.webshots.com/59/1/60/22/2031160220092302489OSYvuu_ph.jpg]
© Disney

Dette bildet

Jeg får ikke sett dette bildet...

It was all started by a mouse...

Audun

10.06.2006, 10:23

Høyreklikk på den røde x'n. Merk av url'n og kopier den inn i adressefeltet til nettleseren. Trykk Enter, og da kommer du til der hvor bildet er. Klikk så på Tilbake/Back i nettleseren slik at du kommer tilbake til denne tråden, og da er bildet der.

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

10.06.2006, 19:48

Takk for hjelpen!

It was all started by a mouse...

Audun

10.06.2006, 20:23

Einherje skreiv:

Tok ein kopi av biletet ettersom så mange sliter med å sjå det:
[IMG=http://www.olafsolstrand.no/2031160220092302489OSYvuu_ph.jpg]
© DISNEY

Innlegget blei sist redigert 10.06.2006, 21:43 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

10.06.2006, 21:42

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.