Andeby Online > Diskusjonsforum > Disney-referanse i Lobo
Gå tilbake til forumoversikta ...

For de som ikke kjenner til Lobo: http://en.wikipedia.org/wiki/Lobo_(comics)
Satt og leste gjennom min (akk så lille) Lobo-samling da jeg kom over en morsom referanse.
I Lobo Infantacide # 2-1992 dukker det opp to karakterer som heter Chipp and Dayl, the Anti-Rescue Rangers.
Forøvrig vil jeg anbefale på det sterkeste Lobo... Den er i ferd med å bli en klassiker, og hakket over Judge Dredd må jeg si. Galskap på sitt beste.
"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter
Einherje
42 år, Tromsø
17.05.2006, 17:21

Broren min er stor Lobofan. Jeg har ikke lest så mye Lobo selv, men har inntrykket av at han muligens er en av seriehistoriens mest harry figurer. Stemmer dette?
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
17.05.2006, 18:00

Harry? Harry?? På hvilken måte? He's the Main Man!
Dette er mannen med mottoet "Frag or die" vi snakker om her.
"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter
Einherje
42 år, Tromsø
17.05.2006, 18:49

He he. Ja nå har vel egentlig hver person sin egen mening om hva som er harry. Mitt inntrykk av Lobo er at han liker å børne rundt på motorsykkelen sin (gjerne dekorert med hodeskaller) og denge vettet av folk etter deng først spør siden prinsippet. Pluss mye annet rart jeg ikke kommer på i farten som gjør at jeg klassifiserer han som harry.
Men så du ikke misforstår: Jeg bruker ikke ordet harry som synonym for teit/dum/ikke verdt å lese, men at han er så gjennomført harry at det er det som gjør figuren fasinerende. (For noen iallefall)
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
17.05.2006, 19:40

Hvilken genre er denne figur? Navnet Lobo fik mig umiddelbart til at tænke på en Disney-dyrefilm, som jeg kun har læst en adaption af i Walt Disney Præsenterer - husker ikke hvad den serie hed på norsk.
Remember: It all started with a mouse
AC
28 år, Danmark
17.05.2006, 21:00

AC skreiv:
Hvilken genre er denne figur?
Frå Wikipedia:
Lobo is a DC Comics antihero, arguably a superhero. Created by artist Keith Giffen and writer Roger Slifer, he first appeared in Omega Men #3 (1983).
An alien from the planet Czarnia who works as an intergalactic mercenary, Lobo was intended to be an over-the-top parody of 1980s-era Marvel Comics antiheroes, most notably Wolverine. Lobo has the dress and attitude of a caricatured version of the Hells Angels and has an extreme love of bloodshed and destruction. He has been featured in a number of comic books noteworthy for their ironic portrayals of over-the-top violence. Although meant as a one-note gag, Lobo was one of DC’s most popular new characters in the 1990s.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
17.05.2006, 21:02

Ja, fik selv klikket på linket efter læsningen. Kan se han er en dc-antihelt. er ikke lige til amerikanske dc-hæfter lige nu. Er ved at læse en vældig masse albums, de hemmelighedfulde byer af Schiten og Peeters, Spurvehøgen og Ariane af Cothias og Jillard osv.
Ikke så farligt mange disney-referencer der, men det er gode albums likevel.
Remember: It all started with a mouse
AC
28 år, Danmark
17.05.2006, 21:06

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.