Andeby Online > Diskusjonsforum > Cover of The Prisoner of White Agony Creek!
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Duckmania (Donrosa.de) presents the Cover of "The Prisoner of White Agony Creek": http://donrosa.de/images/mm22.jpg
It's really good!!! ;)
Innlegget blei sist redigert 30.04.2006, 12:28 av Melonemoni
30.04.2006, 12:25

Ja, Rosas tegning er flot! Men hvorfor skal en stor del af de flotte tegning skjules med tekst?
for øvrig mener jeg at Kart... Carl Barks' ikke-Disney-serier bør utgis på norsk i en samlet utgave.
Benadikt
49 år, Færøyene
30.04.2006, 12:34

A really good cover!
Litt of-topic av denne tråden, men siden "Den sorte ridder vender tilbake" har Don tegnet et hvit punkt i øynene til endene istdet for hakket. Det syntes jeg gjør tegningene bedre 
Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Jonas Larsen
16 år, Larvik
30.04.2006, 12:46

Tegningen av Skrue og Gulda er fin, men komposisjonen er helt på trynet. Og hvis man ser nøye etter, ser man at den samme biten av bakgrunnen er kopiert og limt inn to ganger ved siden av hverandre. Det kan virke som om en talentløs Photoshop-nisse har maltraktert originaltegningen for å få plass til den glorete "disc-shooter"-reklamen. Skal bli spennende å se om coveret dukker opp i andre versjoner.
Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.
Nils Petter
61 år, Moss
30.04.2006, 12:50

Hvorfor i #%@}£ har de lagt inn teksten over Gulda når det er helt tomt på venstre side??? Som sagt, elendig komposisjon
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Kjetil Golid
17 år, Tinn
30.04.2006, 12:55

Komposisjonen er ikke akkurat så bra nei...
Nils Petter skreiv:
Skal bli spennende å se om coveret dukker opp i andre versjoner.
Kanskje den blir brukt på DD & Co også?
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Innlegget blei sist redigert 30.04.2006, 13:02 av Jonas Larsen
Jonas Larsen
16 år, Larvik
30.04.2006, 13:00

Uff... sitter og okker og oier oss over dette coveret... Ikke akkurat det fineste coveret i omlöp, og forhaapentligvis kommer ikke dette til Norge, selv om det er greit med avveksling fra Donald + ODD covere...
Litt trist med tanke paa at denne historia har värt diskutert opp og ned i mente i noe som kjennes som en halv evighet, men kanskje et cover som ser litt ut som hastverksarbeid skjuler en skatt av en historie?
Er interessant bare fordi jeg er samboer med Olaf.
http://www.andebyonline.com/forum/i53795/#53795
Anbefalt lesning som lyser opp selv den tristeste forumdag:
http://www.nettserier.no/hakkumheavy/1205535600/
Innlegget blei sist redigert 30.04.2006, 13:30 av krice
krice
24 år, Tromsø
30.04.2006, 13:23

Uæk! Var jo bare vond å se på jo! Mangler helt balanse, fin tegning, men ødelegges av tomrommet og overlessing av plastdillreklame. (hvorfor plassere teksten akkurat der det var tegning?!) grr..
Filch, do something constructive! Find Peeves!
Andungen
19 år
30.04.2006, 13:29

Tror ikke dette er en Don Rosa tegning, den er altfor dårlig til det. Her har noen brukt en Don Rosa tegning og "klippet og limt" for å lage et cover.
49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
30.04.2006, 14:16

Tomrommet på venstre side trur eg er der fordi ekstradingsen pleier å vera festa der, eller noko slikt. Kan i alle fall virka slik når ein ser på dei seinaste framsidene til Mickey Maus.
Til dømes: http://coa.inducks.org/issue.php/x/de/MM2006-13
«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.
Sølve
18 år, Ullensvang
30.04.2006, 14:39

Den var forferdelig! Er ikke dette klippet og limt, så vet ikke jeg!
<<I only hope that we never lose sight of one thing — that it was all started by a mouse.>>
Walt Disney.
Barks| Rota| Rosa| Scarpa| van Horn| Solstrand & Midthun|
Innlegget blei sist redigert 30.04.2006, 16:41 av Audun
30.04.2006, 16:40

Hvis dette er klippet og limt så er det vel nok Don Rosa ekspertise her på forumet til å enkelt fastslå om det er klippet og limt fra tidligere publisert materiale, eller om det er klippet og limt fra den historien som hele verden har ventet på i snart ett år.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
Innlegget blei sist redigert 30.04.2006, 16:45 av MikroMidas
MikroMidas
45 år, Trondheim
30.04.2006, 16:45

Slik som coveret til Los Companion.
<<I only hope that we never lose sight of one thing — that it was all started by a mouse.>>
Walt Disney.
30.04.2006, 16:46

Likte Lo$ Companion coveret ti ganger bedre enn dette! Klippet og limt? Med dårlig klipping og liming? Huff, nei takk!
I'm not worthless... I can be used as a bad example:P
General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral
Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.
Ted
16 år, Bergen
30.04.2006, 17:51

Hvor i huleste er detaljene Don pleier å ta med? Bakgrunnen er elendig. Helt tomt gress uten noe ting, men selve tegningen av Skrue og Gulda var jo alright!
Mickey
18 år, Horten
30.04.2006, 18:56

Enig i at bakgrunnen er dårlig, men fjellene er det Don som har tegnet i alle fall.
(Profil oppdatert.)
Jonas Larsen
16 år, Larvik
30.04.2006, 19:19

Håper, håper, håper(!) at vi får en annen forside i NOrge!
er egentlig ganske skuffet over denne
I'm not worthless... I can be used as a bad example:P
General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral
Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.
Ted
16 år, Bergen
30.04.2006, 19:34

Jeg tror historien kommer i nr. 20-22, altså 3 deler. Er utelukket at den kommer før nr. 19
Walt Disney.
30.04.2006, 19:38

Audun- skreiv:
Jeg tror historien kommer i nr. 20-22, altså 3 deler. Er utelukket at den kommer før nr. 19
Den tyske utgaven ser ut til å komme i nr. 22-24. Håper imidlertid at du har rett hva angår den de skandinaviske utgavene.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
01.05.2006, 00:26

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.