Andeby Online > Diskusjonsforum > Hvordan ser Donald-bladet ut om 10 år?
Gå tilbake til forumoversikta ...

Hva slags historier får vi? Hvordan ser tegningene ut? Fargene? Ekstrastoffet? Får vi nye figurer? Hva tror forumet?
Selv er jeg nokså sikker på at vi kommer til å få en kjappere, mer moderne fortellerstil, slik vi ser i voksne tegneserier. Det blir helt slutt på bokser med tekster som "Litt senere" eller "Samtidig, hjemme i Andeby". Historiene kommer til å hoppe uanstrengt i tid og rom, og forfatterne kommer til å antyde hva som skjer heller enn å forklare det i hjel.
Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.
Nils Petter
61 år, Moss
28.04.2006, 09:35

Jeg tror tegnestilene kommer til å bli mer og mer sære(gne) og spesielle. Man kommer med èn gang til å se hvilken tegner som har tegnet historien
Fargene tror jeg vil se mer naturlige ut og kanskje det til og med blir teksturer (selv om jeg hadde blitt imot akkurat det).
Angående nye figurer tror jeg at det ikke kommer til å bli så mange av de som kontinuerlig ducker opp, selv om mange av fremtidens tegnere kommer til å prøve hardt så de kan smykke seg med tittelen //tegneserie-jordmor.//
Når det gjelder vedleggene, blir de sikker mer og mer forseggjorte som vi antakelig får merke på prisen.
Jeg tor også at Donaldbladet kommer til å handle mindre og mindre om akkurat Donald, dessverre
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Kjetil Golid
17 år, Tinn
28.04.2006, 15:48

ANDonym skreiv:
Man kommer med èn gang til å se hvilken tegner som har tegnet historien
ganske sånn som nå med andre ord 

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P
General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral
Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.
Ted
16 år, Bergen
28.04.2006, 16:57

Joa, det er ikke vanskelig å se hvem som har tegnet hva nå heller, men jeg tror at vi får se folk i framtiden med //helt// unike stiler.
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Kjetil Golid
17 år, Tinn
28.04.2006, 18:21

hm.. oki:)
I'm not worthless... I can be used as a bad example:P
General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral
Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.
Ted
16 år, Bergen
28.04.2006, 18:24

28.04.2006, 20:20

ANDonym skreiv:
jeg tror at vi får se folk i framtiden med //helt// unike stiler.
Enig. Noe av det mest interessante som har skjedd det siste tiåret er jo at Egmont har løftet tegnerne ut av en anonym tilværelse gjort dem til stjerner. Nå virker det nesten som om redaksjonen oppmuntrer til en mer individuell tegnestil.
Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.
Nils Petter
61 år, Moss
28.04.2006, 22:24

ANDonym skreiv:
Når det gjelder vedleggene, blir de sikker mer og mer forseggjorte som vi antakelig får merke på prisen.
Jeg ser for meg mer reklame, mer fjas på coveret og like uinteressante leker. Som i dag vil profitt være utgivers hovedmotiv.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
30.04.2006, 01:38

Sigvald skreiv:
Jeg ser for meg mer reklame, mer fjas på coveret og like uinteressante leker. Som i dag vil profitt være utgivers hovedmotiv.
Det er nok vanskelig å lage leker som kunne interessere en 39-åring....
Drikaton.
Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme
Innlegget blei sist redigert 30.04.2006, 08:44 av Drikaton
Drikaton
45 år, Nittedal
30.04.2006, 08:43

Drikaton skreiv:
Sigvald skreiv:
Det er nok vanskelig å lage leker som kunne interessere en 39-åring....
Eller en 49-åring i 2016. 
Nestor Burma
43 år, Trondheim
30.04.2006, 10:53

Det er slett ikke vanskelig i det hele tatt. Det er bare å få Don Rosa til å designe de. 
Jeg tror (eller håper er vel ordet) at bladet er mye tykkere om noen år. Det tar desverre ikke lange tiden å lese ut et Donaldblad i min alder.
Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist
- Det Gode Selskap -
Guffen Delbekk
23 år, Halden
30.04.2006, 10:56

Vi sitter her og krangler veldig om akkurat dette no ... krice vil ha tynnere blader (nostalgi; ho saknar dei tynne lefsene fraa tidleg nittital). Eg foreslaar 128-siders blader ein gong i maanaden. Kvifor? Fordi eg krysser fingrane for at framtidas Donald i hovudsak vil bestaa av //lange// historier paa 30-40 sider. krice foreslaar som eit kompromiss at dei heller kunne gjera det med Mikke-bladet, slik at vi slipper aa lide oss gjennom ein maanad med ventetid for kvart donaldblad, og at ho kunne faa nostalgistorleiken sin. Uansett sit vi vel begge og haaper paa kvar vaar ting som uansett er fullstendig urealistisk. Kva ein kan //forvente// ... det maa gudene vite. Og kanskje Svein Erik Söland. Eller kanskje berre gudane likevel.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
30.04.2006, 11:04

Ted skreiv:
ANDonym skreiv:
Man kommer med èn gang til å se hvilken tegner som har tegnet historien
ganske sånn som nå med andre ord :-P;)
jeg synes at de fleste tegnerne med unntak av noen få tegner ganske likt.
det kommer til og bli mer særegent om 10år
Klikk her for å bli spist: http://world6.monstersgame.co.uk/?ac=vid&vid=114253397
duckman
14 år, Lier
30.04.2006, 13:43

Har selv funnet ut at jeg kan se forskjell på 24 donaldtegnere og 11 Mikke-tegnere for øyeblikket
Tidligere ANDonym
Kvitsund Gymnas!
Kjetil Golid
17 år, Tinn
30.04.2006, 13:52

Det er ikke det å se forskjellen som er hovedproblemet, mer det å vite hvem som er hvem;-)
Noe jeg har blitt mye mer flink til å se etter å ha hengt på AO et par år:-)
Filch, do something constructive! Find Peeves!
Andungen
19 år
30.04.2006, 13:54

andungen skreiv:
Det er ikke det å se forskjellen som er hovedproblemet, mer det å vite hvem som er hvem
Det var det jeg mente da
Tidligere ANDonym
Kvitsund Gymnas!
Innlegget blei sist redigert 30.04.2006, 13:57 av Kjetil Golid
Kjetil Golid
17 år, Tinn
30.04.2006, 13:56

Støtter Olafs visjon om ei framtid med laaange historiar i tjukke blader ein gong i måneden. Men eg har også ein drøm om eit nytt blad som tar for seg Andeby etter Skrue - Duckburg - the next generation" (staves det sånn?), men det er vel heller lite sannsynleg at vi får noko sånt. Har inntrykk av at det få andre enn meg som interessert i å fornye Andeby.
Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!
Kristian Rødvand
22 år, Rana
10.05.2006, 11:35

Nei, du har rett. Det kommer nok aldri til å skje..
(Og, ja: jeg har skiftet navn fra "Audun-" til "~Merlock" (av sikkerhetsmessige årsaker))
<<I only hope that we never lose sight of one thing — that it was all started by a mouse.>>
Walt Disney.
Barks| Rota| Rosa| Scarpa| van Horn| Solstrand & Midthun|
Innlegget blei sist redigert 10.05.2006, 14:52 av Audun
10.05.2006, 14:50

Tja. Det eksisterer jo allereie eksempel på seriar der Andeby har blitt forandra til dei grader. Sjå berre på Fantonald.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
10.05.2006, 15:51

Jeg tror at det skal mye til for at donaldbladet blir **veldig** forandret på kun 10 år. Jeg synes bladet er helt fint slik det er nå, jeg.
En ting jeg **ikke** ønsker er livet i Andeby etter Skrue. Andeby blir jo ikke det samme uten han. Tenk for dere Donald som gammel og ODD som voksne! Blæh! Men selvfølgelig, smaken er som baken!
MicMac
16 år, Oslo
10.05.2006, 16:10

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.