Andeby Online > Diskusjonsforum > Tippeligabilaget
Gå tilbake til forumoversikta ...

Sigvald skreiv:
Med tanke på alt det alt det RBK har gjort for Trøndelag de siste 15-20 årene, vil nok mange her inne forvente at du, som trønder, viser et minimum av interesse for fotballen
//Jeg// kan ikke svare for andre enn meg selv, men //jeg// som trønder har ikke et //fnugg// av interesse for fotball. 
Nestor Burma
43 år, Trondheim
03.04.2006, 20:49

Sigvald skreiv:
Når ble oversettere en del av gruppen "journalister"?
Vil ikke akkurat beskrive hverken Herr Løkling eller Herr Midthun som oversetter, kanskje ikke journalister er helt 100% dekkende , men de driver journalistisk virke i ett forlag. Men uansett hvilket ""yrke"" du mener at deres østlandske kollegaer har så stigmatiserer du fortsatt ganske mange.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
03.04.2006, 20:52

Nestor Burma skreiv:
//Jeg// kan ikke svare for andre enn meg selv, men //jeg// som trønder har ikke et //fnugg// av interesse for fotball.
Er ikke trønder, men vet godt hvor rosenborgbanen er 
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
03.04.2006, 20:54

MikroMidas skreiv:
Nestor Burma skreiv:
//Jeg// kan ikke svare for andre enn meg selv, men //jeg// som trønder har ikke et //fnugg// av interesse for fotball. B)
Er ikke trønder, men vet godt hvor rosenborgbanen er :)
Eh... du mener selvsagt Lerkendal?
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 03.04.2006, 22:33 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
03.04.2006, 21:06

Sigvald skreiv:
MikroMidas skreiv:
Nestor Burma skreiv:
//Jeg// kan ikke svare for andre enn meg selv, men //jeg// som trønder har ikke et //fnugg// av interesse for fotball. B)
Er ikke trønder, men vet godt hvor rosenborgbanen er :)
Eh... du mener selvsagt Lekendal?
Eller Lerkendal, kanskje. Eplet faller av og til langt fra stammen. JEG elsker fotball, og spesielt RBK.
www.olavskulen.no
Elise
49 år, Stord
03.04.2006, 21:20

Elise skreiv:
Eplet faller av og til langt fra stammen. JEG elsker fotball, og spesielt RBK.
Jeg trodde at det var Brann som var det store laget på Stord ;-)
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 04.04.2006, 00:20 av Olaf Moriarty Solstrand
Sigvald
41 år, Stavanger
03.04.2006, 22:40

Sigvald skreiv:
Elise skreiv:
Eplet faller av og til langt fra stammen. JEG elsker fotball, og spesielt RBK.
Jeg trodde at det var Brann som var det store laget på Stord ;-)
Men du trudde at Rosenborg og Trondheims-Ørn var svære i Tromsø? Hm.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Innlegget blei sist redigert 04.04.2006, 00:21 av Olaf Moriarty Solstrand
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
03.04.2006, 22:46

Olaf Solstrand skreiv:
Men du trudde at Rosenborg og Trondheims-Ørn var svære i Tromsø? Hm.
Der avslørte du dine enorme fotballkunnskaper med å å fortelle hvem som har rosenborgbanen som hjemmebane. Tror ikke eplet falt sååå langt fra stammen allikevel 
MikroMidas
45 år, Trondheim
03.04.2006, 23:05

Hm? Eg sikta ikkje til innlegget om rosenborgbanen, eg svarte på at Sigvald meinte at eg burde ha interesse for RBK og Trondheims-Ørn, sjølv om eg innser at eg klarte å avsløre at eg veit kva akronymet RBK står for ...
Men enkelte kunnskaper får ein jo inn med morsmjølka. Eller med media. Det er ikkje kjempeinteresse for temaet som er årsaken til at eg veit kven som vant Idol i fjor heller (sjølv om eg faktisk har klart å ikkje høyre songen ho vann med enno). Men ein får med seg litt likevel.
Det betyr ikkje at ein interesserer seg for det.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
03.04.2006, 23:09

Fotball? Fotball?? Ser heller på et ti-timers dårlig videopptak av bulgarsk bedriftsmesterskap i sleggekast før jeg overhodet vurderer å se på fotball, og det gjelder spesielt norsk fotball.
En gjeng med sutrete bortskjemte overbetalte tullinger som er mer opptatt av frisyren og aner overhodet ikke hva som rører seg utfor den tulling-sfæren de er fastspikret inne i.
"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter
Innlegget blei sist redigert 04.04.2006, 02:55 av Einherje
Einherje
42 år, Tromsø
04.04.2006, 02:54

Einherje skreiv:
Fotball? Fotball?? Ser heller på et ti-timers dårlig videopptak av bulgarsk bedriftsmesterskap i sleggekast før jeg overhodet vurderer å se på fotball, og det gjelder spesielt norsk fotball.
Er ikke så stor fotballfan jeg heller, men ser en gang i blant kampene til Liverpool.
Men at folk sitter med lagdrakter på seg, og gråter når favorittlaget deres skårer: Det skjønner jeg ikke.
Olaf Solstrand skreiv:
Det er ikkje kjempeinteresse for temaet som er årsaken til at eg veit kven som vant Idol i fjor heller (sjølv om eg faktisk har klart å ikkje høyre songen ho vann med enno). Men ein får med seg litt likevel.
Det er sant 
By the way, hvor lenge til skal Idol fortsette? Er det ikke en som vinner snart?
(har ikke fulgt med på det. Har sett en episode av det i år, pluss noen tidligere...)
Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Innlegget blei sist redigert 05.04.2006, 18:23 av Jonas Larsen
Jonas Larsen
16 år, Larvik
05.04.2006, 18:14

Trur det var ein kar som vann allereie for tre år sidan.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
05.04.2006, 18:47

Jeg mente ikke det, men i denne omgangen her (2006) 
Jeg vet at hr. Nilsen vant i 2003, Salvesen i 2004 og Jorun Stiansen i 2005. Såpass har jeg også fått med meg av Idol 
Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Innlegget blei sist redigert 06.04.2006, 14:37 av Jonas Larsen
Jonas Larsen
16 år, Larvik
06.04.2006, 14:33

Olaf Solstrand skreiv:
Det er ikkje kjempeinteresse for temaet som er årsaken til at eg veit kven som vant Idol i fjor heller (sjølv om eg faktisk har klart å ikkje høyre songen ho vann med enno).
Men du har hørt sangen til den **vakre** jenta som kom på andre plass etter en meget god anbefaling. 
Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist
http://www.dingus.be - bloggen til Det Gode Selskap.
Guffen Delbekk
23 år, Halden
06.04.2006, 15:08

Blæh. Dette bilaget kunne de ha spart seg for. Kaste bort tid og penger på noe så oppskrytt og kjedelig som fotball : Jeg forstår selvsagt at ikke alle er enige med meg, men jeg kjøper Donald for å lese - ja - nettopp Donald. Hadde jeg ønsket å lese om Tippeligaen ville jeg kjøpt et eller annet fotballblad, hvilket jeg tipper det er altfor mange av.
Ikke spis mine indre organer. Jeg trenger dem selv!
Asterix
18 år, Sande i Vestfold
06.04.2006, 15:55

Asterix skreiv:
Blæh. Dette bilaget kunne de ha spart seg for. Kaste bort tid og penger på noe så oppskrytt og kjedelig som fotball : Jeg forstår selvsagt at ikke alle er enige med meg, men jeg kjøper Donald for å lese - ja - nettopp Donald. Hadde jeg ønsket å lese om Tippeligaen ville jeg kjøpt et eller annet fotballblad, hvilket jeg tipper det er altfor mange av.
Men morsomme klinkekule skytere har mye mer å gjøre i Donald?
Sjønner ikke problemet egentlig, det er jo bare å kaste billaget hvis du ikke har fornuft nok til å like fotball, det er ikke verre. Og vi fikk ikke mindre Donald enn vanlig, vi fikk faktisk like mye som som vi pleier. Dessuten var jo ekstrabladet fylt med fine tegninger av Arild (og bilder av fotballspillere som er tegnet på)
Hørte du det Tommy, du er ikke normal
06.04.2006, 16:05

Jeg har alltid hatt inntrykk av at er det ett tema der folk som ikke liker/interesserer seg for temaet er ivrige på å fortelle dette til andre så er det akkurat fotball.
Ikke uten grunn at t-skjorta "Hvem f**n er Drillo?" var en bestselger da landslaget var på topp.
Jeg er glad at jeg liker fotball for jeg kan forstå at det kan være irriterende for de som ikke interesserer seg at fotballen får så mye plass i media. Gled dere til fotball VM, da blir det ikke mye annet på TV. 
ばか! (Baka!)
Innlegget blei sist redigert 06.04.2006, 16:55 av Chrisron
Chrisron
31 år, Tønsberg
06.04.2006, 16:54

Litt OT, men... gleder meg ikke akkurat til fotball-VM kommer hit til byen...
Er interessant bare fordi jeg er samboer med Olaf.
http://www.andebyonline.com/forum/i53795/#53795
Anbefalt lesning som lyser opp selv den tristeste forumdag:
http://www.nettserier.no/hakkumheavy/1205535600/
krice
24 år, Tromsø
06.04.2006, 19:06

Chrisron skreiv:
Jeg har alltid hatt inntrykk av at er det ett tema der folk som ikke liker/interesserer seg for temaet er ivrige på å fortelle dette til andre så er det akkurat fotball.
...og vet du hvorfor? Fordi det er et desperat forsøk på å drepe enhver start på akkurat det temaet. Men dessverre er det sjelden det virker. For er det noe en fotballidiot absolutt vil prate om, så er det akkurat det. Du må **kvele** han for å stoppe tiraden som bare vil gå og gå og gå, akkurat som en Duracell-kanin som har fått plutonium-batterier.
"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter
Einherje
42 år, Tromsø
07.04.2006, 00:48

Einherje skreiv:
Du må **kvele** han for å stoppe tiraden som bare vil gå og gå og gå, akkurat som en Duracell-kanin som har fått plutonium-batterier.
Hah! Da vet jeg nøyaktig hvordan du føler deg. Jeg har det akkurat likt bare at det er bil som alle absolutt skal diskutere og jeg er totalt uinterressert i temaet.
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
07.04.2006, 10:44

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.