Andeby Online > Diskusjonsforum > Tippeligabilaget
Gå tilbake til forumoversikta ...

Bergenserne Løkling og Midthun nevnes i forbindelse med DD&Cos Tippeliga-bilag. Har dette gitt seg utslag i ekstra positiv og fyldig omtale av Brann?
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
02.04.2006, 01:08

Har ikke sett bilaget ennå (kjøper fast hver mandag i stedet for å abonnere), men vil overraske meg mye hvis det er slik. Synes forresten det er veldig positivt med et slikt bilag og gleder meg til å kikke i det, selv om det nok ikke holder så høyt nivå fotballfaglig sett.
Tommy
24 år, Odda
02.04.2006, 01:36

Nei, det er vel like positiv og fyldig omtale av alle laga, er mitt inntrykk. Dei legger heller ikkje sjul på Branns/Bergens svakheiter, samtidig som dei omtaler det -- og alle andre lag -- som eit lag det *kan* hende at lesaren heier på.
Det som står om Brann:
Bergenserne har kanskje Norges mest fanatiske hjemmepublikum, noe som er både en styrke og en svakhet. Styrken er trykket fra tribunene, men svakheten er alt bråket rundt laget om ting går filleveien. Og bergensere snakker enten høyt eller veldig høyt. Brann begynte fjorårssesongen bra, med store hjemmesire over blant annet Lillestrøm (6-2), Lyn (3-0) og Rosenborg (4-1). Så forsvant nøkkelspiller Raymond Kvisvik til Fredrikstad -- og Brann på bærtur uten telt og niste. Erstatteren fro Kvisvik, Petter Vaagan Moen, ble nemlig ikke klar før etter sesongen, og en annenn nøkkelspiller, Martin Andresen, hinket konstant rundt med foten i en bærepose. Nå er han heldigvis tilbake, og med kapteinsbind, ikke bandasje. Bare to lag vant flere hjemmekamper enn Brann, men bortestatistikken sto ikke i stil, og laget endte på 6. plass -- skuffende i forhold til ambisjonene. Siden dette har også en klassespiller som østerrikske Paul Scharner forsvunnet, til engelske Wigan. Ny spiller: Sloveneren Janez Zavri. Skal bli interessant å høre anvnet hans ropt fra tribuenene med skarre-r. Kan Vaagan Moen løfte Brann etter håret i år, eller er trener Mjeldes frisyre for kort? Første kamp: 9. april: Fredrikstad-Brann
I tillegg til informasjon om seriemeisterskap, cupmeisterskap, heimebane, trener, heimeside og ein seks linjers biografi av Petter Waagan Moen. Med andre ord omtrent nøyaktig den same behandlinga som dei tretten andre laga har fått.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
02.04.2006, 01:39

Chrisron skreiv:
Donald og fotball på en gang. Det blir jo nesten jul og bursdag på en gang det
Helt enig!! 
www.olavskulen.no
Elise
49 år, Stord
02.04.2006, 17:50

Sigvald skreiv:
Bergenserne Løkling og Midthun nevnes i forbindelse med DD&Cos Tippeliga-bilag. Har dette gitt seg utslag i ekstra positiv og fyldig omtale av Brann?
Hvorfor tror du bestandig det verste om folk ?
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
02.04.2006, 19:02

MikroMidas skreiv:
Sigvald skreiv:
Akkurat der tror jeg Sigvald har det bedre enn meg, for jeg tror altid inntil det naive, det **beste** om folk inntil de motbeviser meg.
"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter
Einherje
42 år, Tromsø
02.04.2006, 21:32

Einherje skreiv:
MikroMidas skreiv:
Sigvald skreiv:
Akkurat der tror jeg Sigvald har det bedre enn meg, for jeg tror altid inntil det naive, det **beste** om folk inntil de motbeviser meg.
Samme her
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Kjetil Golid
17 år, Tinn
02.04.2006, 21:37

Einherje skreiv:
Blåøyd du også altså 
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
02.04.2006, 23:02

Usj, den teite fotballen nøytraliserer gleden over et nytt Donald.
"Det er harde tider, gamle venn."
S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach
MatsGull
20 år, Kongsvinger
03.04.2006, 10:13

Jeg for min del ser ikke gleden over alt dette fotballtullet. Nei hold Donald borte fra den elendigheten 
Lars Olav
32 år, Grimstad
03.04.2006, 10:55

Hm ... vel kan fotball vera noko tåpeleg tull, men at den er så teit at den øydeleggjer gleda over eit nytt donald -- eller at Donald til einkvar pris må haldast borte frå den -- er eg ueinig i.
For å kome med ei veldig søkt samanlikning: Nazisme er noko tull det òg, men Donald-filmen «Der Führer's Face» fekk likevel Oscar. Og, det er (sjølv om eg oppfatter den lokalpatriotiske slutten som uhyre komisk når den blir sett tilbake på i ettertid) ein veldig god film.
Eg liker ikkje fotball. Men det har kome ei rekke gode fotballhistorier i Donald som eg liker. Andre tema eg personleg ikkje liker så godt -- friluftsliv, atombomber, flaskekapsler eller å miste alle pengane sine ned i ei djup hole der dei vil synke ned i kvikksand dersom eg prøver å heise dei opp igjen -- har Carl Barks klart å lage uforgløymelege klassikarar av.
Då tåler eg litt fotball i Donald òg.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
03.04.2006, 11:59

Fotball kan godt blandes inn i Donald-historier, men Donald-historier burde ikke blandes inn i Fotball (sånn som de nå gjør i det nye fotballbladet «Kick it!»).
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Kjetil Golid
17 år, Tinn
03.04.2006, 15:31

ANDonym skreiv:
Fotball kan godt blandes inn i Donald-historier, men Donald-historier burde ikke blandes inn i Fotball (sånn som de nå gjør i det nye fotballbladet «Kick it!»).
Enig.
Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Jonas Larsen
16 år, Larvik
03.04.2006, 18:00

MikroMidas skreiv:
Sigvald skreiv:
Ny misforståelse på gang? Dersom de nå hadde hyllet Brann så hadde jeg faktisk ikke sett negativt på det i det hele tatt - jeg hadde derimot sett på det som en herlig motvekt mot deres tidvis navlebeskuende østlandske kolleger 
Olaf Solstrand skreiv:
Eg liker ikkje fotball.
Pssst!
Med tanke på alt det alt det RBK og Trondheims Ørn har gjort for Trøndelag de siste 15-20 årene, vil nok mange her inne forvente at du, som trønder, viser et minimum av interesse for fotballen 
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Innlegget blei sist redigert 03.04.2006, 20:49 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
03.04.2006, 20:25

Sigvald skreiv:
Ny misforståelse på gang?
Ikke fra min side, jeg bare lurer på hvorfor **du** bestandig tillegger folk de verste hensikter.
jeg hadde derimot sett på det som en herlig motvekt mot deres ofte navlebeskuende østlandske kolleger ;-)
Ser jo ut som spørsmålet mitt var berettiget siden du her fortsetter med å stigmatisere ganske mange uskyldige journalister som tilfedigvis er oppvokst på østlandet.
MikroMidas
45 år, Trondheim
03.04.2006, 20:39

MikroMidas skreiv:
Sigvald skreiv:
Ny misforståelse på gang?
Ikke fra min side, jeg bare lurer på hvorfor **du** bestandig tillegger folk de verste hensikter.
Ikke i dette tilfellet, ettersom jeg ikke var på jakt etter å finne noe negativt å utsette på herrene Løkling og Midthun.
Ser jo ut som spørsmålet mitt var berettiget siden du her fortsetter med å stigmatisere ganske mange uskyldige journalister som tilfedigvis er oppvokst på østlandet.
Når ble oversettere en del av gruppen "journalister"?
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Innlegget blei sist redigert 03.04.2006, 20:48 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
03.04.2006, 20:48

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.