Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Lo$(norsk) på QXL

Andeby Online > Diskusjonsforum > Lo$(norsk) på QXL

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

SÅ vidt jeg har skjønt er det en del her inpå som ikke har Skrie McDucks Liv og Levnet og er på leting etter denne, men den ligger i hvertfall inpå QXL nå: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=24341828&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=26045 :-)

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

27.03.2006, 20:45

325,- er jo aaaaaalt for lite:-) Var og så på den for noen dager siden og den lå på akkurat samme pris da.

Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!

Kjetil Golid
17 år, Tinn

27.03.2006, 21:35

Prisdumping ?? Eller vent og se når auksjonen er over. Da tror jeg prisen er en helt annen.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

27.03.2006, 21:42

MikroMidas skreiv:

Prisdumping ?? Eller vent og se når auksjonen er over. Da tror jeg prisen er en helt annen.

Jeg ser ironien i svaret ditt, men det er ikke alle som forstår at det er ikke noe som heter **prisdumping** når det gjelder auksjoner. :-)

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

27.03.2006, 21:59

Einherje skreiv:

MikroMidas skreiv:

Jeg ser ironien i svaret ditt, men det er ikke alle som forstår at det er ikke noe som heter **prisdumping** når det gjelder auksjoner. :-)

Dette er nok IKKE prisdumping, men snarere prisjustering i markedet p.g.a. ny norsk utgivelse i HOF i løpet av året.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

27.03.2006, 22:06

Einherje skreiv:

Tipper prisen når auksjonen er over starter med tallet 5 eller høyere.

Sigvals skreiv:

Dette er nok IKKE prisdumping, men snarere prisjustering i markedet p.g.a. ny norsk utgivelse i HOF i løpet av året.

Jeg synes ikke det er videre solidarisk av deg Sigvald å bruke en utgivelse som ikke er tilgjengelig for almuen (HOF) som begrunnelse for at min bok skal prisdumpes.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

27.03.2006, 22:14

Sigvald skreiv:

Einherje skreiv:

MikroMidas skreiv:

Hallo?!???!!!??? Det kan **ikke** justeres før boka **ER** der... Boka er ikke kommet ut, og er vi riktig heldige så følger Egmont sin eminente tradisjon og blåser av serien før den (elendigheten) kommer ut.

- Peter

Innlegget blei sist redigert 27.03.2006, 22:24 av Einherje

Einherje
42 år, Tromsø

27.03.2006, 22:23

Til de som er redd for å sitte inne med to LO$ bøker; Gi bort den ene til noen du er glad i. Jeg vil hvertfall gi mitt nåværende eksemplar til broren min når LO$ kommer i HOF.

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

28.03.2006, 13:15

F**** óg! Drit irriterende at den skal utgis i HOF! Jeg abbonerer ikke på det, men det får min til å falle i verdi, og når jeg begynner å abbonere på det er det irriterende at jeg i det hele tatt kjøpte den første:-@

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

28.03.2006, 14:38

Ted skreiv:

F**** óg! Drit irriterende at den skal utgis i HOF! Jeg abbonerer ikke på det, men det får min til å falle i verdi, og når jeg begynner å abbonere på det er det irriterende at jeg i det hele tatt kjøpte den første:-@

Enig at det er litt dumt at den kommer i HOF også. Når den boken kommer, sitter jeg pokker meg inne med **tre** Lo$-bøker.
Men jeg tror jeg skal gi et eksemplar til min stebror i fødselsdagsgave. Det andre eksemplaret jeg har nå er et signert et, så den beholder jeg selv ;-)

Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

(Profil oppdatert.)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

28.03.2006, 14:43

Falle i verdi? Falle i **VERDI???** Samler dere på Donald-serier ut i fra vulgærdonaldistisk spekulanteri, eller gleden over de gode historiene?
Jeg har min Onkel Skrues Liv og Levnet og jeg @$£*& om den ble dumpet på verdensmarkedet til 50 øre tonnet.

- Peter

Innlegget blei sist redigert 28.03.2006, 17:23 av Einherje

Einherje
42 år, Tromsø

28.03.2006, 17:23

Einherje skreiv:

Falle i verdi? Falle i **VERDI???** Samler dere på Donald-serier ut i fra vulgærdonaldistisk spekulanteri, eller gleden over de gode historiene?

Gleden over de gode historiene, her i allefall :-)

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

(Profil oppdatert.)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

28.03.2006, 17:29

Einherje skreiv:

Jeg har min Onkel Skrues Liv og Levnet og jeg @$£*& om den ble dumpet på verdensmarkedet til 50 øre tonnet.

Det er klart jeg kjøper bøkene min for å lese de, det er bare litt surt at noen kanskje for samme boken for halvparten av prisen jeg betalte for den. Er jeg litt egoistisk, får det bare være.

Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!

Kjetil Golid
17 år, Tinn

28.03.2006, 18:03

Personleg gir eg blaffen i kva andre betaler for teikneseriane eg har. Men når du abonnerer på ein serie der du ikkje har moglegheit til å seie frå deg bøker utan å seie opp abonnementet, og du på den måten må betale 300 kroner for ein serie du allereie har eitt eller to eksemplar av, må det jo vera lov å bli ein smule irritert.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

28.03.2006, 18:07

Olaf Solstrand skreiv:

og du på den måten må betale 300 kroner for ein serie du allereie har eitt eller to eksemplar av, må det jo vera lov å bli ein smule irritert.

Ja men Olaf, tenk deg om, jeg kan ikke skjønne at det skulle være et så stort problem. Du er ung, og det kan hende det vil dukke opp barn etterhvert, og da kan det bare være godt å ha noen ekstra bøker å slite på uten at man behøver å være redd for at de skal få syltetøyflekker osv.

Man vet aldri hva fremtiden vil bringe :-)

Vokste opp med Donald i femtiårene !

Helen
Oslo

28.03.2006, 18:22

Eller hva med å, hvis du har to fra før av, og gi et eller to eksemparer i julegave?
Det er vel en fin gave å gi til noen som liker Don Rosas serier? :-)

(Profil oppdatert.)

Innlegget blei sist redigert 28.03.2006, 19:14 av Jonas Larsen

Jonas Larsen
16 år, Larvik

28.03.2006, 19:14

ANDonym skreiv:

Det er klart jeg kjøper bøkene min for å lese dem, det er bare litt surt at noen kanskje får samme boken for halvparten av prisen jeg betalte for den...

Dette er da en helt forståelig reaksjon ;-)

Det interessant oppi dette, er at hadde det vært jeg som hadde skrevet dette ville denne tråden garantert tatt av...

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Innlegget blei sist redigert 28.03.2006, 21:39 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

28.03.2006, 21:39

Nei. .. eg trur at du hadde fått den same reaksjonen som Einherje allereie har gitt her. Dersom du hadde skrive *dette*, såklart. Hadde du brukt ein langt sterkare ordlyd hadde du sjølvsagt òg fått langt sterkare tilsvar.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

28.03.2006, 21:44

Olaf Solstrand skreiv:

Nei. .. eg trur at du hadde fått den same reaksjonen som Einherje allereie har gitt her. Dersom du hadde skrive *dette*, såklart. Hadde du brukt ein langt sterkare ordlyd hadde du sjølvsagt òg fått langt sterkare tilsvar.

Jeg har da ytret meg tilsvarende, en gang vi diskuterte priser på CBL. Da tok tråden langt mer av den den har gjort nå.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
41 år, Stavanger

28.03.2006, 21:51

Sigvald skreiv:

Olaf Solstrand skreiv:

Jeg har da ytret meg tilsvarende, en gang vi diskuterte priser på CBL. Da tok tråden langt mer av den den har gjort nå.

...du fikk ikke denne reaksjonen---> "@$£*&" :-)

La meg forklare min filosofi når det gjelder kjøp av noe man virkelig har lyst på... Da velger du å kjøpe det der og da, til den prisen som **DU** selv mener er verdt å bruke. **Ikke** hva andre mener at det er verdt å bruke. Jada, du kan be om råd, men det er til slutt din **egen** avgjørelse om du vil satse på det.

Man kan også velge å vente. Slik jeg gjorde med DVD-serien Walt Disney's Treasures. Jeg hadde lyst på dem, men syntes prisen var litt vel stiv, men med å vente har jeg nå fått tre av dem til 6 pund på www.play.com
Dette gjelder også mange andre filmer jeg vil ha; har valgt å vente til de har falt litt i pris.
Men!!! Har jeg som tidligere nevnt veldig veldig lyst på det, da kan jeg kjøpe det til "overpris", som jeg også faktisk har gjort med enkelte objekter på QXL.

- Peter

Innlegget blei sist redigert 29.03.2006, 01:14 av Einherje

Einherje
42 år, Tromsø

29.03.2006, 01:13

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.