Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

The Life and Times of $crooge McDuck Companion

Andeby Online > Diskusjonsforum > The Life and Times of $crooge McDuck Companion

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5

Olaf Solstrand skreiv:

Coveret er no lagt ut her:
http://scoop.diamondgalleries.com/news_images/11853_34338_3.jpg

...fint cover, og enda til i samme farge som det forrige. Utrolig.

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

14.04.2006, 22:27

Enig. Coveret var fint, men jeg er litt skuffet over at Rosa ikke har laget et nytt cover til boken, men i bare klipt og limt litt i gamle tegninger http://www.duckburg.dk/ducks/?code=FC_PM_333D og http://www.duckburg.dk/ducks/?code=ARC_US_300A .

Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!

Kjetil Golid
17 år, Tinn

15.04.2006, 14:44

ANDonym skreiv:

Enig. Coveret var fint, men jeg er litt skuffet over at Rosa ikke har laget et nytt cover til boken, men i bare klipt og limt litt i gamle tegninger

Etter mitt skjønn noe som er helt greit!

<<I only hope that we never lose sight of one thing — that it was all started by a mouse.>>
Walt Disney.

Barks| Rota| Rosa| Scarpa| van Horn| Solstrand & Midthun|

Innlegget blei sist redigert 16.04.2006, 14:18 av Audun

Audun

16.04.2006, 10:14

Nådda nådda. Et cover skal først og fremst prøve å illustrere historiene inni, og det ser det jo vitterlig ut til å gjøre. Ser ikke noe galt i at det klippes, limes og resirkuleres.

- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

16.04.2006, 12:12

Jeg er enig i at coveret var fint og at det illustrerer historiene inni. Selv om det hadde vært artig med et nytt et, er det et helt greit cover.

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

Innlegget blei sist redigert 16.04.2006, 12:54 av Jonas Larsen

Jonas Larsen
16 år, Larvik

16.04.2006, 12:53

Eg må vel berre seie at slik arbeidet til Don Rosa har utvikla seg dei siste åra, er eg faktisk *glad* kvar gong han lar vere å teikna eit nytt cover, eller lar vere å skrive veiledande artiklar, eller lar vere å møte opp på ein festival.

Eg foretrekker det når han bruker den tida på å skrive teikneseriar. Det er difor *eg* er fan av han. For all del, han teikner gode cover òg, men dersom fans om fem år omtaler Don Rosa som «den sagnomsuste serieskaparen som i ein tjueårsperiode laga veldig gode Disney-teikneseriar, og i dag bruker all si tid på å lage cover og artiklar til nyutgivingar av desse historiene», seier eg takk for meg. Sjølv om det å teikna eitt cover ikkje er verdas undergang, vil eg mykje heller at han bruker den tida på å teikne eit par ruter i ei ny historie. Vi hadde fått mange gode teikneseriar dei siste åra om Don skulle ha brukt all den tida han har brukt på å skrive artiklar og teikna illustrasjonar og reise rundt på festivalar og saksøke dei forlaga som framleis bruker han som ein marknadsføringsteknikk utan å gi han royalties på å teikne seriar. Sjølvsagt, kontakt med fansen er viktig, men ein bør ikkje gløyma kvifor fansen er der i utgangspunktet heller.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

16.04.2006, 14:08

Og halve arbeidsdagen hans, går faktisk med på å svare på fanmail. Og når han i tillegg skal besøke festivaler, skrive artikler og slikt, blir det ikke så mye tid igjen til tegneseriene nei.

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

16.04.2006, 14:21

Jonas Larsen skreiv:

Og halve arbeidsdagen hans, går faktisk med på å svare på fanmail. Og når han i tillegg skal besøke festivaler, skrive artikler og slikt, blir det ikke så mye tid igjen til tegneseriene nei.

Derfor synes jeg at blodfansen burde vise både takt, tone, innsikt og forståelse ved å la være å sende han forespørsler, spørsmål, kommentarer, kritikk, lovord og Gud vet hva de ikke skriver til stakkaren.

For å bruke uttrykket KISS; La være med å **plage** han!

- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

16.04.2006, 15:49

Nei det er veldig synd at han bruker "all" tiden på fans:-(

Men når det gjelder coveret, synest eg personlig st det var veldig bra. Fint at de bruker de samme fargene på bøkene, så du faktisk ser at de "henger sammen"

Lo$ Companion
www.raptus.no

Innlegget blei sist redigert 16.04.2006, 15:53 av don rosist

don rosist
16 år, Bergen

16.04.2006, 15:52

...men errugæren, kjempefint cover. Ikke misforstå:-)

Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!

Kjetil Golid
17 år, Tinn

16.04.2006, 19:48

Da har jeg allerede bestilt boken på Amazon :-)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

17.04.2006, 13:58

Hæ? Kan man allerede nå gjøre det? Hvor, når? Men knall cover, det syns jeg:-) Sys det er bra at de holder den samme fargen på bøkene. Way to go:-D

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

17.04.2006, 17:28

Ettersom de har klippet sammen to covere er det fare for to Duck-dedikasjoner, men ser at de har klart å ungå dette. Hadde vært litt morsomt om ikke.;-)

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

17.04.2006, 17:30

Hehe, ser ut til at Skrue skygger for den ene dedikasjonen, ja. Tenkte faktisk på akkurat det samme selv da jeg så forsiden:-)

Tidligere ANDonym
Kvitsund Gymnas!

Kjetil Golid
17 år, Tinn

17.04.2006, 17:32

Ted skreiv:

Hæ? Kan man allerede nå gjøre det? Hvor, når? Men knall cover, det syns jeg:-) Sys det er bra at de holder den samme fargen på bøkene. Way to go:-D

Her kan du kjøpe den:
http://www.amazon.com/gp/product/1888472405/sr=8-2/qid=1145273458/ref=sr_1_2/002-9702936-3304826?%5Fencoding=UTF8
:-)

Innlegget blei sist redigert 17.04.2006, 17:44 av Jonas Larsen

Jonas Larsen
16 år, Larvik

17.04.2006, 17:44

Om man bestiller den, ca. hvor lang tid tar det før den ligger i postkassen?

Ted
16 år, Bergen

17.04.2006, 18:00

Jeg fikk beskjed om at det ville ta 6-22 dager (det kommer ann på hvilken fraktmåte man velger), men etter mine erfaringer går det ikke så lang tid som 22 dager. Men jeg har ikke kjøpt mye via Amazon heller da :-)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

17.04.2006, 18:25

Tror nok jeg kommer til å bestille denne boken ja:-)

Ted
16 år, Bergen

17.04.2006, 18:26

Du mener vel at det tar 6-22 dager //etter// 6. september?

Tidligere ANDonym
Kvitsund Gymnas!

Kjetil Golid
17 år, Tinn

17.04.2006, 19:44

Ja selvfølgelig. Glemte det, så jeg skulle akkurat til å si ifra nå.
Jeg ville bare bestille den nå, så jeg er sikret et eksemplar.

Jonas Larsen
16 år, Larvik

17.04.2006, 19:51

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.