Andeby Online > Diskusjonsforum > The Life and Times of $crooge McDuck Companion
Gå tilbake til forumoversikta ...

Sigvald skreiv:
Her ser du det fra feil vinkel. Danskene bør la være å ligge over norsk pris.
Jeg tror nok poenget er det samme. Folk flest gir f...
Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist
- Det Gode Selskap -
Guffen Delbekk
23 år, Halden
24.03.2006, 23:41

Sigvald skreiv:
Det går på nøyaktig det same.
Uansett er poenget mitt at eg er ueinig med deg i dette og difor på ingen måte har intensjonar om å ringe rundt til teikneseriebutikkar for deg, så om det er så viktig for deg kan du sørenmeg gjera det sjølv i staden for å som så ofte tidlegare gå ut og kreve at nokre andre gjer dette for deg.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
24.03.2006, 23:49

Olaf Solstrand skreiv:
Sigvald skreiv:
Det går på nøyaktig det same.
Uansett er poenget mitt at eg er ueinig med deg i dette og difor på ingen måte har intensjonar om å ringe rundt til teikneseriebutikkar for deg, så om det er så viktig for deg kan du sørenmeg gjera det sjølv i staden for å som så ofte tidlegare gå ut og kreve at nokre andre gjer dette for deg.
Jeg tror ikke at våre danske venner setter særlig pris på at du ikke unner dem amerikanske utgivelser til samme pris som i Norge. Husk at det ikke er DDF(r)s skyld at Egmont priser sine utgivelser høyere i Norge enn i Danmark.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
24.03.2006, 23:57

Det bruker da uansett å være billigere å importere slike ting selv, istedet for å kjøpe dem i seriebutikker her til lands.
blue blue glass moon
under the crimson air
Adamant
22 år, USA
24.03.2006, 23:59

Sigvald, no argumenterer du som ein snøblind vombat. Det der blir det same som om eg forlanger at du skal reise til Afrika med mat til alle dei som sulter der nede, og dersom du av ein eller annan grunn ikkje gjer dette svarer eg at dette er fordi du synest at dei fortjener å sulte i hjel.
Eg har aldri sagt at eg ikkje unner danskane billige amerikanske utgivingar, men eg kan ikkje fatte og begripe kvifor det er *min* jobb å sørge for at dei får det. Personleg synest eg dessutan at ein prisforskjell på ti kroner ikkje er noko å syte for i det heile tatt, ulike kostnadar i ulike butikkar og alt det der.
Og dersom di meining verkeleg er at desse skandaløse danske prisane er så ille, kvifor i alle dagar gjer du ingenting med det sjølv i staden for å berre kreve at *eg* skal gjera det?
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
25.03.2006, 00:05

Adamant skreiv:
Det bruker da uansett å være billigere å importere slike ting selv, istedet for å kjøpe dem i seriebutikker her til lands.
Det pleier det. Det blir ikkje heilt den same opplevinga som å oppsøke ein teikneseriebutikk, dog ... sjølv om eg skal innrømme at eg har ein kraftig tendens til å bruke alt for mykje pengar på Amazon sjølv.
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
25.03.2006, 00:06

Sigvald skreiv:
Jeg tror ikke at våre danske venner setter særlig pris på at du ikke unner dem amerikanske utgivelser til samme pris som i Norge. Husk at det ikke er DDF(r)s skyld at Egmont priser sine utgivelser høyere i Norge enn i Danmark.
Virker som at du virkelig unner dine danske venner alt vel. Da har jeg to forslag med en konklusjon.
Forslag A) Du ringer rundt, siden denne saken engasjerer deg så mye burde det jo ikke være noe problem at **du** tar inniativet til dette forbrukerengasjementet.
Forslag B) Du går over isen på grønland til en sjappe vest i isen på grønland som selger akkurat denne utgivelsen for halv pris. Drar med deg hele restopplaget hjem og forer alle dine danske venner med billige tegneserier. Det sies også fra mine informerte kilder at i samme sjappa mellom de innerste tønnene med hvalspekk så ligger den svenske utgaven av colombuskartene lagt på is i stort nok opplag til å forsyne alle dine svenske venner. Ta med deg **alt** dette hjem så det kan bli stille med slik idiotisk gnåling snart.
Konklusjon: Vær så snill å slutt å plage oss med dette, Jeg er drittlei dette gnålet ditt hele tiden. Og da tenker jeg ikke på politisk motivert sutring, men mere denne holdningen, Olaf gjør ditt, Olaf gjør datt, Olaf anmeld de eller dem, Olaf knus kneskålene til den redaktøren osvosv. MØKKLEI faktisk.
Kan ikke du heller finne alle skrivefeilene i mine fem siste innlegg, eller gjøre alle mine svake verb super(langebin)sterke istedet for å **plage** oss med denne vendetaen din.
Og nei,dette er **ikke** ett personangrep, men en oppfordring om en annen oppførsel.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
Innlegget blei sist redigert 25.03.2006, 00:35 av MikroMidas
MikroMidas
45 år, Trondheim
25.03.2006, 00:34

Bwaaahahahaha... Du skrev **vendetta** feil 
"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter
Innlegget blei sist redigert 25.03.2006, 00:45 av Einherje
Einherje
42 år, Tromsø
25.03.2006, 00:45

Olaf Solstrand skreiv:
Personleg synest eg dessutan at ein prisforskjell på ti kroner ikkje er noko å syte for i det heile tatt.
Det betyr ikke så mye for meg personlig, men det er da en kjent sak at mange unge seriesamlere må tenke økonomi og prioritere når de kjøper serier (f.eks. CBSV). Det er også kjent at mange bekker små gjør en stor å. Derfor har særlig unge samlere interesse av at prisene ikke er for høye. Når jeg har nevnt deg oppi dette skyldes det utelukkende at du i kraft av å drive AOL, vel må ansees som en viktig aktør i det norske Disney-seriemiljøet slik VG er en viktig avis i den norske avisfloraen. Min tanke er at det gjennom interskandinavisk samarbeid mellom seriesamlere/kjøpere kan være mulig å skape en bevissthet blant skandinaviske kjøpere og selgere om hva som er normal-pris og hva som ikke er det.
Det er vel også slik at en av Donaldist-foreningenes oppgaver er å ivareta medlemmenes interesser?
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Sigvald
41 år, Stavanger
25.03.2006, 01:28

Sigvald skreiv:
Min tanke er at det gjennom interskandinavisk samarbeid mellom seriesamlere/kjøpere kan være mulig å skape en bevissthet blant skandinaviske kjøpere og selgere om hva som er normal-pris og hva som ikke er det.
Så lenge disse bladene ikke blir solgt på kommisjon, som resten av bladene som blir utgitt av Egmont, (så som DD, DP o.l.)så er det opp til hver enkelt forhandler hva han/hun/de vil ta for bladene.
Er det da en forhandler som priser disse høyt over alle andre, så er det dennes fortjeneste i kroner og øre, om det finnes kjøpere/samlere til denne prisen.
Dessuten tror jeg at enhver seriøs samler/storsamler vil orientere seg i markedet for å finne den laveste prisen, som det er mulig å finne bladet på.
Denne vil også ta hensyn til hvorvidt det lønner seg å kjøpe en utgivelse på postordre, det være seg innland eller utland, kontra det å kjøpe det i nærmeste sjappe.
Bernie
35 år, Bergen
25.03.2006, 02:21

Sigvald skreiv:
Min tanke er at det gjennom interskandinavisk samarbeid mellom seriesamlere/kjøpere kan være mulig å skape en bevissthet blant skandinaviske kjøpere og selgere om hva som er normal-pris og hva som ikke er det.
Men så lenge kostnadsnivået (samt veldig mange andre faktorer som spiller inn når pris på en vare blir satt)
i de skandinaviske landene er forskjellige, så vi du aldri få en felles normal-pris over landegrensene.
Drikaton.
Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme
Drikaton
45 år, Nittedal
25.03.2006, 07:41

Folk flest™ ser ikke sammenhengen mellom kostnadsnivå og lønn, men sier ja takk til begge deler, Altså norske lønninger og polske priser. Jeg synes heller fokuset burde vært på prisdifferanser internt innen hvert land for den er verre å forstå.
Men det jeg ikke har fått med meg med denne utgivelsen er om den er innbundet eller ikke. Hvis den ikke er innbundet og i akkurat samme layout som den første boka så synes jeg absolutt noen burde engasjere seg i solidaritet i den for meg meget viktige saken med å klage og syte til jeg får det slik jeg vil 
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
25.03.2006, 18:08

Det er paperback, ja.
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
25.03.2006, 18:19

Skulle det ikke komme en innbundet utgave med alt samla etter at de delte paperback-utgavene hadde gått sin seiersgang? Mener å huske at dette ble nevnt et sted i alle fall...
Anbefalt lesning som lyser opp selv den tristeste forumdag:
http://www.nettserier.no/hakkumheavy/1205535600/
krice
24 år, Tromsø
25.03.2006, 18:43

MikroMidas skreiv:
Folk flest™ ser ikke sammenhengen mellom kostnadsnivå og lønn
Det er noe som heter sosial profil - dvs. evne til å tenke på folk i andre faser av livet - f.eks. er det slik at mange her i forumet går på skole eller studerer - meg bekjent har ikke studenter i Norge noe mer å rutte med enn studenter i Danmark og Sverige.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Sigvald
41 år, Stavanger
25.03.2006, 19:00

krice skreiv:
Skulle det ikke komme en innbundet utgave med alt samla etter at de delte paperback-utgavene hadde gått sin seiersgang? Mener å huske at dette ble nevnt et sted i alle fall...
Jo det er rigtigt. Til næste år, hvis alt går efter planen, skulle alt hvad der er i Lo$ sammenhæng udgives samlet i indbundet udgave i begrænset oplag. Bliver sikkert meget dyr. Nok lig hardcoverversionen af Mickey and the Gang.
The wise Little Hen:)
Mathias bøgh
18 år, Danmark
25.03.2006, 19:30

Dersom planen hadde vore å utgi ei eksklusiv samling hadde det jo vore smart av dei å vente til Don Rosas karriere faktisk er over slik at dei veit at den blir komplett ... men det er sjølvsagt ikkje særleg lønnsomt 
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
25.03.2006, 19:39

På denne måten kan kua melkes opptil flere ganger, og det er vel ingen grunn til å tro at melke-prisen vil synke med det første 
Anbefalt lesning som lyser opp selv den tristeste forumdag:
http://www.nettserier.no/hakkumheavy/1205535600/
krice
24 år, Tromsø
25.03.2006, 19:42

Men er det garantert eller bekreftet at de kommer frem til ""fløten"", eller stopper de ved ""lettmelk""/paperback utgaven. Jeg vil ha fløte ihvertfall.
En komplett samling kan de uansett få solgt selv om de selger fløte utgaven av denne boka. Ekte skrotnisser kjøper MINST tre utgaver av hver historie 
MikroMidas
45 år, Trondheim
26.03.2006, 00:18

Coveret er no lagt ut her:
http://scoop.diamondgalleries.com/news_images/11853_34338_3.jpg
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
14.04.2006, 21:40

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.