Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

The Life and Times of $crooge McDuck Companion

Andeby Online > Diskusjonsforum > The Life and Times of $crooge McDuck Companion

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5

Som Olaf har fortalt utkommer Lo$c (er dette korrekt forkortelse tro?) i september. Historiene i boka er:

D 98045 - Lo$ kapittel 3b:
"The Cowboy Captain of the Cutty Sark"
(OS: Skipper'n på Cutty Sark) - DD&Co 52-53/1998

D 96089 - Lo$ kapittel 6b:
"The Vigilante of Pizen Bluff"
(OS: Oppgjør i Bløff) - DD&Co 52/1996 + 1-2/1997

D 2005-xxx - Lo$ kapittel 8b:
"The Prisoner of White Agony Creek"
Kommer i DD&Co om få uker.

D 95044 - (Lo$ kapittel 8c):
"Hearts of the Yukon"
(OS: I hjertet av Yukon) - DD&Co 4-6/1996
Merk deg den norske tittelen - Olaf ;-)

F PM 01201c - Lo$ kapittel 10b:
"The Sharpie of the Culebra Cut"
(OS: Skjerperen i Culebra) - DD&Co 39-41/2002
og En kvart årgang bind 11-12

D 91249 - Lo$ (kapittel 0):
"Of Ducks, Dimes and Destinies"
(OS: Ta en mynt og la den vandre) - DD&Co 24/1995

D 2002-033 - US:
"The Dream of a Lifetime"
(OS: En drøm for livet) - Bilag til DD&Co 49/2002

Olaf skrev:

Listeprisen på The Life and Times of Scrooge McDuck Companion er $16.99, altså rundt rekna litt over ein norsk hundrelapp.

Olaf, kanskje du, AC og Germund kunne ta kontakt med de viktigste forhandlerne i deres respektive land og be dem sørge for en valuta-omregning som gir omtrent samme pris enten man kjøper boken i Oslo, København eller Malmö - det er jo alltid irriternede når noen driver landeveisrøveri, mens andre driver dumping.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 24.03.2006, 15:40 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

24.03.2006, 15:35

Sigvald, kvifor i alle dagar skal *eg* ta kontakt med folk om dette? Det er ikkje *eg* som irriterer meg grenselaust over prisforskjellar på ti kroner, så dette burde du klare å ringe forhandlarane om sjølv, ærleg talt.

Oops, skal rette tittelen på I hjertet av Yukon. La inn den saka relativt kjapt (var på veg til forelesning) og hadde difor ikkje tid til å sjekke opp titlar og sånt, så eg tok det frå hukommelsen.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Innlegget blei sist redigert 24.03.2006, 16:00 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

24.03.2006, 15:58

Jeg syns at "Korsfarerkongens krone" og "Jakten på Tempelridderskatten" skulle vært en del av SML&L. Det kunne symbolisert Skrues liv nå, på eventyr med Donald og guttene. En annen grunn er at slutten på "Jakten på Tempelridderskatten" gir svar på en del spørsmål og er en mer verdig slutt på SML&L. (f.eks. forsoningen med Penny og forklaringen på den ufyselige oppførselen hans i kapittel XI).

Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!

Kjetil Golid
17 år, Tinn

24.03.2006, 15:58

Jeg skreiv i en annen tråd når det var snakk om nyutgaven om //Donaldismen// ;

Ser ut som om jeg må holde av en plass i bokhyllen da :-)

Vel, nå er det to plasser. :-)

Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

(Profil oppdatert.)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

24.03.2006, 16:02

Sigvald skreiv:

Olaf, kanskje du, AC og Germund kunne ta kontakt med de viktigste forhandlerne i deres respektive land og be dem sørge for en valuta-omregning som gir omtrent samme pris enten man kjøper boken i Oslo, København eller Malmö - det er jo alltid irriternede når noen driver landeveisrøveri, mens andre driver dumping.

Har ikke vært borti maken til Frp' er som er til de grader er i mot fri prisdannelsen !
Vil du ha et nordisk statlig tegneseriemonopol, med styrte priser?

Drikaton.

Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme

Drikaton
45 år, Nittedal

24.03.2006, 16:39

Korvidt Sigvalds meiningar passer inn i FrPs politiske plattform eller ikkje er eigentleg ikkje så relevant i dette forumet, så eg foreslår at vi lar det temaet ligge eller tar det på PM.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

24.03.2006, 16:47

Drikaton skreiv:

Har ikke vært borti maken til Frp' er som er til de grader er i mot fri prisdannelse! Vil du ha et nordisk statlig tegneseriemonopol, med styrte priser?

Nei, jeg ønsker bare mest mulig rettferdig behandling av skandinavias donaldister. Fri konkurranse har man kun dersom det er mange selgere på et sted slik at kunden kan velge og vrake blant tilbudene. Slik er det ikke når "konkurrentene" befinner seg så langt fra hverandre som Oslo, København og Malmö. Det er i et slikt selgers marked jeg mener at det vil være en fordel dersom kundene står sammen og stiller krav til selgerne.

Dessuten er det jo heller ikke nå fri prisdannelse i tegneseriemarkedet all den til DD&Co, DP o.l. koster det samme i Oslo som i Alta.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Innlegget blei sist redigert 24.03.2006, 16:51 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

24.03.2006, 16:50

Eg trur at dei fleste her inne (bortsett frå meg, eg kjøper normalt ikkje seriar på amerikansk som eg har på norsk, men av dei som er aktuelle kjøparar i det heile tatt) har så lyst på denne serien at dei kjem til å kjøpe den heilt uavhengig av korvidt den ifølgje dagens kronekursar er ti kroner dyrare eller ti kroner billigare enn i Danmark ... Det er ærlig talt snakk om VELDIG små prisforskjellar her.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

24.03.2006, 16:53

Olaf Solstrand skreiv:

Eg trur at dei fleste her inne (bortsett frå meg, eg kjøper normalt ikkje seriar på amerikansk som eg har på norsk, men av dei som er aktuelle kjøparar i det heile tatt) har så lyst på denne serien at dei kjem til å kjøpe den heilt uavhengig av korvidt den ifølgje dagens kronekursar er ti kroner dyrare eller ti kroner billigare enn i Danmark ... Det er ærlig talt snakk om VELDIG små prisforskjellar her.

Du høres ikke ut som Onkel Skrue akkurat ;-)

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
41 år, Stavanger

24.03.2006, 16:58

Sigvald skreiv:

Drikaton skreiv:

Har ikke vært borti maken til Frp' er som er til de grader er i mot fri prisdannelse! Vil du ha et nordisk statlig tegneseriemonopol, med styrte priser?

Nei, jeg ønsker bare mest mulig rettferdig behandling av skandinavias donaldister. Fri konkurranse har man kun dersom det er mange selgere på et sted slik at kunden kan velge og vrake blant tilbudene. Slik er det ikke når "konkurrentene" befinner seg så langt fra hverandre som Oslo, København og Malmö. Det er i et slikt selgers marked jeg mener at det vil være en fordel dersom kundene står sammen og stiller krav til selgerne.

Dessuten er det jo heller ikke nå fri prisdannelse i tegneseriemarkedet all den til DD&Co, DP o.l. koster det samme i Oslo som i Alta.

Jeg skal respektere Olafs innspill på å ikke dra denne diskusjonen inn mot politiske ståsted. (hadde bare liv/lære i bakhodet).

Men bare i Oslo vil det sikkert være minst 3-4 butikker som vil selge denne boka, og som vil konkurrere på pris. Antar at det samme vil være tilfelle i Malmø og København. Jeg opplever stadig prisforskjeller på utenlandske serier i Oslo, selv om jeg allikevel stor sett foretrekker å handle på Tronsmoe, fordi jeg der nede i kjelleren opplever et miljø for serier.

Drikaton.

Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme

Drikaton
45 år, Nittedal

24.03.2006, 16:59

Sigvald skreiv:

Du høres ikke ut som Onkel Skrue akkurat ;-)

Det har litt å gjera med at eg ikkje *er* onkel Skrue.

Forsåvidt trur eg Skrue ville ha foretrukke at det faktisk eksisterer butikkar som er billigare enn andre butikkar. Det høyrast ikkje så veldig Skrue ut å insistere på at alle billigbutikkane skal heve prisane sine til eit samanliknbart nivå heller.

Men pytt, pytt, *dersom* Skrue hadde vore så sløsete at han i det heile tatt hadde brukt pengar på noko så simpelt og tarvelig som teikneseriar, hadde han sannsynlegvis kjøpt den på Amazon (noko forsåvidt nordmenn og svenskar og danskar òg har høve til). Eller, ettersom Skrue bor i USA, kunne han berre ha gått innom ein teikneseriebutikk og kjøpt den for 16 dollar og 99 cent, eventuelt pruta på prisen på 16 dollar og 99 cent for å få fråtrekk for gamasjeslitasjen han brukte på å kome seg til butikken.

Men heilt ærleg ... kan alle dei som er villige til å betale ti kroner ekstra for denne boka *utelukkande* av den grunn at boka ikkje skal vera billigare enn den er i Danmark, rekke opp ei hand?

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

24.03.2006, 17:04

Om jeg betaler 160,- for den her oppe i Tromsø, og Hvemsomhelst som bor i Korsomhelst betaler 145,- så bryr jeg meg ikke i det hele tatt. Utenom at jeg kanskje ville synes det var hyggelig at vedkommende fikk den såpass billig... Men sånn er nå jeg lagd da.

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

24.03.2006, 17:21

Heilt einig med Einherje, og føler for å leggja til at det strengt talt er så få gode teikneseriebutikkar her i landet at det etter mi meining vil vera urimeleg å byrja å leggja press på dei få gode butikkane som finst ved å boikotte med mindre dei senkar prisane. Enkelte har diverre alt for lett for å ikkje sjå forskjell på kapitalistar med bankkonto i Sveits og idealistar som kunne tenkja seg ein middag eller to i veka. Det kan umogleg vera *så* innbringande å selge teikneseriar.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

24.03.2006, 17:27

Hei alle...
pris er uinteressant oppi alt dette spør dere meg. Noe prisforskjell må vi nok regne med, men +/- 40kr går vel greit?

Det jeg lurer på er hvorfor ikke "The Dutchman’s Secret" ikke tas med i boken... dette er vel den siste del som Don Rosa har tegnet, og er kjent som del 6c.

Støtter også forslag om å legge til "Korsfarerkongens krone" og "Jakten på Tempelridderskatten". Synes det høres ut som en glimrende idé.

Spørsmål til Sigvald: Hvor fant du denne listen over innhold?
:)

royend

24.03.2006, 17:46

De historiene der foregår jo i "nåtid".

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Innlegget blei sist redigert 24.03.2006, 17:50 av Einherje

Einherje
42 år, Tromsø

24.03.2006, 17:50

Einherje skreiv:

De historiene der foregår jo i "nåtid".

Jepp, men de kunne jo vært med som dette forslaget her sier;

ANDonym skreiv:

Jeg syns at "Korsfarerkongens krone" og "Jakten på Tempelridderskatten" skulle vært en del av SML&L. Det kunne symbolisert Skrues liv nå, på eventyr med Donald og guttene. En annen grunn er at slutten på "Jakten på Tempelridderskatten" gir svar på en del spørsmål og er en mer verdig slutt på SML&L. (f.eks. forsoningen med Penny og forklaringen på den ufyselige oppførselen hans i kapittel XI).

Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

(Profil oppdatert.)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

24.03.2006, 17:55

... når blei The Dutchman's Secret kapittel 6C? Eg har aldri høyrd at den har vore omtalt som det. Uansett er det jo ei historie som ikkje tar for seg Skrues fortid i det heile tatt. Meiner å hugsa at den historia har *null* ruter med tilbakeblikk, i motsetning til dei andre historiene som faktisk består nesten fullstendig eller fullstendig av tilbakeblikk.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

24.03.2006, 18:11

royend skreiv:

Spørsmål til Sigvald: Hvor fant du denne listen over innhold? :)

I Olafs artikkel. Det eneste jeg var å legge til historiekoder, amerikanske titler og norske utgivelser.

Når det gjelder innholdet så vet jeg at utvidede (italiensk, fransk og tysk) utgivelser av Lo$ har med de samme historiene som i denne boken, samt "Siste slede til Dawson" som jo viser hvorden Skrue fikk kjøpt skjøtet til Daubilbakken av Bestemor Ducks bror Konrad Kvakk. Disse (i hvert fall noen av dem) har også med "Den forsvunne gruven" som ble etterlyst her.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Innlegget blei sist redigert 24.03.2006, 23:31 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

24.03.2006, 23:30

Einherje skreiv:

Om jeg betaler 160,- for den her oppe i Tromsø, og Hvemsomhelst som bor i Korsomhelst betaler 145,- så bryr jeg meg ikke i det hele tatt. Utenom at jeg kanskje ville synes det var hyggelig at vedkommende fikk den såpass billig... Men sånn er nå jeg lagd da.

Jeg også..

"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"

whitesand
39 år, Kristiansund

24.03.2006, 23:37

Olaf Solstrand skreiv:

Men heilt ærleg ... kan alle dei som er villige til å betale ti kroner ekstra for denne boka *utelukkande* av den grunn at boka ikkje skal vera billigare enn den er i Danmark, rekke opp ei hand?

Her ser du det fra feil vinkel. Danskene bør la være å ligge over norsk pris. Ved hjelp av Aftenpostens valutakalkulator har jeg kommet frem til følgende //normal-priser// som tar utgansgpunkt i dollarpris * NOK 10

Norge: NOK 169,50
Danmark: DKK 159,50
Sverige: SEK 199,50

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Innlegget blei sist redigert 24.03.2006, 23:44 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

24.03.2006, 23:39

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.