Andeby Online > Diskusjonsforum > Tre lystige fyrer rir igjen
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Jeg må si jeg likte historien ganske godt. Det er ikke så ofte vi ser José Carioca og Panchito Pistoles i norske Donald Duck & Co, og de to figurene er jo kjempevenner av Donald ! Et bra team, syns jeg. Og handlingen av historien synes jeg også er bra. (Jeg må innrømme at jeg ikke husker handlingen akkurat nå, men det er så tidlig på morgenen, hjernen min er ikke i gang enda, og det er en stund siden jeg leste historien..)
Mickey
18 år, Horten
18.03.2006, 10:59

Da skal jeg presantere handlingen litt fort:
De første 9-10 sidene bruker Donald på å finde de to vennene sine. Etter det er det natur og miljø time med hakkespett boka som Donald har fått lånt, og så begynner endelig det å bli litt spennende og nå skal jeg ikke røpe mer.
For å være Don var dette en dårlig historie, men jeg synes den egentlig var helt grei. Eller no...
Hørte du det Tommy, du er ikke normal
19.03.2006, 11:43

Siden Don Rosa har fått en del pepper i denne tråden (blant annet fra meg), fikk jeg lyst til å dele ut litt ros også. Jeg leste akkurat om igjen LoS, og i historien fra Australia (jeg tror det er nr. 7), forekommer det et bilde som jeg er veldig glad i. Skrue sitter ved leirbålet sitt om kvelden. Han er sliten og oppgitt, fjærene er pjuskete og han varmer hendene på flammene fra bålet. Et nydelig - nærmest perfekt - lite portrett av vår favoritt-grinebiter fra mannen som muntert påstår at han aldri har lært å tegne. Mer av den slags, Don.
Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.
Nils Petter
61 år, Moss
19.03.2006, 12:23

Ja det ble vel litt for mye negativt her, han er jo tross alt en av mine favoritt Donald- skapere. Det er Don Rosa sine historier jeg husker best fra barndommen. Noen historier jeg husker best er de fra rundt 1995-98. Mange av disse har jeg aldri fått lest slutten på.
Ett bilde som jeg husker ekstra godt er når Onkel Skrue og guttene er på vei inn til jordas indre, også tror jeg det begynner å regne steiner. Jeg skjønte aldri hvorfor ikke paraplyen de gjemte seg under ikke gikk i stykker. Den historien leste( jeg hadde ikke tålmodighet til å lese alt så jeg så mest på bildene) jeg om og om igjen, men jeg fant aldri den tredje delen.
Hørte du det Tommy, du er ikke normal
19.03.2006, 17:00

Christiffer skreiv:
Ett bilde som jeg husker ekstra godt er når Onkel Skrue og guttene er på vei inn til jordas indre, også tror jeg det begynner å regne steiner. Jeg skjønte aldri hvorfor ikke paraplyen de gjemte seg under ikke gikk i stykker.
De bruker sikkert den pararlyen som er smørt med Skrueløsmiddel, hvis du skjønner hva jeg mener 
<<I only hope that we never lose sight of one thing — that it was all started by a mouse.>>
Walt Disney.
Barks| Rota| Rosa| Scarpa| van Horn| Solstrand & Midthun|
Innlegget blei sist redigert 19.03.2006, 17:13 av Audun
19.03.2006, 17:12

Christiffer skreiv:
Ja det ble vel litt for mye negativt her, han er jo tross alt en av mine favoritt Donald- skapere. Det er Don Rosa sine historier jeg husker best fra barndommen. Noen historier jeg husker best er de fra rundt 1995-98. Mange av disse har jeg aldri fått lest slutten på.
Ett bilde som jeg husker ekstra godt er når Onkel Skrue og guttene er på vei inn til jordas indre, også tror jeg det begynner å regne steiner. Jeg skjønte aldri hvorfor ikke paraplyen de gjemte seg under ikke gikk i stykker. Den historien leste( jeg hadde ikke tålmodighet til å lese alt så jeg så mest på bildene) jeg om og om igjen, men jeg fant aldri den tredje delen.
Jeg manglet også den siste delen... men fikk endelig en slutt på det
~Carpe diem~
Maggie
14 år, Oslo
19.03.2006, 17:32

Don Rosa er også min favoritttegner, og jeg har en nå komplett samling med seriene hans. Både Disney og non-Disney.
Men som mange har sagt: Jeg savner en ny gag-historie fra hans hånd...
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
Innlegget blei sist redigert 19.03.2006, 18:02 av Jonas Larsen
Jonas Larsen
16 år, Larvik
19.03.2006, 18:02

Eg trur eg har lest det aller meste av DR's disneyproduksjon og eg har aldri lest ein DR's historie eg ikkje har likt. Men eg savner også ein ny gag-historie.
Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!
Kristian Rødvand
22 år, Rana
19.03.2006, 21:44

Historia mangler fullstendig plott den første delen, og handlingen gjorde ikke det store inntrykket på meg, selv om den tok seg opp i de to neste delene.. (utrolig slapp den første cliffhangeren...) Men er enig med Solveig, tegningene er flotte, jeg er en av dem her som virkelig liker Dons tegnestil:-)
Filch, do something constructive! Find Peeves!
Andungen
19 år
19.03.2006, 22:06

andungen skreiv:
Men er enig med Solveig, tegningene er flotte, jeg er en av dem her som virkelig liker Dons tegnestil:-)
Det er jeg også! :-)
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
Jonas Larsen
16 år, Larvik
20.03.2006, 23:51

DR er en av tegnerne jeg liker best. Lurer egentlig på hva som hadde skjedd hvis vi ikke hadde hatt han. Da hadde nok CB kommet enda lengre opp!?
Mickey
18 år, Horten
21.03.2006, 11:41

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.