Andeby Online > Diskusjonsforum > Verdens snilleste tråd
Gå tilbake til forumoversikta ...

Det er mye trist og leit i verden. Folk blir sinte på hverandre og snakker stygt om hverandre osv. Dette er en naturlig del av livet. Men samtidig er livet for kort til å kaste det bort på sinne og aggresjon. Derfor har jeg som en motvekt lyst til å starte "verdens snilleste tråd", hvor vi alle lar det dårlige humøret ligge igjen hjemme og heller bare snakker om hyggelige, positive og snille ting.
Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
torgnyland.blogspot.com
Innlegget blei sist redigert 03.03.2006, 17:44 av Karamell
Karamell
40 år, Oslo
03.03.2006, 17:42

Øyvind Braaten skreiv:
Har dere sett det fine været? Er det noen som skal gå på ski?
Einherje skreiv:
...er hjemme med influensa på tredje dagen. Går jeg ut på ski nå, er det for å legge meg død bak Tromstinden.
MikroMidas skreiv:
Jeg har ikke sett skiene mine på 15 år, varsle hvis du finner dem, men jeg skal gå ned på solsiden og sitte ute i solen å drikke kaffe på Cafe. En tur innom wangsmo antikvariat etterpå etterfulgt av en tur inn på Outland får å se om de har noen tegneserier innimellom all magmaen Blir du eller noen andre med ??
Øyvind Braaten skreiv:
Takk for innbydelsen, og skulle gjerne vært med. Men skal som sagt på ski
Einherje skreiv:
Jeg har noen lekre nato-planker av den moderne sorten i garasjen. Jeg har lovet meg selv at før vi når Sankt-Hans skal jeg spenne dem på og rase over den gode norske naturen vår.
Det er fint med det hvite landskapet. Alt blir liksom så rolig og fredelig. Men huff så kaldt det er. Tror heller jeg holder meg inne og leser en god bok. Pocket nr 16, for eksempel. Herlig avslapning på en fredag kveld.
torgnyland.blogspot.com
Innlegget blei sist redigert 04.03.2006, 01:14 av Karamell
Karamell
40 år, Oslo
03.03.2006, 17:43

Glem ikke kakaoen! (Godt for hjertet).
"Det er harde tider, gamle venn."
S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach
MatsGull
20 år, Kongsvinger
03.03.2006, 18:42

Aahhh.....Pocket nr.16... Du får kose deg med "Dronning Kalhoas ildøy",da. Den er bare sååå bra!
"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"
whitesand
39 år, Kristiansund
03.03.2006, 18:45

Karamell skreiv:
Det er mye trist og leit i verden. Folk blir sinte på hverandre og snakker stygt om hverandre osv. Dette er en naturlig del av livet. Men samtidig er livet for kort til å kaste det bort på sinne og aggresjon. Derfor har jeg som en motvekt lyst til å starte "verdens snilleste tråd", hvor vi alle lar det dårlige humøret ligge igjen hjemme og heller bare snakker om hyggelige, positive og snille ting. :-)
En meget god ide :-)
Selv har jeg i det siste kost meg med første bind av "Legenden om Blueberry".
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
03.03.2006, 21:31

Jeg har sittet med "Hunden fra Bascerwille" av sir Arthur Conan Doyle i det siste jeg. En Sherlock Holmes-roman jeg anbefaler på det varmeste :-)
Pluss at jeg i tilleg til mer sosiale ting, har kost meg med å skrive på Spøkelseskladdenindekset. Noen ganger er livet bare topp!
Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Jonas Larsen
16 år, Larvik
03.03.2006, 21:47

Jonas Larsen skreiv:
{{ Jeg har sittet med "Hunden fra Bascerwille" av sir Arthur Conan Doyle i det siste jeg. En Sherlock Holmes-roman jeg anbefaler på det varmeste :-)
Er det ikke den som har inspirert Barks-klassikeren "Hunden fra Wiskerville"?
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
03.03.2006, 21:54

Sigvald skreiv:
Jonas Larsen skreiv:
{{ Jeg har sittet med "Hunden fra Bascerwille" av sir Arthur Conan Doyle i det siste jeg. En Sherlock Holmes-roman jeg anbefaler på det varmeste 
Er det ikke den som har inspirert Barks-klassikeren "Hunden fra Wiskerville"?
Jo det er det 
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Jonas Larsen
16 år, Larvik
03.03.2006, 22:44

**Wig** **Wam** **er** **snille** **de** 
Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist
http://www.dingus.be - bloggen til Det Gode Selskap.
Guffen Delbekk
23 år, Halden
03.03.2006, 23:10

Guffen Delbekk skreiv:
**Wig** **Wam** **er** **snille** **de** :)
Så forresten Åge Sten Nilsen alias Glam (Wig Wams vokalist) på det musikkshowet på NRK i kveld.
(Profil oppdatert.)
Jonas Larsen
16 år, Larvik
03.03.2006, 23:17

Guffen Delbekk skreiv:
**Wig** **Wam** **er** **snille** **de**
Ja det stemmer det, ser at det har blitt skrevet mye pent om dem i avisene. Vokalisten er vist en VELDIG snill fyr som hjelper mange mennesker som har det vanskelig.
I morgen håper jeg det blir en lang tur hvis det ikke blir altfor kaldt da.
Har også satt meg som mål at jeg skal lese gjennom 300 pocketbøker. Lurer på hvor lang tid det vil ta. Håper jeg klarer halvparten eller mer i år hvis jeg får tid 
Vokste opp med Donald i femtiårene !
Helen
Oslo
03.03.2006, 23:21

Helen skreiv:
Har også satt meg som mål at jeg skal lese gjennom 300 pocketbøker. Lurer på hvor lang tid det vil ta. Håper jeg klarer halvparten eller mer i år hvis jeg får tid :-)
Oi, det høres artig ut :-)
Jeg kunne tenke meg å lese alle Don Rosas historier kronologisk etterhverandere. men det er noe jeg må vurdere...
(Profil oppdatert.)
Jonas Larsen
16 år, Larvik
03.03.2006, 23:27

Helen skreiv:
Har også satt meg som mål at jeg skal lese gjennom 300 pocketbøker. Lurer på hvor lang tid det vil ta. Håper jeg klarer halvparten eller mer i år hvis jeg får tid :-)
Det er noe jeg også skulle gjort. I NM'et skjønte jeg at pocketkunnskapene mine var totalt fraværende :)
"Det er harde tider, gamle venn."
S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach
MatsGull
20 år, Kongsvinger
03.03.2006, 23:28

Når vi snakker om Hunden fra Baskerville og rock - jeg vil anbefale albumet "The Hound of the Baskervilles" - en rockopera basert på Sir Arthur Conan Doyles roman. Albumet er et samarbeidsprosjekt mellom de britiske progrock-musikerene Clive Nolan og Oliver Wakeman. Jeg har ikke kjøpt albumet selv ennå, men noe sier meg at det kommer til å skje snart.
De har også laget en rockopera basert på diktet "Jabberwocky" som jeg har sett Adamant sitere i signaturen sin. Dette albumet har jeg i samlingen min og det er også mektig bra.
For de som er inne i progrock - Oliver Wakeman er sønn av Rick Wakeman som spilte/spiller i progrockbandet Yes. Rick Wakeman er faktisk med på "Jabberwocky" som fortellerstemme.
http://mira.arnebye.no/ - enda en sånn nymotens stripeserie. NYE STRIPER HVER TIRSDAG, TORSDAG OG LØRDAG!
*dask dask dask dask*
Arne Bye
25 år, Steinkjer
03.03.2006, 23:28

Holder også på med å gjennomlese alle pocket'ene, og etter ett års tid har jeg nå kommet til 172! Blir ikke lesing hver kveld, så det tar nok sin tid. Lykke til med lesingen, Helen
.
"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"
whitesand
39 år, Kristiansund
03.03.2006, 23:50

Har omtrent akkurat 4 gode drammer Cognac, og en Cubaner, skal åpne verandadøra nå, fyre peisen på full bjørk, skjenke meg en dram og fyre på sigaren. Blir en fin kveld. Litt Dean Martin på stereoen skulle gjøre verden fullkommen, får rote frem noen gamle LPer. Æh, god helg, og en velsignet whatever.
Hezekiah: If the good Lord intended women to drive he have equipped them with common sence instead of tits.
(Pervert! (2005))
176-761
39 år, Giske
03.03.2006, 23:54

Sigvald skreiv:
Selv har jeg i det siste kost meg med første bind av "Legenden om Blueberry".
Jeg vet dessverre ikke så mye om Blueberry. Jeg husker bare at det ble referert til ham i en Lucky Luke Spesial. Det er en western-serie, ikke sant? Hva syns du/dere er så spesielt bra med den? 
Helen skreiv:
Har også satt meg som mål at jeg skal lese gjennom 300 pocketbøker.
Et imponerende mål! Selv om det helt sikkert vil bli en ren fornøyelse.
Har du virkelig sikret deg (nesten) alle pocketbøkene, Helen? Jeg er imponert (og litt misunnelig)! Jeg har de rundt 50 første. Syns de 20-30 første er topp, men deretter daler entusiasmen. Mulig dette har noe å gjøre med alder osv. Kanskje jeg hadde **elsket** pocket 267 hvis jeg hadde vokst opp på 80- eller 90-tallet. Men kos deg uansett! 
Arne Bye skreiv:
For de som er inne i progrock - Oliver Wakeman er sønn av Rick Wakeman som spilte/spiller i progrockbandet Yes.
Jeg er nok ikke så glad i progrock selv. Et unntak er kanskje Genesis (om de kan kalles progrock, da... ekspertisen vil kanskje hevde det snarere er symf-rock)... vel å merke fra Peter Gabriel-perioden, som broder'n "lurte" meg til å like under oppveksten. Men jeg syns fortsatt "Lamb Lies Down" er litt skummel... Selv har jeg nok mer sansen for "pur pop fritt for dritt", dvs. den poppen som aldri kommer på VG-lista: Saint Etienne, Stereolab, Pizzicato 5... (med full forståelse for at 99% av dere antakelig aldri en gang har hørt om disse pop-geniene.
)
176-761 skreiv:
Har omtrent akkurat 4 gode drammer Cognac, og en Cubaner, skal åpne verandadøra nå, fyre peisen på full bjørk, skjenke meg en dram og fyre på sigaren.
Høres deilig ut! Kos deg!
torgnyland.blogspot.com
Innlegget blei sist redigert 04.03.2006, 00:14 av Karamell
Karamell
40 år, Oslo
04.03.2006, 00:14

Karamell skreiv:
Jeg er nok ikke så glad i progrock selv. Et unntak er kanskje Genesis (om de kan kalles progrock, da... ekspertisen vil kanskje hevde det snarere er symf-rock)... vel å merke fra Peter Gabriel-perioden, som broder'n "lurte" meg til å like under oppveksten. Men jeg syns fortsatt "Lamb Lies Down" er litt skummel...
Genesis slik de var den gangen Peter Gabriel sto ved mikken og Phil Collins gjorde det han kunne best, nemlig spille trommer, er progrock nok i mine ører. "The Lamb Lies Down on Broadway" er meget bra. Samme med "Selling England by the Pound". De får to tomler opp fra meg.
http://mira.arnebye.no/ - enda en sånn nymotens stripeserie. NYE STRIPER HVER TIRSDAG, TORSDAG OG LØRDAG!
*dask dask dask dask*
Arne Bye
25 år, Steinkjer
04.03.2006, 00:30

Flott initiativ, og flott tråd, Karamell. Her er det fred og fordragelighet. Jeg registrerer følgende ting som jeg noterer på pluss-kontoen: Det er ikke bare jeg som skammer meg for at skiene ikke har sett dagens lys på flere år. / Wig-Wams vokalist er Særping / Guffen Delebekk har vist meg den store tillit å bruke et av mine innlegg som signatur / jeg har dobbelt så mange Donaldpocket som Karamell / og aller sist: Jeg vet bestemt at Karamell lar kakao være kakao, og mest sannsynlig har besøk av vår felles venn Braastad på en fredags kveld....
BOM -Du er hypnotisert!
Spøkelseskladden
40 år, Sarpsborg
04.03.2006, 00:31

Spøkelseskladden skreiv:
Flott initiativ, og flott tråd, Karamell. Her er det fred og fordragelighet.
Takk. Ja, jeg syns det var på tide med litt kos og hygge nå. Det er jo tross alt det donaldismen dreier seg om!
jeg har dobbelt så mange Donaldpocket som Karamell
Kan jeg få bli med deg hjem og se på pocketene dine? 
Jeg vet bestemt at Karamell lar kakao være kakao, og mest sannsynlig har besøk av vår felles venn Braastad på en fredags kveld....
Sladrehank! 
torgnyland.blogspot.com
Innlegget blei sist redigert 04.03.2006, 00:41 av Karamell
Karamell
40 år, Oslo
04.03.2006, 00:40

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.