Andeby Online > Diskusjonsforum > Den mest irriterende fortellingen?
Gå tilbake til forumoversikta ...

Kristian Rødvand skreiv:
DR er og blir DR, det har då ikkje skjedd nokon store merkbare forandringar i stilen hans sidan LoS, har det vel?
Dette er det nok delte meninger om, men det er jo nettopp det som er noe av moroa. Hvis alle her på AOL-forumet hadde likt og ment det samme, ville det blitt ganske kjedelig.
Jeg prøvde å legge "Skjerperen i Culebra" opp ved siden av en episode av LoS, og etter min mening er kvalitetsfallet påfallende. Dette går først og fremst på tre ting:
1. Figurene er stivere i den nyeste serien. Positurene virker mer kunstige.
2. Kameravinklene er mindre oppfinnsomme.
3. Streken er mer grumsete, som om Don plutselig har begynt å tegne i mindre format.
Nå skal jeg innrømme at det siste kan skyldes Photoshop eller dårlig trykk. Jeg har bare den amerikanske utgaven av LoS, og der er trykken svært god.
Bortsett ifrå Flemming Andersen som gjerne vil vere italiener og Vicar som er i ferd med å bli gamal, så er det så vidt eg har oppdaga få teknarar som har gjort drastiske endringar i stilen sin opp i gjennom åra.
Barks' 40-tallsdonald med lang hals og langt nebb er vel svært forskjellig fra 50- og 60-tallsversjonen. Og Daniel Branca forandret jo tegnestil totalt, nesten over natten (dette har vært diskutert i en annen tråd).
Les Hakkum - Norges kuleste tegneserie.
Innlegget blei sist redigert 06.03.2006, 09:46 av Nils Petter
Nils Petter
61 år, Moss
06.03.2006, 09:44

Nils Petter skreiv:
Mest irriterende fortelling? Don Rosas "En drøm for livet". Her blir en morsom ide ødelagt av et totalt ulogisk plot. Hvorfor er det så viktig at Skrue ikke røper kombinasjonen til hvelvet mens han drømmer? B-gjengen er jo uskadeliggjort - de sitter bastet og bundet på Skrues kontor. Den enkleste måten å få dem ut av drømmen på, må vel være å FORTELLE dem kombinasjonen. Så kunne Skrue bare forandret koden straks han våknet opp.
Historiene er fra 50tallet. Kanskje han måtte bytte dør etterpå for å bytte kode, det hadde jo kostet PENGER. Det er den mest logiske løsnigen jeg kan komme på 
~Carpe diem~
Maggie
14 år, Oslo
06.03.2006, 10:17

For å nevne mest irriterende tegner: Freddy Milton. Hva har han å gjøre i Donald-bladet? Gruffult, unøyaktig, ekkelt.
~Carpe diem~
Innlegget blei sist redigert 06.03.2006, 19:44 av Maggie
Maggie
14 år, Oslo
06.03.2006, 10:25

donald4eva skreiv:
For å nevne mest irriterende tegner: Freddy Milton. Hva har han å gjøre i Donlad-bladet? Gruffult, unøyaktig, ekkelt.
Freddy Milton er da både hyggelig og flink han, synes jeg i hvert fall.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
06.03.2006, 12:03

Om han er hyggelig kan jeg ikke uttale meg om, men det har jeg vel heller ikke gjort? Jeg overdrev kanskje litt med "ekkelt", men står fast ved at han ikke har noe å gjøre i donald-bladet
~Carpe diem~
Innlegget blei sist redigert 06.03.2006, 19:45 av Maggie
Maggie
14 år, Oslo
06.03.2006, 12:22

Også jeg mener at Milton holder heller lav kvalitet. Det verste er at han nesten ikke tegner skygger på personer i det hele tatt. At han får lov til det har jeg aldri skjønt.
Mine filmanmeldelser på IMDB:
http://www.imdb.com/user/ur2484999/comments-expanded?order=alpha&start=0
SvK
25 år, Bergen
06.03.2006, 12:42

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.