Andeby Online > Diskusjonsforum > Reglane
Gå tilbake til forumoversikta ...

Som sagt, jeg syns det er betenkelig at én av oss i prinsippet kan diktere hva som kan ansees som akseptabel språkbruk her i forumet. Det hele burde baseres på en slags felles konsensus om hva som kan godtas, ikke på hårsåre enkeltindivider som tydeligvis definerer følgende bemerkning som "personangrep":
Slik taler en mann som kaller seg "dannet" og liker å titulere seg "historiker"
Jeg vil mye heller at forumet styres som et "opplyst enevelde" enn et katastrofalt "totaldemokrati". Jeg ser med andre ord mye heller at en vis Olaf Solkonge regjerer med uinnskrenket makt enn at enhver fjomp stadig skal kunne skrike opp om "personangrep" og alltid få viljen sin.
Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
torgnyland.blogspot.com
Innlegget blei sist redigert 03.03.2006, 11:49 av Karamell
Karamell
40 år, Oslo
03.03.2006, 11:45

Ferdinand skreiv:
Einherje skreiv:
Hvorfor er det bare du som får slike reaksjoner her inne?
Hvorfor er det bare du som skaper slike kontroversjer?
Hvorfor er det bare du som gang etter gang etter gang prøver å politisere forumet?
Hvorfor er det bare du som gang etter gang "beklager" deg?
Jeg venter i spenning på Sigvalds svar:-)
Siden Sigvald bare har svart på **to** av disse **fire** så regner jeg med at han trengte litt mere tid på de to siste. Det synes jeg at vi skal gi Sigvald.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
03.03.2006, 12:37

Har dere sett det fine været?
Er det noen som skal gå på ski?
49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
Innlegget blei sist redigert 03.03.2006, 12:47 av Øyvind Braaten
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
03.03.2006, 12:43

Øyvind Braaten skreiv:
Har dere sett det fine været? Er det noen som skal gå på ski?
...er hjemme med influensa på tredje dagen. Går jeg ut på ski nå, er det for å legge meg død bak Tromstinden.
"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter
Einherje
42 år, Tromsø
03.03.2006, 12:46

Jeg har ikke sett skiene mine på 15 år, varsle hvis du finner dem, men jeg skal gå ned på solsiden og sitte ute i solen å drikke kaffe på Cafe. En tur innom wangsmo antikvariat etterpå etterfulgt av en tur inn på Outland får å se om de har noen tegneserier innimellom all magmaen
Blir du eller noen andre med ??
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
03.03.2006, 12:47

Takk for innbydelsen, og skulle gjerne vært med.
Men skal som sagt på ski
49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
03.03.2006, 12:49

Jeg har noen lekre nato-planker av den moderne sorten i garasjen. Jeg har lovet meg selv at før vi når Sankt-Hans skal jeg spenne dem på og rase over den gode norske naturen vår.
- Peter
Einherje
42 år, Tromsø
03.03.2006, 13:06

MikroMidas skreiv:
Siden Sigvald bare har svart på **to** av disse **fire** så regner jeg med at han trengte litt mere tid på de to siste. Det synes jeg at vi skal gi Sigvald.
>> Hvorfor er det bare du som gang etter gang etter gang
>> prøver å politisere forumet?
Det har ALDRI vært min hensikt å politisere forumet. Dersom det skulle oppleves slik så beklager jeg selvsagt det. Politikk er imidlertid en del av virkeligheten og noen ganger er virkeligheten så politisert i utgangspunktet (f.eks. medienes forhold til nasjonalitetsbegrepet, o.l.) at veien til politiske ytringer dessverre kan bli kort.
>> Hvorfor er det bare du som gang etter gang "beklager" deg?
At noen sitter igjen med et inntrykk av at det "bare meg som gang etter gang "beklager" meg?!" skyldes kanskje at andre ikke er like flinke til å ta selvkritikk, når det er grunn til det?
Oppsummering:
Det er menneskelig å feile og jeg har ALDRI gitt meg ut for å være feilfri. Jeg er, som alle andre, et individ med særegenheter. Mitt problem er vel kanskje at jeg har flere særegenheter enn de fleste, noe som nok fører til at jeg oftere enn andre er uheldig og tråkker i den berømte salaten. Når tabben/uhellet først har skjedd så ville det vel vært enda verre om jeg ikke hadde tatt selvkritikk og ikke hadde beklaget det inntrufne? 
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 03.03.2006, 20:05 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
03.03.2006, 20:05

Ikke for å dra dette videre, men;
Denne voldtektssaken i Disneyworld, er vel egentlig ikke noe som passer inn på **denne** siden i det hele tatt? Hva om en person hadde registrert seg og det første han/hun får se er noe om en voldtekt?
Vet ikke om det er så unge brukere her, men artikler om voldtektssaker er vel kanskje ikke det beste en 8-9-åring kan lese...
Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Innlegget blei sist redigert 04.03.2006, 00:35 av Jonas Larsen
Jonas Larsen
16 år, Larvik
04.03.2006, 00:32

Hvorfor starter alltid denne typen disputaser her på forumet med noen og noe, og ender opp med Sigvald og Sivald...
Hezekiah: If the good Lord intended women to drive he have equipped them with common sence instead of tits.
(Pervert! (2005))
176-761
39 år, Giske
04.03.2006, 00:37

Om det er meg du sikter til, så er det ikke for at det skal gå utover noen, men jeg så at det var snakk om denne saken litt tidligere i denne tråden og håpet bare at vi kan forholde oss til at slike saker ikke bør bli skrevet om her. Og som folk har sagt så er denne saken utenfor temarammen for dette forumet. Så det var muligens litt dumt av meg å bable videre om dette menmen... 
Dette er bare mine meninger da.
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Innlegget blei sist redigert 04.03.2006, 00:42 av Jonas Larsen
Jonas Larsen
16 år, Larvik
04.03.2006, 00:42

Jonas Larsen skreiv:
Om det er meg du sikter til, så er det ikke for at det skal gå utover noen, men jeg så at det var snakk om denne saken litt tidligere i denne tråden og håpet bare at vi kan forholde oss til at slike saker ikke bør bli skrevet om her.
Jeg tror ikke det var det 176-761 mente (men det får han jo eventuelt svare på selv, da). Personlig syns jeg du har et godt poeng. Hvorfor skrive om voldtekt i et forum om Donald?
torgnyland.blogspot.com
Innlegget blei sist redigert 04.03.2006, 00:54 av Karamell
Karamell
40 år, Oslo
04.03.2006, 00:50

Nei, jeg ser det vel heller slik at visse andre bør se litt an forumet for bestemte ytringer.
Jeg er for full ytringsfrihet, hvis du eller andre vil lage et forum om den jødiske feriekolonien Birkenau, gjør det. Helt greit. Hvis noen village et forum om de koselige hytteområdene Stalin kalte Gulag, gjør det. Helt greit. Hvis noen vil lage et forum der man roser hjernekapasiteten til George Bush opp i skyene, eller forsvarer pedofili, homofili eller heterofili (samt kombinasjoner av disse), greit. Som sagt, full frihet, jeg krever frihet til å uttale meg som jeg vil, og må derfor gi alle andre den samme retten, men det var dette med tid og sted.
Så for å si det litt mer direkte, kanskje en viss Sigvald burde finne andre forum som er bedre egnet til å diskutere voldtekter i enn dette. Det er rikelig av alternativer der ute. Jeg skal la være å komme med forslag, men %(/&%¤ skal vite at jeg har endel passende forum hvis det skulle knipe.
Når lignende diskusjoner dukker opp gang på gang, alltid om en og samme person, bør man spørre seg om forumet bør byttes ut, eller om vedkommende bør se sitt publikum litt bedre an. Prosentvis fordeling av voldtektsforbrytere i Florida, Utha eller Botswana er offtopic, om det er sant eller ikke er uinteressant. Peter Jacksons King Kong var kjedelig, det er sant, men off topic så jeg åpner ikke en tråd om det her, vi har hatt Klemmet, Krohn Devoll og Halvorsen, er det ikke på tide å få inn et grunnlovsfestet forbud mot kristiner i regjering? Kanskje det, men det kan vi diskutere andre steder. Jeg røyker sigarer (tobakk!! FYYY) fra den kommunistiske (FYYYY) staten Cuba (når jeg får tak i dem til en overkommelig penge, vel og merke), FYYYY, ok, men la oss diskutere det andre steder enn her. Det var vel mer mitt poeng, tror jeg.
:D
Hezekiah: If the good Lord intended women to drive he have equipped them with common sence instead of tits.
(Pervert! (2005))
176-761
39 år, Giske
04.03.2006, 01:28

Jonas Larsen skreiv:
Ikke for å dra dette videre, men; Denne voldtektssaken i Disneyworld, er vel egentlig ikke noe som passer inn på **denne** siden i det hele tatt?
Du har selvsagt helt rett i at snakk om voldtekter ikke er det dette forumet er beregnet på. Disneyworld er imidlertid on-topic og når voldtekten var knyttet direkte til denne ved at Disney-ansatte var innblandet så kan man si at saken havnet i et grenseland. Når AOL som ellers er flittige til å presentere alt Disney-nytt ikke nevnte dette så ble jeg litt nyssgjerrig. I etterpåklokskapens klare lys er det lett å se at det smarteste hadde vært å spurt Olaf om dette via PM, men slikt er lett å glemme i farten. Det beklager jeg selvsagt.
Vet ikke om det er så unge brukere her, men artikler om voldtektssaker er vel kanskje ikke det beste en 8-9-åring kan lese...
I forumet diskuteres også øl, fyll, o.s.v. Kanskje ikke helt beregnet for de yngste det heller, så her dreier det seg nok om en avveining mellom henynet til de yngste og hensynet til en åpen og frilynt diskusjon. Så langt synes Olaf og de andre å ha god styring på hvor grensene bør gå.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
04.03.2006, 02:05

Sigvald skreiv:
Så langt synes Olaf og de andre å ha god styring på hvor grensene bør gå.
Det er jeg enig i :-)
(Profil oppdatert.)
Jonas Larsen
16 år, Larvik
04.03.2006, 11:32

Litt interessant bare....
sitat: "om at ein voldtekt i Florida må ha blitt begått av fremmedkulturelle fordi etniske franskmenn ikkje gjer sånt, er det ikkje berre reaksjonan..."
I Florida er da franskmenn like fremmedkulturelle som negere (eller er det afrikanske amerikanere vi skal kalle dem?)?
Mulig jeg tar feil, men kom ikke de fleste norske innvandrerene til USA senere enn negerslavene?
(Pervert! (2005))
176-761
39 år, Giske
05.03.2006, 04:44

Jeg begynner å glemme utgangspunktet for denne debatten. Var det i Disneyworld Florida denne utilgivelige hendelsen fant sted, eller var det i EuroDisney Frankrike? Om det siste er tilfelle forstår jeg for så vidt diskusjonen om "etniske" vs "ikke-etniske" franskmenn, men hvis det skjedde i Florida skjønner jeg ingenting. Uansett syns jeg dette burde være et ikke-tema i et donaldistisk forum.
torgnyland.blogspot.com
Karamell
40 år, Oslo
05.03.2006, 05:25

Enda bedre er det vel at disse franskmennene av ukjent hudfarge er løslatt, mens hun (også, for meg, av ukjent hudfarge) er tiltalt... for falsk forklaring.
Desto bedre grunn til å ikke lagefor mye bråk slik i utrengsmål,,, om vi ikke kan vente på dom, må vi i alle fall vente til siktelsen foreligger? Og ikke bare i VG, Dagbladet og Aftenposten. Jeg går alltid til BBC først, når jeg kommer hjem fra jobb. Så kan vi se på de lokale nyhetene.
(Pervert! (2005))
176-761
39 år, Giske
05.03.2006, 06:16

Einherje skreiv:
Hvorfor er det bare du [Sigvald] som gang etter gang "beklager" deg?
Fordi han er svært ydmyk i motsetning til visse andre, som også burde hatt god bruk for ordet "beklager".
Mens Sigvald er voksen og god til å ta selvkritikk, prøver andre febrilsk å lete etter flisen i andres øyne, mens de totalt overser bjelken i sitt eget.
Verre er det ikke...
Mvh,
Håvard
http://home.no.net/piacere/
Innlegget blei sist redigert 05.03.2006, 10:45 av Håvard
Håvard
19 år
05.03.2006, 10:43

...jeg for min del var nå liksom ferdig med denne saken Håvard.
- Peter
Einherje
42 år, Tromsø
05.03.2006, 11:06

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.