Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Carl Barks beste historie

Andeby Online > Diskusjonsforum > Carl Barks beste historie

Gå tilbake til forumoversikta ...

Alle vet jo at Andeby ikke ville vert den samme uten Carl Barks. Han har skapt mange figurer. Og laget veldig gode fortellinger. Men jeg lurer på hva dere synst. Hva er Carl Barks beste historie?

Fjerkledd

02.04.2004, 16:22

Min ynglings historie er nok De firkantede æg fra Peru (også kaldet Eggmysteriet på norsk), eller den gyldne hjelm (ret genial).

The wise Little Hen:)

Mathias bøgh
18 år, Danmark

02.04.2004, 18:16

Jeg husker ikke helt hva den historien het, men det er den med at onkel skrue og co finner en kvern som kan kverne gull. Den er suveren=) men det var vel don rosa's historie det.....

Hacuna mattata!!!!

Dolly Deluxe
19 år, Steinkjer

03.04.2004, 15:48

Mener du "Kampen om Sampo"? Den er av Don Rosa ja...
Blant mine Barks-favoritter er Back to the Klondike, Only a poor old man og den korte historien hvor Donald er rivningsekspert (husker ikke hva den heter), den vekker frem barndomsminner... :-)

"Oooorrrgle! Dooorrrgggle! Dooorrrffen!"

fiskebolla
Harstad

03.04.2004, 18:35

Den er sjov og spænede

Nicolai

04.04.2004, 21:48

Min favoritt av Barks er uten tvil Firkanteggene.
Den er superduper :-)

Verdens rikeste and

McDuck
20 år, Oslo

05.04.2004, 10:02

Min beste historie er historien hvor Donald og nevøene besøker det gamle California. Den ble skrevet på begynnelsen av 50-tallet (Barks store periode) og sjelden har vel Barks tegnet bedre.

Farlige Fifus
25 år, Oslo

05.04.2004, 19:04

enig med farlige fiffus, den er en av de aller beste barks-historiene. av andre lange historier vil jeg trekke frem "på frimerkejakt i corombia", "cibolas syv gullbyer", og "den lure onkel skrue". av korte historier må nevnes "apestreker", og den hvor donald oppfinner donalditt... men min favoritt av 10-siderne er nok "ekko, vil du svare meg". (sist på trykk, såvidt jeg vet, i dd sommer-ekstra '86.) lederen for vegetar-foreningen: "dagens foredragsholder er donald duck - vår fremste ekko-ekspert!" mann i publikum: "han ser ut som et ekko selv!"

Jeg vil leve farlig! Føle blodet rulle vilt gjennom årene! Tokke-tokke-tokk!
-Klara Ku, DD 2/78

gaute hjartåker
32 år, Stord

06.04.2004, 00:21

Eg har mange favorittar, den eg kanskje likar best er "Onkel Skrue rømmer fra rikdommen".

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

06.04.2004, 15:13

Det er vansklig å bare trekke fram den beste, men jeg tror valget faller på

"Donald Duck og det magentarøde frimerket"

(kanskje bedre kjent som "på frimerkejakt i corombia" (?))

Fergus
25 år, Grimstad

06.04.2004, 18:14

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.