Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Ikke spis familien din...

Andeby Online > Diskusjonsforum > Ikke spis familien din...

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Her er det noe om Donalds "stemme" Rune Alstedt, blandt annet at han **ikke** kan spise ender...

http://www.startsiden.no/magasin/2000/12/20/donald.shtml

Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

(Profil oppdatert.)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

18.02.2006, 21:13

Vel..... Alstedt er flink til å kvekke.... Når replikkene er mer omfattende enn kvekking, har jeg store problemer med å forstå hva han (Donald) sier. Jeg er derfor ikke overvettes imponert....

BOM -Du er hypnotisert!

Spøkelseskladden
40 år, Sarpsborg

18.02.2006, 23:11

Du mener at Nash (orginalen) er flinkere?

Det kan jeg være enig i...

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

(Profil oppdatert.)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

18.02.2006, 23:15

Det skal jo mye til å bli bedre enn originalen. Det er ikke nødvendigvis det man skal hige etter. Jeg synes likevel det er betenkelig at jeg utmerket godt forstår hva Donald sier på amerikansk (Clarence Nash)., mens jeg ikke fatter hva Donald sier på norsk.... Normalt sett burde det vært motsatt......

BOM -Du er hypnotisert!

Innlegget blei sist redigert 18.02.2006, 23:27 av Spøkelseskladden

Spøkelseskladden
40 år, Sarpsborg

18.02.2006, 23:26

Såvidt meg bekjent er det Ingen som skjønner et kvekk av hva han sier! :-) Den amerikanske Donald forstår man hvis man har litt høy styrke..

Solveig
32 år, Trondheim

19.02.2006, 01:39

Må vel innrømme at and kunne eg faktisk tenkja meg å smake. Eg veit at mange kaller det blasfemisk i donaldistisk forstand ... men eg skjønner ikkje den tankegongen. Kva gjer vi dersom nokon lagar ein knakande god teikneserie og kallar den «Børre Brød, Pelle Potet og Geir Grønnsak»?

Nei ... eg har stor nok respekt for Donald til at eg ikkje spiser papir og blekk. Eg spiser ikkje eingong DVD-filmar. Då bør jo Donald vera trygg?

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

19.02.2006, 09:06

For min del må de bare lage en Geir Grønnsak:-P

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

19.02.2006, 11:30

Selv har jeg **aldri** spist and, og kommer **aldri** til å så mye som tenke på å smake på det! Hvis jeg er på besøk hos noen, og de serverer and, blir jeg rett og slett fornermet!

MicMac
17 år, Oslo

19.02.2006, 13:19

Jeg for min del har i skrivende stund begynt å tegne på serien Atle Ananas...

http://mira.arnebye.no/ - enda en sånn nymotens stripeserie. NYE STRIPER HVER TIRSDAG, TORSDAG OG LØRDAG!

*dask dask dask dask*

Arne Bye
25 år, Steinkjer

19.02.2006, 13:39

Arne Bye skreiv:

Da må jeg slutte å gå på kinesisk restaurant. Fritert and med ananas.... mmmmmmm.

www.olavskulen.no

Elise
49 år, Stord

19.02.2006, 14:12

Arne Bye skreiv:

Lurt det, å velge noe som ikke smaker godt for å unngå problematikken rundt det å spise artsfellene til de man leser om.

Hofstadter's Law: "It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law". (Douglas R. Hofstadter)

Øystein Skartsæterhagen
23 år, Trondheim

19.02.2006, 14:17

Øystein Skartsæterhagen skreiv:

Arne Bye skreiv:

Lurt det, å velge noe som ikke smaker godt for å unngå problematikken rundt det å spise artsfellene til de man leser om.

Arne: Kan du ikke skrive om Maja Majones ;-)

www.olavskulen.no

Elise
49 år, Stord

19.02.2006, 14:21

Elise skreiv:

Arne Bye skreiv:

Da må jeg slutte å gå på kinesisk restaurant. Fritert and med ananas.... mmmmmmm.

Enn å spise to gode venner på den måten!: http://home.no/blackmore/atleogdonald.gif

Fysj og fy. (Men jeg skal vurdere Maja Majones som en mulig bifigur)

http://mira.arnebye.no/ - enda en sånn nymotens stripeserie. NYE STRIPER HVER TIRSDAG, TORSDAG OG LØRDAG!

*dask dask dask dask*

Arne Bye
25 år, Steinkjer

19.02.2006, 14:37

Huff, nå blir det vanskelig å spise....
Lurer på om den bananen jeg akkurat spiste hadde noen barn? Kanskje de nå vokser alene og foreldreløse ute i jungelen?

www.olavskulen.no

Elise
49 år, Stord

19.02.2006, 16:35

om man skal lage noe om noe ekkelt, så lag bjarne banan;-)

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

19.02.2006, 17:16

Ikke bli fornermet, men jeg både liker og spiser andestek. Veldig godt. ;) (Og selv om jeg spiser det, har jeg den fulle respekt for Donald.)

Mickey
18 år, Horten

19.02.2006, 22:16

Jeg synes vi skal leve på luft og kjærlighet jeg. På det viset støter vi ingen!

Det er forferdende å reflektere over hvordan et enkelt, ubetenksomt ord kan føre til katastrofe somme tider.

~P.G.W~

Lillegull
28 år, Grimstad

19.02.2006, 23:14

Hadde ikke følt meg som en forræder mot Donald om jeg hadde smakt andestek (men jeg har ikke gjort det, og har ingen planer om det)...

Men å gå på jakt og **skyte** ender... Da hadde jeg følt meg som en forræder ;-)

(Profil oppdatert.)

Innlegget blei sist redigert 19.02.2006, 23:19 av Jonas Larsen

Jonas Larsen
16 år, Larvik

19.02.2006, 23:15

Tegningen av Donald og Atle Ananas var stilig Arne :-)

(Profil oppdatert.)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

19.02.2006, 23:38

Arpin Luséne skreiv:

Hadde ikke følt meg som en forræder mot Donald om jeg hadde smakt andestek (men jeg har ikke gjort det, og har ingen planer om det)...

Vi har da spist and i forbindelse med flere av DDF(r)s møter. Jeg ser ingen problemer forbundet med det.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

21.02.2006, 21:14

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.