Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Internett-panel

Andeby Online > Diskusjonsforum > Internett-panel

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3

Jeg fant de ikke **noen** plasser her i sentrale strøk av byen, men det går rykter om en bunnpris butikk på byåsen en plass hvor de er observert. Men som vanlig henvendte jeg til min gode venn tronsmo.no som ordnet opp denne gangen også.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

15.02.2006, 08:34

Oj, enda et sånt panel. Jeg var med på noe litt liknende i fjor, og det beste med det var naturligvis at jeg fikk et halvt års gratis abonnement. Og da skulle vi svare på hvordan vi likte alle historiene, coverne, artiklene, ukens ekstra osv, og det var masse plass for ekstra kommentarer. jeg skrev en halv avhandling hver gang :-) (og håpet at jeg klarte å overtale DD&co-redaksjonen til å bli litt mindre barnslig, men det funket nok ikke).

Dessverre fikk jeg bare tre evalueringsskjemaer i løpet av et halvår, og da stort sett etter de mest intetsigende bladene... sukk.

da da da og hepp.

Kristin
22 år, Trondheim

15.02.2006, 13:35

Der har ihvertfall eg mottatt første runde med skjemautfylling. Kort oppsummert kryssa eg av for veldig positiv for alle Disney-relaterte ting (pluss Charlie og sjokoladefabrikken-DVD og kanskje eit par ting til), og veldig negativ til alt som har med sms-tjenester å gjera samt eit par andre ting.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

22.02.2006, 19:31

Olaf Solstrand skreiv:

Der har ihvertfall eg mottatt første runde med skjemautfylling.

Fikk en mail i dag jeg:-)

Var ekstremt mye spørsmål om reklame der...hadde ventet mer om selve inholdet i bladene:-(

David H
14 år, Østre Toten

20.03.2006, 14:34

Fikk også spørmålene i dag :-)

Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

(Profil oppdatert.)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

20.03.2006, 14:39

David H skreiv:

Olaf Solstrand skreiv:

Der har ihvertfall eg mottatt første runde med skjemautfylling.

Fikk en mail i dag jeg:-)

Var ekstremt mye spørsmål om reklame der...hadde ventet mer om selve inholdet i bladene:-(

Hva forventer du når velkomstteksten på siden er:

"Hei, på denne siden kan du melde deg inn på undersøkelsene om annonsene i Donald Duck & Co."

annonser = reklame

Innlegget blei sist redigert 20.03.2006, 15:10 av Lars Olav

Lars Olav
32 år, Grimstad

20.03.2006, 15:08

Hehe....merket det først nå:-)

Men likevel....hvorfor skal de vite om folk liker reklamene? Er det ikke ett tegneserieblad?

David H
14 år, Østre Toten

20.03.2006, 16:10

David H skreiv:

Hehe....merket det først nå:-)

Men likevel....hvorfor skal de vite om folk liker reklamene? Er det ikke ett tegneserieblad?

Du må ikke melde deg på ting uten og i det heletatt lese noe om det du melder deg på ;-)

Grunnen til at de vil vite om det med reklame er fordi de ønsker og ha mere reklame som folk liker og mindre reklame som folk ikke liker. Som du sikkert skjønner får de masse penger for reklamene og hvis de får beskjed fra masse lesere at de f.eks liker reklame for Sunda pålegg (som jeg husker fra da jeg var liten) så kan de bruke den informasjonen til å selge mere reklame til de som lager Sunda.

For oss som lesere kan dette være en genial måte og kvitte seg med drittreklame og oppmuntre til mere morsom og informativ reklame.

Lars Olav
32 år, Grimstad

20.03.2006, 16:19

Dei vil vite om folk liker reklamene sånn at dei skal kunne få inn meir pengar på reklame så klart. :-) Dersom du er annonsesjef og prater med ein lederhosenprodusent på telefon som vurderer å annonsere hos deg men ikkje er heilt sikker, er det gull verdt å kunne seie «marknadsundersøkjingar frå første halvår 2006 viser forresten at 88 % av våre lesarar legger merke til lederhosenreklamene vi har vist tidlegare». Og slikt. Då kan dei òg spesialisere seg på å berre trykke slik reklame vi har ein tendens til å leggja merke til og reagere positivt på, og på den måten halde annonseprisen oppe eller kanskje tilogmed heve den til tross for at opplaget går ned, fordi annonsene totalt sett blir meir verdifulle.

Har faktisk vurdert fleire gonger å gjera noko liknande på Andeby Online òg.

Klart det er eit teikneserieblad, men det blir det fort slutt på dersom Egmont slutter å tjene pengar ...

(edit: Argh. Lars Olav, du slo meg. Ikkje med så innmari mykje, men ...)

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Innlegget blei sist redigert 20.03.2006, 16:21 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

20.03.2006, 16:20

Lars Olav skreiv:

...og oppmuntre til mere morsom og informativ reklame.

Eh, kan du gi et eksempel på morsom og informativ reklame???

Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!

Kjetil Golid
17 år, Tinn

20.03.2006, 16:35

ANDonym skreiv:

...Eh, kan du gi et eksempel på morsom og informativ reklame???...

Personlig liker jeg best reklame i tegneserieform, som f.eks. PEPPE PEPSODENT og ESKIMONIKA.

49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill

Innlegget blei sist redigert 20.03.2006, 16:51 av Øyvind Braaten

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

20.03.2006, 16:50

Jo i tegneserieform, så.
Et lite knippe Poppa-poesi:

Husk å kjøpe den rette drikken
når du løper til butikken

Ingen Poppa i julen
er som å lande på kulen

Poppa Cola, milde måne,
smaken får deg til å dåne

Ta ut penger av banken
og fyll opp tanken

Fakta ække til å rikke,
Poppa er den beste drikke

Ikke vær sur
- Ha en Poppa på lur!

Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!

Kjetil Golid
17 år, Tinn

20.03.2006, 17:03

Øyvind Braaten skreiv:

ANDonym skreiv:

...Eh, kan du gi et eksempel på morsom og informativ reklame???...

Personlig liker jeg best reklame i tegneserieform, som f.eks. PEPPE PEPSODENT og ESKIMONIKA.

Der er eg faktisk sterkt ueinig. Eg synest at det er ein uting at reklame blir presentert i skjønnlitterær form pakka inn som underhaldning i eit barneblad. Synest det er betre at reklamen veldig tydeleg skiljar seg frå teikneserieinnhaldet i bladet. OK, eg har ikkje born sjølv og har berre vage minner frå min eigen barndom, så dette blir eit spørsmål om magekjensle, men eg meinar å hugsa at eg hadde mykje lettare for å bli påverka av t.d. Hubba Bubbas og Kellogg's Frosties' teikneseriereklamar enn av meir «normal» reklame.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

20.03.2006, 17:19

Ja, selvfølgelig hadde du det, men det er jo det som er hele poenget med reklamen i Donald.

Neida, den er ikke rettet mot barn i det hele tatt ;-)

Lars Olav
32 år, Grimstad

20.03.2006, 17:28

Når reklamen er i tegneserieform får du jo faktisk en høyere andell tegneseriesider i bladet enn ellers. Det må jo være positivt :-)

Diff

20.03.2006, 17:31

når jeg var mindre, la jeg merke til reklamer som "oboy" fordi de hadde reklamen sin i tegneserieform...

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

20.03.2006, 19:56

Har akkurat meldt meg inn selv også. Trodde det var for seint, men det var det visst ikke.

Tidligere ANDonym
Kvitsund Gymnas!

Kjetil Golid
17 år, Tinn

20.03.2006, 22:10

ANDonym skreiv:

Fakta ække til å rikke,

Denne kunne med fordel vært normalisert til:

Fakta er ikke til å rikke,

Forøvrig inneholder dagens DP (307) en siden med "Phone Zone" reklame som åpenbart henvender seg til lettpåvirkleige mindreårige med mobiltelefon. Ettersom du et annet sted fremstår kritisk til reklame rettet mot barn bør du, på vegne av AOL, vurdere å anmelde Egmont for dette. Det hadde vært bedre om de hadde reklamert for tegneserier i stedet.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 21.03.2006, 01:17 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

21.03.2006, 01:16

Sigvald skreiv:

Forøvrig inneholder dagens DP (307) en siden med "Phone Zone" reklame som åpenbart henvender seg til lettpåvirkleige mindreårige med mobiltelefon. Ettersom du et annet sted fremstår kritisk til reklame rettet mot barn bør du, på vegne av AOL, vurdere å anmelde Egmont for dette. Det hadde vært bedre om de hadde reklamert for tegneserier i stedet.

Kor mange gonger må eg seie det ... Andeby Online anmelder **INGEN!**

Og Egmont har lova på si side i det dei gjer, elles hadde dei fått problemer med det for lenge sidan. Det er ikkje akkurat første gong vi får sjå smstenestereklame i Donald (sjølv om det er første gong i pocket). Uansett, kvifor er teikneseriereklame retta mot mindreårige betre enn smstenestereklame retta mot mindreårige?

Men reklame for teikneseriar tviler eg på at er særleg aktuelt. Då har dei jo strengt talt valget mellom å reklamere for seg sjølv (og altså ikkje få betalt for annonsen) og å reklamere for konkurrentane sine (DERSOM konkurrentane deira i det heile tatt er interesserte i å spytte pengar inn i Egmonts kasse, såklart, noko som sannsynlegvis er ganske urealistisk uansett).

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

21.03.2006, 01:27

«fakta er ikke til å rikke» har forresten ikkje same rytme som «Poppa er den beste drikke». Det blir meir kunstig og fungerer etter mi meining ikkje like godt. Med åtte pluss åtte stavingar blir diktet meir rytmisk, energisk, oppkvikkande. Etter mi meining, såklart.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

21.03.2006, 01:41

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.