Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Skurker

Andeby Online > Diskusjonsforum > Skurker

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Jeg tenkta kanskje det hadde vært morsomt å vite hvilke skurker (i Andeby, selvfølgelig:-)) dere liker best, og **hvorfor**.

Selv liker jeg best spøkelseskladden, best den "Floyder'n" tegner. Spøkelseskladden er liksom en slags mystisk skapning. Han slipper alltid ut av fengsel, legger faktisk opp planer som Mikke får problemer med å løse. Han gjør Mikke-historiene spennende!
Med visse andre skurker gjør dem alltid dumme feil som røper dem, så dumme feil at Mikke nesten ikke trenger å tenke for å fakke skurken.
Mens men Spøkelskladden må han legge hodet skikkelig i bløt.
Dessuten er de fellene han lager **så** utrolig **kule**! Helt utrolige! F.eks: Når katten blir sulten hopper den etter fisken, det vil utløse pistolen som da skyter osv...
Spøkelseskladden synes jeg er den beste skurken.;-)

Hvem liker dere best?

MicMac
16 år, Oslo

07.02.2006, 21:18

Helt enig med deg. Liker Spøkelseskladden best (eller nest-best). Det er nok, som du selv sier, de kule fellene hans. Og han slipper alltid unna.
Ellers liker jeg veldig godt B-gjengen. Det er nok fordi, de alltid mislykkes med å rane Skrue. Eller; noen ganger klarer de det, men historien ender som regel med at de på en eller annen måte blir tatt til slutt!

Mickey
18 år, Horten

07.02.2006, 21:28

Jeg liker òg spøkelseskladden godt. Mye pga. at han er den mystiske, geniale, pur onde skurken. Etter min mening, er han den eneste skurken som Mikke kan tape med verdighet mot.
En annen skurk jeg liker godt er Arpin Lusène. Han er intelligent og sporslig, men allikevel en nådeløs skurk som det står respekt av.

Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!

Kjetil Golid
17 år, Tinn

07.02.2006, 21:32

Arpin Lusene er en favoritt, p.g.a hans eleganse, og at det er klasse over forbrytelsene hans :-)

Solveig
31 år, Trondheim

07.02.2006, 21:36

I Museverden må det nok vere Kladden. I Andeverden går eg for Luséne.

Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!

Kristian Rødvand
22 år, Rana

08.02.2006, 09:22

Jeg liker best spøkelseskladden. Har ikke sansen for kladden når han har pupiller.
Men den mystiske kladden med helt blanke og hvite øyne er min klare favoritt.

Duckern
16 år, Karmøy

08.02.2006, 12:57

Mi personlege topp-fem-liste (kan variere litt frå tidspunkt til tidspunkt):
1. Spøkelseskladden.
2. Gulbrand Gråstein.
3. Magica frå Tryll.
4. 176-671.
5. Hm ... Trur eg går for doktor Krantz.

(har med berre skurkar som har meir enn eit par opptredenar -- Barks har laga så mange fantastiske skurkar som han brukte berre ein gong at det ville ta meg laaaang tid å kome opp med ei faktisk favorittliste over dei.)

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

08.02.2006, 13:11

Min favoritt er advokaten Sharky som opptrer i "Gullhjelmen" pluss minst tre Don Rosa-historier (husker ikke i farten hva han heter på norsk). Stort mer råtten går det ikke an å bli.

Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.

Innlegget blei sist redigert 08.02.2006, 13:20 av Nils Petter

Nils Petter
61 år, Moss

08.02.2006, 13:18

Mine favorittskurker er;

Spøkelseskladden og Arpin Luséne/Le Chavalier noir.

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

08.02.2006, 13:22

Nils Petter skreiv:

Min favoritt er advokaten Sharky som opptrer i "Gullhjelmen" pluss minst tre Don Rosa-historier (husker ikke i farten hva han heter på norsk). Stort mer råtten går det ikke an å bli.

Han heter advokat Skarp (på norsk)... :-) Han er også en av favorittene blandt skurkene.

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

Innlegget blei sist redigert 08.02.2006, 13:27 av Jonas Larsen

Jonas Larsen
16 år, Larvik

08.02.2006, 13:23

Gottfredson var best på skurker, synes jeg. Spøkelseskladden, Eks, Dobleks og Triplex, Advokat Lur, tidlig Svarte-Petter osv.

«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»

Vegar
18 år, Trondheim

08.02.2006, 15:32

Ja, Gottfredson var best på skurkene. Det synes jeg også!
Advokat Lur er kul, men ikke den typen der han har så veldig stor hake, han er jo ikke noe lik den originale! Han er best med den **lange** nesen.

Det hadde vært kult med en slags avsemning her på Andeby Online om hvilken skurk som ble kåret som //"best likte skurk"// blandt leserne, eller hva?

Innlegget blei sist redigert 08.02.2006, 15:42 av MicMac

MicMac
16 år, Oslo

08.02.2006, 15:41

Gottfredson var genial når det gjalt skurker og det er synd at noen av dem har blitt modernisert så mye som bla. Spøkelseskladden ble på 80-tallet (han er heldigvis på rett kjøl igjen nå for tiden med kun de hvite spooky og pupillløse øynene sine)...

Jonas Larsen
16 år, Larvik

08.02.2006, 16:00

MicMac skreiv:

Det hadde vært kult med en slags avsemning her på Andeby Online om hvilken skurk som ble kåret som //"best likte skurk"// blandt leserne, eller hva?

Vi kan godt ta ein sånn neste veke. Kven vil folk ha som nominerte?

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

08.02.2006, 16:10

Arpin Lusenè
Magica
Spøkelseskladden
B-gjengen
Gulbrand Gråstein
Sleipe Simon
Rikerud
??:-)

"Frøken Vable, du må **fordoble** mitt årlige bidrag til hakkespettene."
"Ja vel! Det blir **samme** **beløp** som før!

Solens Sønn
15 år, Ålesund

08.02.2006, 16:14

Solens Sønn skreiv:

Arpin Lusenè
Magica
Spøkelseskladden
B-gjengen
Gulbrand Gråstein
Sleipe Simon
Rikerud
??:-)

Svarte Petter også

Mickey
18 år, Horten

08.02.2006, 16:18

Farlige Fiffus & Mikro-Midas?

Sedan tycker jag Gottfredsons "Bat bandit of Inferno Gulch" är genialisk men han är nog för specifik för en meiningsmåling.

Och bör Magica verkligen definieras som en skurk? Jag ser henne inte på det viset även om hon framställts så i en hel del serier.

Comedy is tragedy plus time! (Woody Allen, Crimes and Misdemeanors)

Innlegget blei sist redigert 08.02.2006, 16:24 av germund

germund
34 år, Sverige

08.02.2006, 16:22

Ikke glem Advokat Skarp og Advokat Lur...

Jonas Larsen
16 år, Larvik

08.02.2006, 16:36

Arpin Luséne skreiv:

Ikke glem Advokat Skarp og Advokat Lur...

Det har du rett i! ;-)

DonaldDuck skreiv:

Svarte Petter også

Hvordan kunne jeg glemme han!

Hvor mange nominerte går det an å ha?
Flere enn ti?

"Frøken Vable, du må **fordoble** mitt årlige bidrag til hakkespettene."
"Ja vel! Det blir **samme** **beløp** som før!

Solens Sønn
15 år, Ålesund

08.02.2006, 16:49

Vel, det GÅR an å ha ein milliard eller to, men eg liker å halde det nede på maks fem-seks ...

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

08.02.2006, 16:58

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.