Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Spørsmål om vekas meiningsmåling

Andeby Online > Diskusjonsforum > Spørsmål om vekas meiningsmåling

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3

Hva med muligheten for blank stemme? :-)

Med fare for å få storparten AOL etter meg klare til å rulle meg i tjære og fjær må jeg si at Drageherrenes rike var en skuffelse, særlig når det kom til tegningene. Tegningene i den andre historien var derimot perfekte, men der var historien ganske så platt.

Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist

http://www.dingus.be - bloggen til Det Gode Selskap.

Guffen Delbekk
23 år, Halden

23.01.2006, 19:42

Stemmer ingen jeg heller. Har bare lest halve Drageherrenes rike, og Don Rosa-historien var skuff. Men demokrati er demokrati.

«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»

Innlegget blei sist redigert 23.01.2006, 19:56 av Vegar

Vegar
19 år, Trondheim

23.01.2006, 19:56

Må si meg enig med siste talende, jeg er ikke spesielt imponert over noen av de to historiene. Drageherrenes rike var bare litt for rotete, uoversiktelig og tynn for meg, mens Tre listige fyrer var noe av Don Rosas svakeste på lang tid. Stemte likevel Drageherrenes rike, fordi den var, tross alt, den beste av de to, og det er tross klagene mine ingen dårlig greie.

I believe in God like I believe in the sun rise. Not because I can see it, but because I can see all that it touches.
- C.S.Lewis

Det er i utgangspunktet flott med idealisme, men det er også forskjell på å barbere seg og kutte av seg haken.

- Sigvald!

http://wilfu.blogspot.com

Wilfu
21 år, Bamble

23.01.2006, 20:37

Hvor lenge skal denne meningsmålingen foregå?

Mickey
18 år, Horten

23.01.2006, 21:24

Sjølv om eg likte begge desse historiane betre enn den gjennomsnittlege Donaldhistoria må eg sei meg einig i at dei ikkje var det heilt store å hoppe i taket for, men, men, når folk flest likte dei så godt, så...

"To never die and conquer all, that is winning."
- Illyria

Loke Aesir
23 år, Vik

23.01.2006, 21:36

Vel, jeg har ikke lest "Drageherrenes rike", og "Tre lystige fyrer..." er på langt nær Don Rosas beste. Men i dette tilfellet er jeg en fordomsfull gammel grinebiter ( ;-) ) og dømmer derfor "Drageherrenes rike" ut fra de bildene jeg har sett fra serien på nettet, og ut fra omtalen her på forumet. Jeg tror ikke det er noe for meg, og spør du meg hvilken //type// historier jeg liker best og vil se mer av i tiden fremover så kommer nok "Tre lystige fyrer..." best ut. Derfor stemmer jeg på den

Men det er under tvil. Og skulle jeg forandre mening den dagen jeg faktisk får //lest// "Drageherrenes rike" så lover jeg å si fra og stå frem offentlig som en angrende synder. :-)

Innlegget blei sist redigert 23.01.2006, 21:50 av Nestor Burma

Nestor Burma
43 år, Trondheim

23.01.2006, 21:50

Jeg har også aldri lest 'Drageherrenes rike', så jeg stemte på 'Tre lystige fyrer rir igjen'. Skal jeg være helt ærlig, likte jeg den historien ganske godt, jeg. :-)

Mickey
18 år, Horten

23.01.2006, 21:55

DonaldDuck skreiv:

Jeg har også aldri lest 'Drageherrenes rike', så jeg stemte på 'Tre lystige fyrer rir igjen'. Skal jeg være helt ærlig, likte jeg den historien ganske godt, jeg. :)

Den stemte jeg på også, og jeg er helt enig: Den er nok ikke en av Don Rosas beste, men jeg likte den jeg og :-)

Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

(Profil oppdatert.)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

23.01.2006, 22:00

Arpin Luséne skreiv:

DonaldDuck skreiv:
{{ Jeg har også aldri lest 'Drageherrenes rike', så jeg stemte på 'Tre lystige fyrer rir igjen'. Skal jeg være helt ærlig, likte jeg den historien ganske godt, jeg. :-)

Den stemte jeg på også, og jeg er helt enig: Den er nok ikke en av Don Rosas beste, men jeg likte den jeg og :-)

Jeg er lite begeistret for de andre to lystige fyrene, de virket nokså "tomme". Historien kunne vært mye bedre med Donald, Skrue og ODD. Den fikk allikevel min stemme pga de vakre tegningene, som var helt enestående. :-)

Solveig
32 år, Trondheim

23.01.2006, 22:19

Ser nå at Rosas "Tre listige fyrer rir igjen" og Ericson & Cavazzanos "Drageherrenes rike" ligger likt...

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

(Profil oppdatert.)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

24.01.2006, 18:00

Har du satt noen sluttdato for denne meningsmålingen ??

Vokste opp med Donald i femtiårene !

Helen
Oslo

24.01.2006, 21:22

Har vel ikkje sagt det høgt enno, men tenkte på ut januar. Altså at det kjem ei ny meiningsmåling midnatt natt til første februar.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

24.01.2006, 21:36

Jeg måtte ta fram begge historiene ikveld og gå igjennom dem på nytt. Det er "plusser og minuser" på begge historiene men har kommet fram til at Don Rosa er det vanskelig å slå. Er enig at den kanskje ikke er hans beste, men det er allikevel en veldig god historie. Så valget ble tilslutt enkelt for meg !! :-)

Vokste opp med Donald i femtiårene !

Helen
Oslo

24.01.2006, 21:49

Arpin Luséne skreiv:

Ser nå at Rosas "Tre listige fyrer rir igjen" og Ericson & Cavazzanos "Drageherrenes rike" ligger likt...

Jepp, de ligger likt. Litt spennende i grunnen. Men de som ikke har stemt har jo en uke på å stemme, så jeg tipper den blir forandret ganske fort.

Mickey
18 år, Horten

24.01.2006, 22:31

LOL, mens jeg skrev mitt forrige innlegg, ble den forandret :-)

Innlegget blei sist redigert 24.01.2006, 22:32 av Mickey

Mickey
18 år, Horten

24.01.2006, 22:31

Solveig:

Jeg er lite begeistret for de andre to lystige fyrene, de virket nokså "tomme". Historien kunne vært mye bedre med Donald, Skrue og ODD. Den fikk allikevel min stemme pga de vakre tegningene, som var helt enestående. :-)

Ahh, jeg elsker José og Panchito! :-) Tro det eller ei, en av mine yndlingsfigurer. :-)

Jeg stemte Don Rosa. Både fordi det var en svært god historie (selvsagt ikke DRs beste men), kule figurer (José og Panchito), samt vanvittige tegninger!!

Mvh,
Håvard

http://home.no.net/piacere/

Håvard
19 år

25.01.2006, 14:20

Jeg likte slutten også:

At det Donald ikke ville ha var skatten (i motsettning til en del andre historier), men smilet sitt tilbake,

(Profil oppdatert.)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

25.01.2006, 15:54

Vist jeg ikke tar grundig feil var det ikke der kommentaren: "Jeg vil aldrig se deg mer, men husk at vi skal spise middag på ritz hotel?"

Lo$ Companion
www.raptus.no

don rosist
16 år, Bergen

25.01.2006, 16:44

Det stemmer. :-)
En annen komentar er: "Du har sparken! Men vær her grytidlig i morgen for å ta igjen tapt tid da du ble oppsagt i dag!"

(Profil oppdatert.)

Innlegget blei sist redigert 25.01.2006, 16:49 av Jonas Larsen

Jonas Larsen
16 år, Larvik

25.01.2006, 16:49

Holdt på og le meg i hjel. Den mannen kan lage vitser.

Lo$ Companion
www.raptus.no

don rosist
16 år, Bergen

25.01.2006, 16:50

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.