Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Hvordan behandler du bladene?

Andeby Online > Diskusjonsforum > Hvordan behandler du bladene?

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Lars Martin skreiv:

Som alternativ har jeg samlet de eldste bladene i hvite ringpermer (posten, binders), og så satt inn bladene i hullede plastlommer. Dette ser helt nydelig ut, både utenpå og inni, men tar større plass og er dyrere. 6 kroner for en lomme (og dermed ett blad). Jeg møtte en mann på Raptus 2004 som solgte disse arkene, men aner ikke hvem det var, og vet nå ikke hvor jeg skal få tak i slike ark. Vet noen det? Er det noen som bruker denne metoden? (Svarte ark, samme slags ark som brukes av frimerkesamlere til førstedagsbrev, bare at her er de ikke delt i to lommer)

Jeg lurer på det litt av samme; dersom man ønsker å samle bladene sine i plastlommer i ringperm, hva slags plastlommer bør man bruke da og hvor får man eventuelt tak i dem?

Nestor Burma
43 år, Trondheim

17.01.2006, 19:07

Nestor Burma skreiv:

Lars Martin skreiv:

Som alternativ har jeg samlet de eldste bladene i hvite ringpermer (posten, binders), og så satt inn bladene i hullede plastlommer. Dette ser helt nydelig ut, både utenpå og inni, men tar større plass og er dyrere. 6 kroner for en lomme (og dermed ett blad). Jeg møtte en mann på Raptus 2004 som solgte disse arkene, men aner ikke hvem det var, og vet nå ikke hvor jeg skal få tak i slike ark. Vet noen det? Er det noen som bruker denne metoden? (Svarte ark, samme slags ark som brukes av frimerkesamlere til førstedagsbrev, bare at her er de ikke delt i to lommer)

Jeg lurer på det litt av samme; dersom man ønsker å samle bladene sine i plastlommer i ringperm, hva slags plastlommer bør man bruke da og hvor får man eventuelt tak i dem?

Hvis jeg fostår rett hva dere leter etter kan disse kjøpes fra Postens Frimerketjeneste og helt sikkert enkelte andre frimerkebutikker. De er nemlig laget for frimerkeårsett og andre frimerkeutgivelser i samme størrelse.

ばか! (Baka!)

Innlegget blei sist redigert 17.01.2006, 19:47 av Chrisron

Chrisron
31 år, Tønsberg

17.01.2006, 19:47

Eg har samla Donald-blada kronologisk i pappesker frå IKEA, på eit mørkt og kaldt rom utan vindauger (fordi eg ikkje har plass på rommet mitt). Donald-permar hater eg som pesten, forstår ikkje at folk bruker dei.

«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.

Sølve
19 år, Ullensvang

17.01.2006, 21:15

chrisron skreiv:

Nestor Burma skreiv:

Lars Martin skreiv:

Hvis jeg fostår rett hva dere leter etter kan disse kjøpes fra Postens Frimerketjeneste og helt sikkert enkelte andre frimerkebutikker. De er nemlig laget for frimerkeårsett og andre frimerkeutgivelser i samme størrelse.

ikke så dum ide det der med slike plastlommer- jeg surfet litt rundt, og posten.no linker til leuchtturm, en av de største produsenter av filatelistisk utstyr- det er vel noe slikt det er snakk om:
http://www.leuchtturm.de/epages/leuchtturm_de.storefront/43cd54da00241019271cc0a801620625/Catalog/C010544/?link=/Catalog/C010544/

Jeg vil leve farlig! Føle blodet rulle vilt gjennom årene! Tokke-tokke-tokk!
-Klara Ku, DD 2/78

gaute hjartåker
32 år, Stord

17.01.2006, 21:38

gaute hjartåker skreiv:

..for ikke å nevne de to ekstraheftene i annet format (min bror bjørnen, og rosas siste slede til dawson).. argh, kan dere holde dere til et og samme format please :-)

Klipp dem til det formatet du vil ha dem :-)
Jeg bruker albumposer til dem og setter dem langsiden ned i samme esken som de vanlige bladene i lengderetning av boksen hvis skjønner.

Men mint-osen kan være en farlig sykdom eller alt for dyrt hvis du må kjøpe to eksemplarer av alt.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

17.01.2006, 21:41

Ekstraheftet //Dinosaur// hadde òg eit anna format enn bladet.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

17.01.2006, 21:50

Personlig legger jeg bare bladene i bunker, uten noen som helt ekstra beskyttelse.
Noe mer gidder jeg verken å bruke tid eller penger på. Det går helt greit på denne måten så lenge man passer på å ikke legge alle bladene samme vei oppå hverandre.

Mine filmanmeldelser på IMDB:
http://www.imdb.com/user/ur2484999/comments-expanded?order=alpha&start=0

Innlegget blei sist redigert 18.01.2006, 01:49 av SvK

SvK
25 år, Bergen

17.01.2006, 22:19

MikroMidas skreiv:

Klipp dem til det formatet du vil ha dem :-)

au au auuu :-)
"min bror bjørnen" går faktisk akkurat i en golden age-bag..

-Klara Ku, DD 2/78

gaute hjartåker
32 år, Stord

17.01.2006, 22:24

Olaf Solstrand skreiv:

takk for opplysningen olaf, denne har jeg ikke.

-Klara Ku, DD 2/78

gaute hjartåker
32 år, Stord

17.01.2006, 22:30

Olaf Solstrand skreiv:

Denne har jeg i en sånn arkivsak...:-)

"Frøken Vable, du må **fordoble** mitt årlige bidrag til hakkespettene."
"Ja vel! Det blir **samme** **beløp** som før!

Solens Sønn
15 år, Ålesund

18.01.2006, 15:08

Er det noen som vet om det går an å få tak i bladholdere i papp noen steder. Husker det var mye av det før, men nå har jeg ikke sett det noen steder. Har ennå ikke tittet på IKEA, det blir eventuelt siste mulighet, eller så får jeg kjøpe de bladholderne av tre som de har der.
Vil ikke sette WDCS og Uncle Scrooge i de vanlige permene, da blir de ødelagt.

Vokste opp med Donald i femtiårene !

Helen
Oslo

18.01.2006, 15:38

Er det slike du ser etter?

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay?storeId=16&catalogId=10103&langId=-14&topcategoryId=15561&parentCats=15561*16296*15959&categoryId=15959&cattype=sub

Er interessant bare fordi jeg er samboer med Olaf.
http://www.andebyonline.com/forum/i53795/#53795

Anbefalt lesning som lyser opp selv den tristeste forumdag:
http://www.nettserier.no/hakkumheavy/1205535600/

krice
24 år, Tromsø

18.01.2006, 15:45

Anbefaler Knuff-tidsskriftsamler på samme siden til Ikea. Koster 14 kroner mer, men tar mye bedre vare på bladene og er litt mer "solid". Penere er det og...

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Innlegget blei sist redigert 18.01.2006, 15:53 av Einherje

Einherje
42 år, Tromsø

18.01.2006, 15:53

Ja, se der ja, takk for tipset. Sist jeg var på IKEA, kjøpte jeg Mackis-holdere, synes de var litt dyre.
Knuff ser bra ut, så da får jeg nok ta meg en tur dit igjen.

Vokste opp med Donald i femtiårene !

Innlegget blei sist redigert 18.01.2006, 16:26 av Helen

Helen
Oslo

18.01.2006, 16:26

Har Gud veit kor mange pockets, donaldpermer, bøker og andre teikneserier stappa inn i hyller og skap. (Og sjøvsagt ein liten haug på dass. Det må man jo ha:-) )Prøvar å ta vare på dei så godt eg kan. Plastlommar og slikt synes eg blir for dumt. Man samlar då teikneserier for å *lese* dei, ikkje før å benudre coverene til man går lei og selger dei videre. Det gjer ihvertfall ikkje eg...

Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!

Innlegget blei sist redigert 18.01.2006, 18:14 av Kristian Rødvand

Kristian Rødvand
23 år, Rana

18.01.2006, 18:11

Kristian Rødvand skreiv:

Plastlommar og slikt synes eg blir for dumt. Man samlar då teikneserier for å *lese* dei, ikkje før å benudre coverene til man går lei og selger dei videre. Det gjer ihvertfall ikkje eg...

Nå kan jo plastlommene åpnes igjen da :-)

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

18.01.2006, 18:53

Har stappa alt oppi diverse kasetter og bokser av papp og plast vi har hatt liggende hjemme, noen nye kjøpt på ikea, og et par gamle corn flakes-esker. Alt (unntatt den kasetten jg til en hver tid leser i) står lagret nede på et kaldt, mørkt murrom under jordnivå, av den enkle grunn at det er det eneste stedet vi har plass her i huset.

(jada jada, plastlommelagringsmetode under vurdering)

Filch, do something constructive! Find Peeves!

Andungen
19 år

19.01.2006, 22:07

Mine DD&Co "står" oppreist på hyllene og de holder seg faktisk stående sålenge det er bokstøtter.. Problemet oppstår selvsagt når man skal røske ut et par-tre blader..:-)

Solveig
32 år, Trondheim

19.01.2006, 22:11

Samlingen oppbevarer jeg standsmessig. Mer vil jeg ikke si om den delen. Og jeg oppfordrer alle andre til å gjøre det samme. Utover mørkt, tørt og liggende, naturligvis.
Tegneserier generellt, inklusive Donald, står i hylle uten samleperm, alt skrot (eller vedlegg) er røsket ut og kastet. Blir ikke verdt noe likevel, laget for å bli lest, skal kunne leses av møkk sure unger med jordbærsyltetøy på fingrene. Ikke at jeg har pådratt meg unger som tasser rundt i kåken (måtte gud forby, samløingen av negerdamer i gips er sårbar). Men de flyttes over i et hus som leies ut til diverse tyskere og annet om sommerene etterhvert som jeg har lest dem. Det er bare papir.

Hezekiah: If the good Lord intended women to drive he have equipped them with common sence instead of tits.
(Pervert! (2005))

176-761
39 år, Giske

21.01.2006, 18:31

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.