Andeby Online > Diskusjonsforum > Runde tall i 2006
Gå tilbake til forumoversikta ...

Festivalen foregår på Bergen Kongress Senter [sic] i september eller oktober. Foreløpig gjesteliste pleier å kome i løpet av våren.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
22.01.2006, 16:48

Den foregår på Scandic Hotel i Bergen, og gjestelisten skal ligge på http://www.raptus.no/ , men jeg tror ikke den er klar enda...
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
Innlegget blei sist redigert 22.01.2006, 16:49 av Jonas Larsen
Jonas Larsen
16 år, Larvik
22.01.2006, 16:48

Olaf Solstrand skreiv:
Festivalen foregår på Bergen Kongress Senter [sic] i september eller oktober. Foreløpig gjesteliste pleier å kome i løpet av våren.
Stemmer det. Scandic hotell ligger ved siden av.
Denne feilen er et tegn på at jeg MÅ komme meg dit til høsten...
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
Innlegget blei sist redigert 22.01.2006, 16:58 av Jonas Larsen
Jonas Larsen
16 år, Larvik
22.01.2006, 16:50

Truffet ham får du mest sannsynelig. Og du skal ikke se bort fra at du kanskje får en tegning...
Jeg fks, sto å kikket på noen amerikanske tegneserier da jeg plutselig la merke til at han stod ved siden av meg og pratet med noen. Hvordan kunne jeg da dy meg? Jeg bare måtte spørre om en tegning... 
Jonas Larsen
16 år, Larvik
23.01.2006, 14:43

Jørn McDuck skreiv (min utheving):
Håper selvsagt at vi kan samles en gjeng å spise litt Donalistiske tacobaguetter (laget av //andekjøtt// )
Aaagh! Vulgærdonaldisme!
Hofstadter's Law: "It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law". (Douglas R. Hofstadter)
Øystein Skartsæterhagen
22 år, Trondheim
23.01.2006, 22:27

Min ønskedrøm er ei teikning av meg som bankar livskiten ut av fetter Anton
Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!
Kristian Rødvand
22 år, Rana
24.01.2006, 18:29

Kristian Rødvand skreiv:
Min ønskedrøm er ei teikning av meg som bankar livskiten ut av fetter Anton:-)
Hehe.. Den tegningen hadde det vært flere som hadde likt. Kanskje Donald kunne stått og ledd i bakgrunnen? Anton trenger i allefall å jekkes ned mange hakk,
Innlegget blei sist redigert 24.01.2006, 19:32 av Jonas Larsen
Jonas Larsen
16 år, Larvik
24.01.2006, 19:27

... isåfall kan du banne på at det same dag vil vera ein liten lubben gris i nærheita for å dele ut ein svær pengepremie til verdas mest livskitutbanka and.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
24.01.2006, 20:00

Porky Pig tegnet lettere iført en av Canada sitt ridende politi sine markerte røde skjorter. Tegnet av Barks, ingen dum ide ??
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
24.01.2006, 21:41

Eg tenkte på Svinesen, eg, i hans første opptreden på golfbanen, den dagen Donald slo Anton.
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
24.01.2006, 21:51

MikroMidas skreiv:
Porky Pig tegnet lettere iført en av Canada sitt ridende politi sine markerte røde skjorter. Tegnet av Barks, ingen dum ide ??
Historien hvor han er iført uniformen til det ridende politi er en herlig historie. Jeg har den bare i sort/hvit.
Finnes den i farver også??
Vokste opp med Donald i femtiårene !
Helen
Oslo
24.01.2006, 21:56

Svinesens spalte i DD&Co var faktisk litt morsom, synd at han ble byttet ut med Tuppen Bak (som er virkelig patetisk). 
Solveig
31 år, Trondheim
24.01.2006, 22:00

Helen skreiv:
Historien hvor han er iført uniformen til det ridende politi er en herlig historie. Jeg har den bare i sort/hvit. Finnes den i farver også??
Jeg tenkte mest på denne forsiden av Overstreet sitt index fra lenge tilbake
http://www.seriesam.com/barks/comic_book_price_guide_7.jpg
Ser ut som den historien har vært publisert i farger etter det som står på denne siden om Barks sin svinaktige gode side
som jeg antar alle har lest.
http://moneybin.at.infoseek.co.jp/porkypig.html
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
24.01.2006, 22:12

Problemet med Svinesen var at ingen tok humoren i det, men forventa seriøse svar (på same måte som ein del folk forventer ros og stjernestatus når dei deltar i Idol til tross for at dei er fullstendig klare over kor stor prosentandel som ikkje går vidare og korleis dei som ikkje går vidare blir behandla av dommarane). Svinesen fekk altså kritikk for å ikkje vera ein seriøs spørjaspalte, noko den aldri var meint å vera i utgangspunktet. Og det trur eg leia til den elles merkelege beslutninga om å lage ein mellomting.
Eg var kanskje ikkje Svinesens største fan sjølv, fordi eg ville ha foretrukke at dei faktisk laga ei seriøs spørjaspalte. Men samtidig er Svinesen i mine auge hundre gonger betre enn ein *mellomting* av Svinesen og ei seriøs spørjaspalte. Tuppen Bak er ... Vel, ho blir i mine auge aldri noko anna enn doven Svinesen Light.
Ja, Svinesen var morosam. For dei som forstod at heile poenget med Svinesen var å vera morosam.
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
24.01.2006, 22:31

Jeg synes at 'Hva lurer du på' (eller hva den het), var mye bedre en Svinensen. Som du, Olaf skrev, kom ikke Svinensen med seriøse svar.
Innlegget blei sist redigert 24.01.2006, 22:35 av Mickey
Mickey
18 år, Horten
24.01.2006, 22:34

Nei, men det var heller aldri poenget med Svinesen. Å klage på at Svinesen ikkje gir seriøse svar blir som om eg skal klage på radioen min fordi den ikkje tar inn TV2, noko radioen ikkje var designa for å gjera i utgangspunktet. Problemet med Tuppen Bak er at ho *prøver* å vera like morosam som Svinesen og gi seriøse svar *samtidig*. Noko som ikkje går an. Difor blir det seriøse svar presentert med ein humor som ikkje er særleg morosam, fordi den berre er ei svak og svært dårleg etterlikning av Svinesen.
Seriøse svar er ein ting, men skal ein først vera litt Svinesen, foretrekker eg at dei er 100 % Svinesen. :-)
Innlegget blei sist redigert 24.01.2006, 22:43 av Olaf Moriarty Solstrand
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
24.01.2006, 22:41

Men hvem sendte egentlig inn disse spørsmålene, logget engang inn på DD&Cos danske sider og sjekket tilfeldigvis Svinesen der, og kjente igjen de fleste spørsmål og svar
Solveig
31 år, Trondheim
24.01.2006, 23:18

Men virker vel nå som om også Tuppen Bak er borte. Begynner vel å bli en stund siden vi så henne sist...
www.kelpie.no/tommy - Bloggen min!
Tommy
24 år, Odda
24.01.2006, 23:46

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.