Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Runde tall i 2006

Andeby Online > Diskusjonsforum > Runde tall i 2006

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5

Olaf Solstrand skreiv:

Namnet hennes i amerikanske seriar er Miss Quackfaster ja, men det gjer då verken Miss Typefast eller Frøken Vable til ukorrekte namn. :-)

MikroMidas hevder å være Barks-fan - i så måte må det være lov å stusse bittelitt når han plutselig svikter Barks litt ;-)

Hvordan går det foresten med "Octalismen"?

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 08.01.2006, 17:20 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

08.01.2006, 15:43

Hehe. Eg har latt vere å starte på det prosjektet fordi eg tviler på at det er så veldig stor interesse for det - er folk interesserte i ei fullstendig konvertering til oktalsystem på Andeby Online då? :-) Trur at dei fleste ville oppleve det som utruleg plagsomt, sjølv om eg personleg trur at det kunne ha blitt morosamt.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

08.01.2006, 15:44

Olaf Solstrand skreiv:

Hehe. Eg har latt vere å starte på det prosjektet fordi eg tviler på at det er så veldig stor interesse for det - er folk interesserte i ei fullstendig konvertering til oktalsystem på Andeby Online då? :-) Trur at dei fleste ville oppleve det som utruleg plagsomt, sjølv om eg personleg trur at det kunne ha blitt morosamt.

Det var ikke det jeg så for meg. Snarere at du ville skrive en artikkel med utgangspunkt i den nye teorien. Det går jo an å teste den ut på alt fra kronologi til formueanslag o.l.

Et problem er dog at denne teorien tar utgangspunkt i Donalds fire fingre. Når har bl.a. Barks noen ganger tegnet helt vanlige mennesker i Andebyuniverset - dersom disse har fem fingre svekkes teorien betraktelig.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
41 år, Stavanger

08.01.2006, 15:54

Åh. Det hadde eg då aldri planar om å gjera. :-) Men eg trur at Nils Lid Hjort har skrive litt om temaet.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

08.01.2006, 16:01

Olaf Solstrand skreiv:

Men eg trur at Nils Lid Hjort har skrive litt om temaet.

I CBSV 2, ja... Om han har skrevet mer om temaet utenom dette vet jeg ikke.

Det finnes 10 typer mennesker:
De som kan det binære tallsystemet, og de som ikke kan det.

Arnstein
28 år, Klepp

08.01.2006, 16:22

Sigvald skreiv:

Av Egmont ja. Hennes korrekte navn i henhold til Barks er jo Quackfaster.

So What, det er jo ett jubileum uansett og var det ikke du spurte etter tips om ??

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

Innlegget blei sist redigert 08.01.2006, 16:28 av MikroMidas

MikroMidas
45 år, Trondheim

08.01.2006, 16:28

Arnstein skreiv:

Olaf Solstrand skreiv:

Men eg trur at Nils Lid Hjort har skrive litt om temaet.

I CBSV 2, ja... Om han har skrevet mer om temaet utenom dette vet jeg ikke.

Har sett temaet nemnt på ein reklame for eit foredrag den godeste Lid Hjort har holdt om matematikk i Andeby.

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

08.01.2006, 16:32

MikroMidas skreiv:

Sigvald skreiv:

Av Egmont ja. Hennes korrekte navn i henhold til Barks er jo Quackfaster.

So What, det er jo ett jubileum uansett og var det ikke du spurte etter tips om ??

Joda, og hun har nå kommet med på den aktuelle siden.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
41 år, Stavanger

08.01.2006, 17:23

Olaf Solstrand skreiv:

Hehe. Eg har latt vere å starte på det prosjektet fordi eg tviler på at det er så veldig stor interesse for det - er folk interesserte i ei fullstendig konvertering til oktalsystem på Andeby Online då? :-)

Jeg synes det hadde vært fint.

Hofstadter's Law: "It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law". (Douglas R. Hofstadter)

Øystein Skartsæterhagen
22 år, Trondheim

08.01.2006, 23:30

Olaf Solstrand skreiv:

(ikkje meint å ta ALL merksemd frå trådens eigentlege tema, men: Andeby Online fyller fem år i september. Då må vi vel klare å samlast rundt ei bløtkake?)

MikroMidas skreiv:

Raptus ??

Kor mange her er det som skal på Raptus? Sjølvsagt vanskeleg å seie når ein ikkje kjenner gjestelista, men ... det *hadde* jo vore artig med eit slags Andeby Online-treff i løpet av hausten, og Raptus er kanskje den tida av året då flest av oss er i same fylke uansett?

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

22.01.2006, 11:06

Olaf Solstrand skreiv:

Kor mange her er det som skal på Raptus?

Jeg og Jørn McDuck har snakket om å ta en tur. For å møte både store og små helter. ;-)

Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist

- Det Gode Selskap -

http://www.dingus.be

Guffen Delbekk
23 år, Halden

22.01.2006, 12:11

Tror jeg skal dit med faren min.

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

Innlegget blei sist redigert 22.01.2006, 12:25 av Jonas Larsen

Jonas Larsen
16 år, Larvik

22.01.2006, 12:25

Bruker å dra til Raptus, litt avhengig av gjestelisten og tidspunkt.

Superboy
48 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

22.01.2006, 12:37

Guffen Delbekk skreiv:

Jeg og Jørn McDuck har snakket om å ta en tur. For å møte både store og små helter. ;)

Håper selvsagt at vi kan samles en gjeng å spise litt Donalistiske tacobaguetter (laget av andekjøtt) eller kakao med Donaldkjeks ved siden av under Raptus. Kanskje vi kan invitere Don Rosa også så blir vi en fin gjeng.

Hørte jeg noen si "Kvakk!"???

Jørn McDuck
24 år, Trondheim

22.01.2006, 12:46

Jeg og Ertus kommer sikkert, hvis Olaf kommer!!

www.olavskulen.no

Elise
49 år, Stord

22.01.2006, 12:52

Jeg skal muligens dit....hvis jeg får overtalt foreldrene mine:-)

David H
14 år, Østre Toten

22.01.2006, 13:04

Jeg skal dit !! gleder meg allerede. :-)

Mickey
18 år, Horten

22.01.2006, 14:25

Har vært der før enkelte år og har ikke vært der andre år. Er veldig avhengig av programmet. Men å toppe Will Eisner i 2002 blir vanskelig, men kanskje det dukker opp noe nytt spennende på programmet. Jeg har mine klare favoritter, men hører Raptus på meg :-)

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

22.01.2006, 14:48

Jeg kommer!

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

22.01.2006, 16:06

Når blir gjestelisten for Raptus annonsert, og hvor foregår denne festivalen, jeg har aldri vært der :-)

Solveig
31 år, Trondheim

22.01.2006, 16:46

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.