Andeby Online > Diskusjonsforum > Hvor ligger Andeby-tråden
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Slik. Istedenfor å avspore andre tråder med dette spørsmålet oppfordrer jeg dere til å ta diskusjonen HER!
Sleipe-Simon Den eldste banditten i Klondyke
04.01.2006, 19:03

Andeby ligg i fantasien til kvar enkelt lesar. Den som greier å argumentera fornuftig mot det, skal få ei banan. Ei banan. Verken meir eller mindre.
(Porto må betalast av mottakar).
«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.
Sølve
18 år, Ullensvang
04.01.2006, 19:07

Etter min fantasi, ligger Andeby et sted i USA. Men hvor? Så god fantasi har jeg ikke !
(jeg kan vel drømme å få den bananen.. søren heller) 
Innlegget blei sist redigert 04.01.2006, 19:32 av Mickey
Mickey
18 år, Horten
04.01.2006, 19:31

Andeby ligger et stykke fra Gåseby, og ikke så langt fra Museby heller. Det er alt man trenger å vite.
«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»
Vegar
18 år, Trondheim
04.01.2006, 20:36

Andeby ligger **HER** Ett eple til den som motbeviser det
Eller det jeg egentlig tenkte å si var at jeg gir Sølve 100% støtte i hans lokalisering.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
04.01.2006, 22:03

Neimen har dere glemt at Andeby ligger nå her i landet.....eller var det bare Andebyveien ??
Vokste opp med Donald i femtiårene !
Helen
Oslo
04.01.2006, 22:09

MikroMidas skreiv:
Andeby ligger **HER** Ett eple til den som motbeviser det :)
Her? I Trondheim? Hm, ja, kan jo stemme det... Tryggvason ligner litt på Kornelius Kvakk, eller hur?
Vegar
18 år, Trondheim
04.01.2006, 22:17

Nei, Andeby ligger akkurat under bokstavene **HER** ser du den ikke 
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
04.01.2006, 22:39

Andeby virker igrunnen ikke amerikansk på meg, kanskje slik man forestiller seg Amerika for minst 50 år siden, men ligner ikke USA av i dag.
Solveig
31 år, Trondheim
04.01.2006, 22:40

Andeby... er en tilstand.
Slå den!
"Det er harde tider, gamle venn."
S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach
MatsGull
19 år, Kongsvinger
04.01.2006, 22:45

MikroMidas skreiv:
Nei, Andeby ligger akkurat under bokstavene **HER** ser du den ikke :)
OK, det kan jeg motbevise.
1. Andeby har minst to innbyggere - Donald Duck og Skrue McDuck.
2. Donald og Skrue er omtrent like høye.
3. Skrue måler 99 cm.
4. Arealet av ordet **HER** er, på min skjerm, 18 kvadratmillimeter.
5. To 99 cm høye ender får ikke plass på 18 kvadratmillimeter.
Og eplet går til meg.
Vegar
18 år, Trondheim
04.01.2006, 22:56

hm, jeg regner fortsatt med at den ligger i USA. hvis Carl I Hagen hadde oppfunnet Disney (eller da ville det kanskje het Hagen), Donald, Andeby og alt det der, så hadde vi nok sagt at Andeby ligger i Norge?! Men på en måte har Sølve rett da.., Andeby ligger i fantasien, den er jo ikke virkelig i vår verden. men da kan jo ikke Andeby ligge **her** , MikroMidas, når Andeby i praksis ikke fins. Så eplet er nok mitt 
Innlegget blei sist redigert 04.01.2006, 23:04 av Mickey
Mickey
18 år, Horten
04.01.2006, 23:02

Begge tar feil fordi at i min fantasi har Andeby ett helt annet forhold til fysiske enheter som høyde, tid og andre detaljer som vi lett henger oss opp i
Hvis noen fortjener eple så er det MatsGull, men kanskje jeg bare tar med meg eplet til læreren min i morgen istedet 
MikroMidas
45 år, Trondheim
04.01.2006, 23:05

Da **jeg** var ung kjempet vi bestandig om godteri. Skal si Fedon har fått skikk på ungdommen.
Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist
- Det Gode Selskap -
Guffen Delbekk
23 år, Halden
04.01.2006, 23:06

MikroMidas skreiv:
Hvis noen fortjener eple så er det MatsGull, men kanskje jeg bare tar med meg eplet til læreren min i morgen istedet :)
Slår meg at MatsGull fortjener eplet mer enn både DonaldDuck, meg og læreren din. I alle fall mer enn læreren din :)
Vegar
18 år, Trondheim
04.01.2006, 23:09

Læraren til MikroMidas har nok ein svært tøff jobb, og eit eple ville nok ha vore eit lyspunkt i ein elles vanskeleg kvardag.
«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.
Sølve
18 år, Ullensvang
04.01.2006, 23:12

Unnskyld at jeg blander meg inn, men jeg har faktisk VÆRT i Andeby: http://stp.ling.uu.se/pipermail/dcml/2002-February/012293.html
Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.
Nils Petter
61 år, Moss
04.01.2006, 23:31

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.