Andeby Online > Diskusjonsforum > Årets historie
Gå tilbake til forumoversikta ...

Sigvald skreiv:
Det hadde vært bedre å trykket dette opp i en pocket-liknende sak.
Nils Petter skreiv:
Personlig synes jeg de italienske tegnerne kommer mer til sin rett i fullformat, selv om de bare bruker tre billedrader pr. side. Jeg må tilstå at jeg hadde ikke helt sansen for den dynamiske italienske tegnestilen før jeg leste "Blotman" og "Drageherrene". Men nå har jeg det.
HoF i paperback på Narvesen! Nå! 
Innlegget blei sist redigert 24.03.2006, 15:24 av Nestor Burma
Nestor Burma
43 år, Trondheim
24.03.2006, 15:22

Sigvald skreiv:
Der er eg sterkt ueinig med deg. Eg synest at B5-formatet passer denne historia perfekt. Det vil vera på grensa til sadistisk å krympe desse sidene til 12,5x19 cm.
Derimot skulle eg gjerne sjå historia som ein frittståande paperback på norsk som det var lett å få tak i, men kor realistisk det er kan ein kanskje tvile på ...
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
24.03.2006, 15:23

Olaf Solstrand skreiv:
Sigvald skreiv:
Der er eg sterkt ueinig med deg. Eg synest at B5-formatet passer denne historia perfekt. Det vil vera på grensa til sadistisk å krympe desse sidene til 12,5x19 cm.
Derimot skulle eg gjerne sjå historia som ein frittståande paperback på norsk som det var lett å få tak i, men kor realistisk det er kan ein kanskje tvile på ...
Enig. Å krympe Cavazzanos tegninger ville blitt som å krympe Don Rosas, og jeg vil ikke tenke på hvordan det hadde blitt.
Selv om ikke Cavazzanos tegninger er fullt så detaljerte som Rosas, er det luften i tegningene hans som gjør de så bra.
Elsker det ellevte(?) kapittelet som foregår uten tekst. Det viser klasse over tegneren når man kan utelate tekst, men allikevel få like mye (til og med mer) ut av det.
**//CAVAZZANO!!!//**
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Innlegget blei sist redigert 24.03.2006, 15:48 av Kjetil Golid
Kjetil Golid
17 år, Tinn
24.03.2006, 15:47

Har prøvd å finne ut HVA som gjør ham så god. Jeg tror det må være en blanding av dynamikk og presisjon. Rent overflatisk ser tegningene ut som om de er utført på en overdose espresso, men når man studerer dem nærmere ser man nyanser og detaljer som tyder på et hardt og grundig forarbeid. Mannen er kunstner.
Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.
Nils Petter
61 år, Moss
24.03.2006, 16:22

For oss som ikke har denne HOF-boka, finnes det noe sted der vi kan se eksempel på tegnestilen? Gjerne et utdrag av kapittelet uten tekst.
24.03.2006, 16:46

Ikkje det kapitlet du ber om, og litt dårleg bilete, men ...
http://scoop.diamondgalleries.com/scoop_article.asp?ai=9643&si=121
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
24.03.2006, 16:50

Da får jeg bare vente og se. Kanskje folkebiblioteket med Sigrid i spissen får tatt boka inn snart...
24.03.2006, 18:34

Diff: Ser ut som om dei ikkje abonnerer, men kjøper inn bøkene etterkvart som dei blir tilgjengelege for salg. Så isåfall får dei jo ihvertfall ikkje inn Hall of Fame 9 før den er i butikkane ...
Men du veit at dei har den på Gunnerusbiblioteket?
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
24.03.2006, 18:48

Som jeg alltid har sagt; Dragonlords er best.
her er foresten en link med noen sort hvitt bilder, og noen skisser fra historien. MEN PASS OPP FOR SPOILERE.
http://www.ubcfumetti.com/preview/0306a.htm
Spoiler fri skisser (nesten, men hvert fall ikke fler spoilere enn den som var linka til før i tråden): http://www.ubcfumetti.com/preview/0306a_DragonLords_schizzi2_big.jpg
http://www.ubcfumetti.com/preview/0306a_DragonLords_cap3_big.jpg
For noen herlige bilder, jeg blir rett og slett utrolig glad av å se dem.
(Er Det forresten lov til å linke til disse bildene?)
Hørte du det Tommy, du er ikke normal
Innlegget blei sist redigert 25.03.2006, 17:29 av Christiffer
25.03.2006, 17:27

Christiffer skreiv:
(Er Det forresten lov til å linke til disse bildene?)
Ser ut som om dei er brukt på lovleg vis, så jada 
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
25.03.2006, 17:31

DonaldDuck skreiv:
Gjelder vel kanskje de som kan italiensk/spansk(?)
Og for dei som kan å sjå på bilder 
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
25.03.2006, 18:21

Det er også noen bilder fra «Drageherrenes rike» her:
http://www.ehapa.de/comicnews/specials_drachen.html
(Egentlig er veldig fin og informativ side (om den ikke var på tysk). Kanskje til og med bra nok til å komme i AOLs lenkjekatalog?)
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Kjetil Golid
17 år, Tinn
26.03.2006, 13:58

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.