Andeby Online > Diskusjonsforum > Årets historie
Gå tilbake til forumoversikta ...

Ole Damgaard skreiv:
hmm, så må jeg næsten have dem begge to...
Farlig holdning 
Kanskje du vil dele noe i denne tråden http://www.andebyonline.com/index.php?area=forum&traad=1540 etterpå 
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
04.01.2006, 15:41

Har no gjort dette til ei avstemning (som kjem til å liggja ute i minst to veker for å få så mange stemmer som mogleg (og for at eg skal ha ein sjanse til å få lest HOF 9 før eg må stemme sjølv)). Dei seks alternativa eg har lista er dei seks historiene eg *trur* er dei mest omtalte i forumet i 2005 (og gjerne i positiv forstand), men eg oppfordrer sjølvsagt alle som føler for det til å stemme på jokeralternativet.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
16.01.2006, 04:28

Kommer det noen kvalifiserte anbefalinger over hva vi som ikke har peiling BØR svare for å svare RIKTIG

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
16.01.2006, 08:51

Spørsmålet går på kva //du// synest. Det er berre ein person i heile verda som veit kva som er riktig svar på det. (Men kven han er må du finne ut sjølv!)
Håper at dei som stemmer på det blanke alternativet vil røpe i denne tråden kva dei synest er den beste historia?
(har forsåvidt fått ein kommentar på PM om at når eg skulle ta med ei Fantonald-historie, burde eg ha tatt Xadhoom i staden for Evronianere. Vel, kanskje. Eg har ikkje vurdert akkurat dette i det heile tatt, eigentleg, eg plukka Evronianere fordi det var pilotepisoden og at den difor har fått litt omtale i forumet. Kanskje er Xadhoom betre og hadde fortent den plassen betre, men ... vel, dei som føler at Xadhoom er den beste historia må nesten berre stemme på jokeralternativet.)
Så langt ser det jo ut som om det kan bli frykteleg jevnt i toppen på akkurat denne meiningsmålinga 
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
16.01.2006, 18:40

...og der fikk jeg endelig kjøpt in "World of the Dragonlors". Den skal leses på sengen i natt når jeg kommer fra jobb.
"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter
Einherje
42 år, Tromsø
21.03.2006, 18:57

Einherje skreiv:
...og der fikk jeg endelig kjøpt in "World of the Dragonlors". Den skal leses på sengen i natt når jeg kommer fra jobb.
Da har du noe å glede deg til 
Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Jonas Larsen
16 år, Larvik
21.03.2006, 18:59

At den historia ikkje var sproingnominert er utanfor mi fatteemne 
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
21.03.2006, 19:03

Olaf Solstrand skreiv:
At den historia ikkje var sproingnominert er utanfor mi fatteemne
Det er jeg helt enig i. 
Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Jonas Larsen
16 år, Larvik
21.03.2006, 19:09

Nå har ikke jeg lest alle de andre, men hvis ikke denne historien er verdig for sproing, er ingenting verdig for det etter min mening. En av de beste fantasy-historiene i Donald, ever!
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Kjetil Golid
17 år, Tinn
21.03.2006, 20:03

Olaf Solstrand skreiv:
At den historia ikkje var sproingnominert er utanfor mi fatteemne :-)
Det er kanskje ikke sikkert juryen har fått med seg akkurat den historia siden den aldri var i vanlig salg ??
MikroMidas
45 år, Trondheim
21.03.2006, 20:20

MikroMidas skreiv:
Olaf Solstrand skreiv:
Det er kanskje ikke sikkert juryen har fått med seg akkurat den historia siden den aldri var i vanlig salg ??
Var den historien så hysterisk bra da?
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
22.03.2006, 00:39

Mi meining er at det er den beste Disney-serien som er laga sidan Skrues liv.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
22.03.2006, 00:46

Sigvald skreiv:
MikroMidas skreiv:
Olaf Solstrand skreiv:
Da har jeg fått lest den... Har bare en ting å si: **WOW!!!**
Normalt er jeg skeptisk til slike **nymotens** saker, men, denne historien var rett og slett fantastisk.
En skam at den ikke har kommet ut i en **tilgjengelig** billigutgave slik at ikke bare noen få særinger som abonerer på HOF(F) får lest den.
- Peter
Einherje
42 år, Tromsø
24.03.2006, 10:32

Einherje skreiv:
Sigvald skreiv:
MikroMidas skreiv:
Olaf Solstrand skreiv:
Da har jeg fått lest den... Har bare en ting å si: **WOW!!!**
Normalt er jeg skeptisk til slike **nymotens** saker, men, denne historien var rett og slett fantastisk.
En skam at den ikke har kommet ut i en **tilgjengelig** billigutgave slik at ikke bare noen få særinger som abonerer på HOF(F) får lest den.
La meg i den anledning få trekke frem mitt forslag i tråden "Sommerlesning:
Alternativt kan man som årets sommerlesning trykke "Drageherrenes rike" som føljetong. Den er på ca. 160 sider og ettersom sommerlesningen pleier å være på ca. 30-40 sider så kan den deles opp i f.eks. 5 deler. Til glede for alle oss som ikke abonnerer på HoF.
Nestor Burma
43 år, Trondheim
24.03.2006, 12:24

...noe som slett ikke er et dårlig forslag Nestor. På den måten ville de vel klart å holde på lesere gjennom hele sommeren slik at de fikk med seg hele historien.
Tegningene til Cavazzano gir historien en ekstra dimensjon som selv ikke Don Rosa hadde klart å gjøre bedre.
Det er lenge siden jeg har hatt en slik "feelgood"-følelse som jeg hadde ved å lese denne historien.
Den beviser virkelig at man kan lage historier med Andeby-universet som strekker seg over 150 sider.
Håper virkelig det kommer mere, og det trenger nødvendigvis ikke være fantasy...
(Dæng... glemte ordet **ikke** ...)
- Peter
Innlegget blei sist redigert 24.03.2006, 17:26 av Einherje
Einherje
42 år, Tromsø
24.03.2006, 13:06

Ja ja får vel slenge meg på toget. "Drageherrenes riket" er etter min mening den beste historien i 2005. Men må ærlig innrømme at eg har lest bedre.
Lo$ Companion
www.raptus.no
don rosist
16 år, Bergen
24.03.2006, 13:19

Uhm ... sjølv om eg er veldig for alle tanker om å få utgitt Drageherrene for folk flest, er eg skeptisk til tanken på å trykke ei lang historie i bladet som blei utgitt i bokform berre eit halvt år tidlegare ...
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
24.03.2006, 13:38

Olaf Solstrand skreiv:
Uhm ... sjølv om eg er veldig for alle tanker om å få utgitt Drageherrene for folk flest, er eg skeptisk til tanken på å trykke ei lang historie i bladet som blei utgitt i bokform berre eit halvt år tidlegare ...
Men kun for en engere krets. 
Nestor Burma
43 år, Trondheim
24.03.2006, 14:23

Nestor Burma skreiv:
Alternativt kan man som årets sommerlesning trykke "Drageherrenes rike" som føljetong. Den er på ca. 160 sider og ettersom sommerlesningen pleier å være på ca. 30-40 sider så kan den deles opp i f.eks. 5 deler. Til glede for alle oss som ikke abonnerer på HoF.
Det hadde vært bedre å trykket dette opp i en pocket-liknende sak.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
24.03.2006, 14:43

Personlig synes jeg de italienske tegnerne kommer mer til sin rett i fullformat, selv om de bare bruker tre billedrader pr. side. Jeg må tilstå at jeg hadde ikke helt sansen for den dynamiske italienske tegnestilen før jeg leste "Blotman" og "Drageherrene". Men nå har jeg det.
Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.
Nils Petter
61 år, Moss
24.03.2006, 15:14

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.