Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Årets historie

Andeby Online > Diskusjonsforum > Årets historie

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4

Såvidt eg veit har ikkje HOF (Drageherrenes rike er bok nr ni i HOF, men det visste du sikkert) kommet på biblioteket enda, skjønt det kan jo hende det berre gjelder biblioteket der eg bur. Hvis du vil lese den på originalspråket kan du jo gjere som Olaf og bestille den på Amazon:

http://www.amazon.com/gp/product/0911903984/qid=1136238393/sr=8-1/ref=pd_bbs_1/002-4527046-3559204?n=507846&s=books&v=glance

Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!

Kristian Rødvand
23 år, Rana

02.01.2006, 22:50

Har ein mistanke om at den saft-historia stod i DD35/04 (som eg av diverse årsakar har lest ganske grundig og har eit par eksemplarer liggjande av, men som eg likevel ikkje gidder å sjekke opp). Det var ihvertfall ein stor borg i det bladet, det er eg bombesikker på.

Kristin skreiv:

Og den Drageridderne-tingen har jeg ikke lest, og det plager meg litt. Har den kommet på biblioteket, tro?

Studerer du i Trondheim? Dei har den på Gunnerus-biblioteket. Folkebiblioteket har ikkje kome lenger enn til bok 6 enno.

(Andre storbyar: Deichman/Serieteket har alle ti, Bergen offentlige bibliotek har dei seks første, Stavanger bibliotek har dei ni første, og her i Tromsø ser det faktisk ut som om dei har *berre* bok åtte.)

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Innlegget blei sist redigert 02.01.2006, 22:59 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

02.01.2006, 22:52

Olaf Solstrand skreiv:

Har ein mistanke om at den saft-historia stod i DD35/04 (som eg av diverse årsakar har lest ganske grundig og har eit par eksemplarer liggjande av, men som eg likevel ikkje gidder å sjekke opp). Det var ihvertfall ein stor borg i det bladet, det er eg bombesikker på.

Oja, da kan jeg ikke stemme på den, nei :-)

Olaf Solstrand skreiv:

Kristin skreiv:

Og den Drageridderne-tingen har jeg ikke lest, og det plager meg litt. Har den kommet på biblioteket, tro?

Studerer du i Trondheim? Dei har den på Gunnerus-biblioteket.

Kult! Da kan jeg låne den med det samme jeg stikker innom og leverer denne dumme Kepler-boka jeg aldri får lest.

Jeg har lyst på HOF-bøkene, men de koster jo en halv formue og jeg har ikke jobb en gang. (Og ikke studielån heller, for den saks skyld, bor hjemme). Biblioteket er en fin greie.

da da da og hepp.

Kristin
22 år, Trondheim

02.01.2006, 22:59

Jeg har ikke lest nok 2005-historier til å være stemmeberettiget, men jeg klarer ikke å holde kjeft for det. Jeg var innom Tronsmo i dag og kjøpte den engelske utgaven av "Drageherrenes rike" (kostet bare 150 kr). Jeg må si meg enig med Arpin i at dette her var sterke saker, og jeg nominerer herved siste rute i kapittel 11 som årets mest gripende enkeltbilde!

Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.

Nils Petter
61 år, Moss

02.01.2006, 23:06

"Bare" 150kr? Den koster halvparten på Amazon...

Kristian Rødvand
23 år, Rana

02.01.2006, 23:13

Han mener sikkert i forhold til Hall of Fame-utgaven. :-)

Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

(Profil oppdatert.)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

02.01.2006, 23:15

Sjølv om serien koster $ 10.39 på Amazon, kjem vi opp i $19.37 når ein legger til internasjonal porto. Då vil eg seie at 150 kroner i ein norsk teikneseriebutikk er ekstremt billig.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

02.01.2006, 23:18

Det var det jeg mente, ja. Dessuten måtte jeg ha den MED EN GANG etter å ha lest omtalene her på forumet.

Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.

Nils Petter
61 år, Moss

02.01.2006, 23:19

Olaf Solstrand skreiv:

Sjølv om serien koster $ 10.39 på Amazon, kjem vi opp i $19.37 når ein legger til internasjonal porto. Då vil eg seie at 150 kroner i ein norsk teikneseriebutikk er ekstremt billig.

Bestilte Lo$ på Amazon i fjor og eg betalte ikkje fem øre i frakt...

Kristian Rødvand
23 år, Rana

02.01.2006, 23:20

Ikkje?? Hm ... underlig. Eg har alltid betalt mange dollar ekstra for Standard International Shipping ... Som såvidt eg kan sjå er det absolutt billigaste alternativet for sending til Noreg. Betalte 8.98 $ i porto for Dragonlords.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

02.01.2006, 23:32

Niks, ikkje fem øre. Enten dreier det seg om ein glipp i fra Amazon si sie, eller så er det nokon der som likar meg:-)

Kristian Rødvand
23 år, Rana

02.01.2006, 23:36

Nils Petter skreiv:

...og jeg nominerer herved siste rute i kapittel 11 som årets mest gripende enkeltbilde!

*Tåre i øyenkroken*. Støttes :-)

Er interessant bare fordi jeg er samboer med Olaf.
http://www.andebyonline.com/forum/i53795/#53795

Anbefalt lesning som lyser opp selv den tristeste forumdag:
http://www.nettserier.no/hakkumheavy/1205535600/

Innlegget blei sist redigert 03.01.2006, 09:21 av krice

krice
24 år, Tromsø

03.01.2006, 09:14

Jeg må si at jeg klarer ikke å sette opp Drageherrens Rike som den beste p.g.a. at det var sener der som jeg mislikte. Tenker på at det var en del dyremishandlingsepisoder der som ødela hele historien for meg. (Unnskyld at jeg nevner det Olaf, men jeg tror det har vært nevnt før).

Når det gjelder pockethistorier vil jeg trekke fram pocket nr. 302. Det er spesielt to historier i den som jeg "falt" for, og det er DEN MYSTISKE PYRAMIDEN og ET HJEM FOR MODER JORD, begge med manus av Pat & Carol McGreal. Det er et forfatterpar som jeg setter høyt.

Vokste opp med Donald i femtiårene !

Helen
Oslo

03.01.2006, 10:07

Ved nogen om der i Hall of Fame med Drageherrerne er artikler om tegner og forfatter, ligesom i de andre Hall of Fame-bøger?

Jeg kan ikke rigtigt se, hvad Dragonlords-serien laver i en HoF-bog, som skulle være dedikeret til enkelte tegnere/forfattere, med et bredt udvalg af den enkeltes serier. Det er jo kun een enkelt serie.

Jeg overvejer at købe Gemstones version af Dragonlords, men hvis der findes en masse baggrundsmateriale om Cavazzano og Erickson i Hall of Fame-versionen, køber jeg nok den i stedet for. Eller er der sådan noget i Gemstone-bogen også?

He had complaints about life, but never any solutions.

oledamgaard
29 år, Danmark

03.01.2006, 10:49

Gemstone-boken hadde følgende ekstramateriell:
- Artikkel av Byron Ericksson om arbeidet med boken
- Biografier om Ericksson og Cavazzano
- Mange av Cavazzanos blyantskisser

Nils Petter
61 år, Moss

03.01.2006, 11:29

Veit at Hall of Fame-versjonen har noko stoff om Cavazzano ihvertfall, då eg skreiv ein biografi om han til denne boka.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

03.01.2006, 14:56

krice skreiv:

Nils Petter skreiv:

...og jeg nominerer herved siste rute i kapittel 11 som årets mest gripende enkeltbilde!

*Tåre i øyenkroken*. Støttes :)

Hele det kapittelet er jo bare helt fantastisk! *snufse*

Filch, do something constructive! Find Peeves!

Andungen
19 år

03.01.2006, 18:52

Nils Petter skreiv:

Den norske HOF-utgaven inneholder i tillegg til dette "i et eggeskall"-presentasjoner av serieskaperne.

Olaf Solstrand skreiv:

Veit at Hall of Fame-versjonen har noko stoff om Cavazzano ihvertfall, då eg skreiv ein biografi om han til denne boka.

Når begynte du å skrive bokmål? :-) Eller er den "oversatt"? Forsåvidt er ingen av biografiene kreditert noen skribent...

Er interessant bare fordi jeg er samboer med Olaf.
http://www.andebyonline.com/forum/i53795/#53795

Anbefalt lesning som lyser opp selv den tristeste forumdag:
http://www.nettserier.no/hakkumheavy/1205535600/

Innlegget blei sist redigert 03.01.2006, 21:55 av krice

krice
24 år, Tromsø

03.01.2006, 21:49

Eg skriver bokmål når eg har ein oppdragsgiver som betaler meg for å skrive bokmål. Djupare går ikkje prinsippa mine. Eg skriver til og med på engelsk om eg har ein oppdragsgiver som betaler meg for det. :-)

Men eg skreiv eggeskall-biten om Cavazzano, pluss at eg gjorde ein liten faktasjekk på Cavazzano-artikkelen (mellom anna var det eg som tella over for å finne ut kor mange sider han har hatt på trykk i Donald Pocket eller noko sånt; sjølve artikkelen trur eg er oversatt frå finsk e.l. og tilpassa for norske forhold av seriens eminente redaktør).

(dei bruker framleis ordleggjinga «[navn] i et eggeskall» altså? Tøft, det var jo mitt påfunn!)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

03.01.2006, 22:18

Nils Petter skreiv:

Olaf skreiv:

hmm, så må jeg næsten have dem begge to... :-)

He had complaints about life, but never any solutions.

oledamgaard
29 år, Danmark

04.01.2006, 11:12

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.