Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Skuffende Donald-kalender

Andeby Online > Diskusjonsforum > Skuffende Donald-kalender

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Den rosa skreiv:

Men bildet på selve kalenderen var kjempestilig!

Apropos: Hvem har egentlig laget aarets kalender?

Er interessant bare fordi jeg er samboer med Olaf.
http://www.andebyonline.com/forum/i53795/#53795

Anbefalt lesning som lyser opp selv den tristeste forumdag:
http://www.nettserier.no/hakkumheavy/1205535600/

krice
24 år, Tromsø

03.12.2005, 23:01

Tipper på Arild Midthun. Liknar veldig på hans strek ihvertfall.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

03.12.2005, 23:25

Olaf Solstrand skreiv:

Apropos Arild Midthun og jula. Er det noen her som kjenner til de tre juleheftene om Truls og Trine som han tegnet i 1983-85? Veldig fine hefter som mine barn hadde stor glede av. Har disse kommet ut i nye utgaver ?

Gunnar And
57 år, Larvik

03.12.2005, 23:35

Gunnar And skreiv:

Olaf Solstrand skreiv:

Apropos Arild Midthun og jula. Er det noen her som kjenner til de tre juleheftene om Truls og Trine som han tegnet i 1983-85? Veldig fine hefter som mine barn hadde stor glede av. Har disse kommet ut i nye utgaver ?

Var ikke klar over at det var Arild som hadde tegnet dem, men det er hefter som jeg har lest flere ganger, alltid like morsomme.
Har fremdeles ett av de i behold. Hadde to, men mine søsken skjendet det ene på det verste. Måtte de blø :-)

Innlegget blei sist redigert 03.12.2005, 23:50 av Bernie

Bernie
36 år, Bergen

03.12.2005, 23:49

Gunnar And skreiv:

Veldig fine hefter som mine barn hadde stor glede av. Har disse kommet ut i nye utgaver ?

Jeg vet at det første heftet ble trykket opp på nytt igjen i 1998 og var ett av juleheftene som ble utgitt det året. Men jeg tror ikke det har kommet noe mer etter det. Dumt egentlig, for dette er en klassiker som godt tåler å bli reutgitt til glede for nye lesere.

Nestor Burma
43 år, Trondheim

04.12.2005, 14:29

Ein artig ting med denne kalenderen er at den tydelegvis trekker folk til Andeby Online ... to av dei søkeorda som har trukke flest folk til sidene i desember er «knall-gutta» og «tullevold» :-)

Dagens luke var vrien, gitt. Kvar Donald opprinneleg opptrådte? Det kjem jo alt an på om ein teller med biletboka han var med i i 1932 eller ikkje. Eit tolkningsspørsmål, altså. Trur eg lar vere å svare i dag.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

04.12.2005, 16:20

Dagens spørsmål må eg òg innrømme at eg ikkje klarer å svare på. Kva Dole heiter på engelsk? Jeff er det ikkje, men om det er Dewey eller Louie er eg langt frå 100 % sikker på.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

16.12.2005, 04:28

Det er vel ganske opplagt at rekkefylgja på namna er den same på engelsk som på norsk? Altså Huey = Ole osb.

«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.

Innlegget blei sist redigert 18.12.2005, 13:54 av Sølve

Sølve
19 år, Ullensvang

16.12.2005, 06:49

Enig med at bildet var stilig:-) Men mest praktisk syns jeg at de Don Rosa posene var. De henger på rommet hver jul, f.eks. askkurat nå;-) Jeg åpner bare den kalenderen på donald.no, og henger opp den vi fikk i bladet uåpnet. Åpnet heller aldri den i fjor.

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

18.12.2005, 13:39

Olaf Solstrand skreiv:

Det er jeg litt uenig i. Synes heller streken ligner på Wanda Gattino.

Tommy
24 år, Odda

20.12.2005, 16:18

Ser at lista over vinnarar er lagt ut på nett. http://www.disney.no/DonaldDuck/julekalender/index.html Nokon som kjenner seg igjen?

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

28.01.2006, 18:06

Det er nok Arild som har tegnet kalenderen:-)

Det sa i hvertfall han til meg...

Innlegget blei sist redigert 28.01.2006, 21:14 av MicMac

MicMac
17 år, Oslo

28.01.2006, 21:14

Er det mulig å finne det bildet på kalenderen noe sted på nettet?

"You have to look within yourself to save yourself from your other self. Only then will your true self reveal itself."

Den rosa
19 år, Råde

28.01.2006, 22:51

Tommy skreiv:

Olaf Solstrand skreiv:

Det er jeg litt uenig i. Synes heller streken ligner på Wanda Gattino.

Og på Raptus i år fikk vi på foredraget til Arild endelig bekreftet at det er han som har tegnet kalenderen, men bare skissene. Tusjingen er det som jeg tippet Wanda Gattino som har stått for.

Tommy
24 år, Odda

13.09.2006, 15:46

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.