Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

NM i Donald

Andeby Online > Diskusjonsforum > NM i Donald

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40

...skal forresten steike tidenes biff til han som hjalp meg der. Han skal få hvilekn indrefilet han vil, om så pandabiff eller sneleopardgryte.

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

08.12.2005, 00:37

Einherje skreiv:

(Hvis så, link takk, så jeg i det minste får se at det gjør så alikevel.)

Diff skreiv:

Jeg lover deg! Den linken finnes ikke!

Den står her :-) http://www.andebyonline.com/index.php?area=nm2005&sub=fasit :-)

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

08.12.2005, 00:41

Olaf Solstrand skreiv:

Einherje skreiv:

(Hvis så, link takk, så jeg i det minste får se at det gjør så alikevel.)

Diff skreiv:

Jeg lover deg! Den linken finnes ikke!

Den står her :-) http://www.andebyonline.com/index.php?area=nm2005&sub=fasit :-)

**BWAAAHAHAHAHAHAHAHHHHAHAHAHAHAA** /me ruller rundt, melk ut av nesa

- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

08.12.2005, 00:43

Mikro-Midas, så klart! For en J€V£@ idiot jeg er!!!
Vel.. til tross for dette nedbrytende feilskjæret føler jeg at dette definitivt går den rette veien. I forgårs lå jeg på sekstiførste plass, i går på sekstiende... og i dag tok jeg et voldsomt klyv opp til 58. plass! Etter mine beregninger burde jeg ligge i tetsjiktet rundt månedsskiftet januar/februar 2006. Jeg kan formelig høre såkalte "favoritter" som Einherje og chrisron skjelve i buksene...

Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
torgnysverden.blogspot.com

Innlegget blei sist redigert 08.12.2005, 02:30 av Karamell

Karamell
40 år, Oslo

08.12.2005, 00:58

...nå er nå jeg med for å ha det gøy. Men vil du ha konkurranse så kan jeg begynne å svare enda bedre. Så godt at jeg scorer 1,5 på alle 1-poengerne. :-)

- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

08.12.2005, 01:05

Einherje skreiv:

Den verste pinen var at jeg ikke fant noen bekreftelse på det noen steds. Svarte-Petters datter eksisterer ikke på norsk på internett.

Hun nevnes heller ikke med navn i heftet "Langbein og Sønn" fra 1996 der hun opptrer i en historie (i henhold til COA). Der nevnes dog Pelle så etter mitt skjønn var det nok legitimt å spørre etter Pelles navn på norsk, mens det var mer enn tvilsomt å spørre etter det til nå helt anonyme norske navnet på Pia. Jeg sier dette utelukkende fordi jeg mener at konkurransen bør være så fair som mulig for deltakerne.

Jeg minner også om at Olaf ellers har godtatt mange tvilsomme svar (jfr. 16 glass limonade) - som vel må sies å være mer på bærtur enn å svare det amerikanske navnet "Pistol" på et spørsmål der det norske navnet har vært så og si er ukjent for andre enn en liten gruppe TV-seere.

Vår venn Germund husker sikkert hvordan jeg nettopp strebet etter fair-play i sommerens dansk-svenske landskamp der jeg endatil annulerte et spørsmål p.g.a. en dansk oversettelsesbrøler i historien "Det gamle slottets hemmelighet" :-)

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 08.12.2005, 01:19 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

08.12.2005, 01:17

SvK skreiv:

Det var faktisk nesten 3. Jeg ante ikke navnet selv heller, tenkte at det måtte være noe som liknet på Pelle, men gjettet så vidt på Pernille foran Pia:-(
Greit å se at andre også stresset med den der, det er en liten trøst etter å ha kastet vekk 3-4 timer på å lette etter et svar jeg aldri fant:-)

Bare 3-4 timer, ingenting å klage over, brukte nesten hele arb. dagen, uten hell:-)

Karamell skreiv:

Mikro-Midas, så klart! For en J€V£@ idiot jeg er!!!

Vi er ihvertfall to der :-)

Bernie
36 år, Bergen

08.12.2005, 01:19

Sigvald skreiv:

Hun nevnes heller ikke med navn i heftet "Langbein og Sønn" fra 1996 der hun opptrer i en historie (i henhold til COA). Der nevnes dog Pelle så etter mitt skjønn var det nok legitimt å spørre etter Pelles navn på norsk, mens det var mer enn tvilsomt å spørre etter det til nå helt anonyme norske navnet på Pia.

Namnet er ikkje heilt anonymt, då det er med i *mange, mange, mange* episoder av denne TV-serien.

Jeg minner også om at Olaf ellers har godtatt mange tvilsomme svar (jfr. 16 glass limonade) - som vel må sies å være mer på bærtur enn å svare det amerikanske navnet "Pistol" på et spørsmål der det norske navnet har vært så og si er ukjent for andre enn en liten gruppe TV-seere.

Forskjellen er jo at i limonadetilfellet gjekk det opp for meg *etter* at spørsmålet var stilt at det faktisk *eksisterer* TO Carl Barks-historier som går ut på å drikke svære mengder limonade, og at det difor er ekstremt enkelt å forveksle desse to. I dette tilfellet var formuleringa den same frå starten av, og vi var heilt tydeleg ute etter det norske namnet, og det var basert på spørsmålsformuleringa *ingen* måte det gjekk an å forveksle dette med Pistol.

Men eg noterer meg at delegat Grøsfjeld føler at dette spørsmålet var illegitimt og på bærtur. OK.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

08.12.2005, 01:25

Sigvald, du har ikke noe i denne tråden å gjøre. Gå vekk!

Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
torgnysverden.blogspot.com

Innlegget blei sist redigert 08.12.2005, 02:09 av Karamell

Karamell
40 år, Oslo

08.12.2005, 01:54

Sigvald skreiv:

Vår venn Germund husker sikkert hvordan jeg nettopp strebet etter fair-play i sommerens dansk-svenske landskamp der jeg endatil annulerte et spørsmål p.g.a. en dansk oversettelsesbrøler i historien "Det gamle slottets hemmelighet" :-)

Sigvald,
Nu har jag noterat mitt namn nämnas flera gånger i samband med dina inlägg om hanteringen av NM. Sluta med det! Jag har inga problem med reglerna och känner inte för att användas som någon sorts bekräftande marionett. Det var verkligen en alldeles lysande konkurranse du arrangerade till DDF(R):s sommarmöte men vad har det med NM att göra? NM arrangeras av Olaf och Tommy alena, och du har desutom valt att inte deltaga. Följaktligen, vad gäller reglerna här i NM är Olaf och Tommy Gud. Som alla gudar kan de avsättas om tillräckligt många slutar tro på dem men hittills tycks du vara vår ende avfälling. Så – ta till dig vad Karamell skrev här ovanför, lämna eventuell kritik till oss som deltager och ägna din tid åt andra mer givande diskussioner. Nu ska jag sova. Gonatt aol.

Comedy is tragedy plus time! (Woody Allen, Crimes and Misdemeanors)

germund
34 år, Sverige

08.12.2005, 02:35

Nå vil jeg nødig gi vår venn fra Stavanger bensin til å helle på bålet, men han har faktisk et (bitte)lite poeng når han stiller spørsmålstegnet ved akkurat det spørsmålet der (selvom han selvsagt gjør det på helt feil grunnlag om vanlig). For det heter tross alt **NM** **i** **Donald** dette her, ikke NM i Andebyuniverset. Og noen av spørsmålene går litt utenfor akkurat Donaldmiljøet.

Men hei, det var bare en kommentar, ikke en klage. Syns det er helt greit med slike spørsmål. Ihvertfall så lenge jeg klarer de. :) Dessuten blir mestringsfølelsen ti ganger så god når jeg endelig klarer å finne svaret på slike nøtter.

Skal ærlig innrømme at min interesse for prosjektet var relativt laber da jeg hørte om det. "NM som julekalender? Herregud..." Det var grunnen til at jeg ikke la ned noe særlig jobb den første dagen. Noe som kommer til å irriterer meg //lenge// siden det var da jeg fikk mine to (foreløpig) eneste feil på noe som det ikke hadde tatt lange stunden å finne ut av. Men når resultatlista kom ut første natten så våknet konkurransemennesket i meg. Og siden den gang har interessen ogn saumfaringen i Donaldsamlingen økt hver eneste dag. I dag tok jeg meg selv i å storme inn i haugen av Donaldblader med glede og kamplyst for å finne noe som det hadde tatt meg i underkant av et minutt å finne ved hjelp av Google.

Og helt til slutt vil jeg takke deg for at du har ødelagt utdannelsen min Olaf. For etter at du la ut NM samtidig som jeg skulle ta fatt på eksamensforberedelsene måtte noe skoftes. Og for å si det kort så valgte jeg prioriteringen som vår lille venn er så opptatt av: **AOL** **foran** **studier**

Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist

- Det Gode Selskap -

http://www.dingus.be

Innlegget blei sist redigert 08.12.2005, 02:50 av Guffen Delbekk

Guffen Delbekk
23 år, Halden

08.12.2005, 02:49

NM i Dinsney høres kjedelig ut frem for NM i Donald. Dette er først og fremst en lek, noe jeg håper de fleste forstår og aksepterer, uansett hvor mye alvor vi velger å legge i det.
Til nå har jeg ikke hatt noe å utsette på spørsmålene, selv ikke de som kan "tolkes".
Den eneste som har forstatt å **gnæge** gjennom disse dagene til nå er også den som med fullt hornorkester og ekstra forsterkning av cymbal-seksjonen har valgt å informere AOL-brukerne, og for alt vi vet også sendt ut pressemelding om at han pga håndball-VM og tilfeldig kakebaking ikke vil delta. **Jaddaaaa** .......

- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

08.12.2005, 05:23

Guffen: Som eit lite plaster på såret for at eg har øydelagt utdanninga di, har eg mekka den funksjonen du etterlyste for to dagar og fem sider sidan.

Hadde det vært mulig med en funksjon (en pil eller noe) som viser om man har gått oppover eller nedover på lista siden forrige dag? Gjerne hvor mange plasser også. :)

http://www.andebyonline.com/index.php?area=nm2005&sub=resultater
(talet i parantes er førre vekes plassering)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

08.12.2005, 06:10

Fin funksjon (om enn litt deprimerende for oss som synker i gradene;-))
Tenkte ogsaa först Pia, men det eneste mennesket jeg kjenner som har sett serien, sa hun het Ida... Jaja, neste gang skal jeg höre bedre paa mitt eget tankespinn:-)

Er interessant bare fordi jeg er samboer med Olaf.
http://www.andebyonline.com/forum/i53795/#53795

Anbefalt lesning som lyser opp selv den tristeste forumdag:
http://www.nettserier.no/hakkumheavy/1205535600/

Innlegget blei sist redigert 08.12.2005, 08:03 av krice

krice
24 år, Tromsø

08.12.2005, 08:03

Olaf Solstrand skreiv:

http://www.andebyonline.com/index.php?area=nm2005&sub=resultater
(talet i parantes er førre vekes plassering)

Herrlich! :-D Men det er selvsagt forrige dags plassering, IKKE forrige ukes plassering. :-)

Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist

- Det Gode Selskap -

http://www.dingus.be

Guffen Delbekk
23 år, Halden

08.12.2005, 08:10

Guffen Delbekk skreiv:

Og helt til slutt vil jeg takke deg for at du har ødelagt utdannelsen min Olaf. For etter at du la ut NM samtidig som jeg skulle ta fatt på eksamensforberedelsene måtte noe skoftes. Og for å si det kort så valgte jeg prioriteringen som vår lille venn er så opptatt av: **AOL** **foran** **studier**

Alas, jeg hiver meg på den jeg også :-) Men ærlig talt, hvem gidder å sitte og lese ex.phil når man heller kan bla febrilsk gjennom tjue tusen Donald-blader på leting etter en eller annen koselig detalj?

Arg forresten, ser meg ut som Pia dere. Grrr. Men jeg er litt fornøyd med at jeg i det minste klarte de andre spørsmålene! Har merket meg at det er lettere å ramle ned på denne lista, enn å klatre opp, forresten! Snart blir det vel færre på hver "poengsumbolk", da blir det kanskje lettere (men ikke for meg, da, for da er nok jeg på hundreogtjuende plass ellerno :-))

Dette er jo bare fantastisk morsomt!

da da da og hepp.

Kristin
22 år, Trondheim

08.12.2005, 10:43

Karamell skreiv:

Jeg kan formelig høre såkalte "favoritter" som Einherje og chrisron skjelve i buksene...

Jeg favoritt? Jeg tipper heller at du ender OVER meg på lista tilslutt.

Til tross for mye unødvendig klaging fra min side, klarte jeg tilslutt å svare Pelle og Pia, og da var jeg så glad at jeg klarte å skrive FANTONALD istedenfor Fantomius på neste spørsmål uten å oppdage det. Lukter ikke NM-gull av sånt. :-)

ばか! (Baka!)

Innlegget blei sist redigert 08.12.2005, 11:26 av Chrisron

Chrisron
31 år, Tønsberg

08.12.2005, 11:05

Olaf Solstrand skreiv:

Guffen: Som eit lite plaster på såret for at eg har øydelagt utdanninga di, har eg mekka den funksjonen du etterlyste for to dagar og fem sider sidan.

så siden du har ødelagt Guffens utdanning så ødelegger du din egen i sympati? Sånt står det virkelig respekt av ;-)

Kristin skreiv:

Alas, jeg hiver meg på den jeg også :-) Men ærlig talt, hvem gidder å sitte og lese ex.phil når man heller kan bla febrilsk gjennom tjue tusen Donald-blader på leting etter en eller annen koselig detalj?

Å lese mye Donald er da en utmerket oppvarming til ex.phil. ;-) Og dessuten så har du da hele dagen i dag, samt morgendagen, på deg til å lese om Kant, Hume, og de andre kjipingene som du garantert får om. Lykke til :-)

http://qj.no

Quarryman
25 år, Trondheim

08.12.2005, 12:46

Klarte å svare "Pelle og Fia", jeg, på barna til Svarte Petter. At jeg ikke tenkte litt logisk, og forsto at det burde begynne på P...

"You have to look within yourself to save yourself from your other self. Only then will your true self reveal itself."

Den rosa
19 år, Råde

08.12.2005, 12:54

Quarryman skreiv:

så siden du har ødelagt Guffens utdanning så ødelegger du din egen i sympati? Sånt står det virkelig respekt av ;-)

Hihi, eg hadde siste eksamen dette semesteret for ni dagar sidan. Så eg øydeleggjer ikkje utdanninga mi. Berre karrieren min. (gjett kor mange sider Donald-manus eg har skrive sidan NM starta. Tips: Det er eit veldig rundt tall.)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

08.12.2005, 14:32

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.