Andeby Online > Diskusjonsforum > NM i Donald
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40

Synest ikkje spørsmål 2 i dag er døllt, eg. Bredde er berre bra (bokstavrim).
«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.
Sølve
18 år, Ullensvang
07.12.2005, 23:08

Sølve skreiv:
Synest ikkje spørsmål 2 i dag er døllt, eg. Bredde er berre bra (bokstavrim).
Nei, men tydeligvis syntes flere her (inkludert meg) at det var litt utenfor "den vanlige donaldist-verdenen"... Fint at noen syntes det var bra da. 
Pocket
25 år
07.12.2005, 23:11

Olaf Solstrand skreiv:
To personar har kontakta meg fordi dei meinte at dei ikkje fekk rett poengsum, begrunna kvifor dei meinte at dei burde få poeng, eg innsåg at dei hadde rett i det, og gav dei poeng.
Det er normalt det menneskelege leddet som har flest feil.
Det er menneskelig å feile, men for å lage virkelig rot må det en datamaskin til (mitt russekortmotto, 1986) 
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
07.12.2005, 23:24

Sigvald skreiv:
Olaf Solstrand skreiv:
To personar har kontakta meg fordi dei meinte at dei ikkje fekk rett poengsum, begrunna kvifor dei meinte at dei burde få poeng, eg innsåg at dei hadde rett i det, og gav dei poeng.
Det er normalt det menneskelege leddet som har flest feil.
Det er menneskelig å feile, men for å lage virkelig rot må det en datamaskin til (mitt russekortmotto, 1986)
Hehe, bare meg som så humoren i det sitatet? Tøft Sigvald 
Pocket
25 år
07.12.2005, 23:29

Artig. :-) Sjølv om grunnen til at datamaskiner feiler sjølvsagt er at dei er laga av ikkje feilfri mennesker.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
07.12.2005, 23:31

Men jeg kan lage **mye** rot mye **fortere** med en datamaskin, tro meg 
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
07.12.2005, 23:33

Spørsmål nummer 4 i går 7. desembar var **ALT** for vanskelig 
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
08.12.2005, 00:02

_*FYTTIHENGANDE!!!*_ Jeg råtippa på Pia, og _*hva*_ var det!?
I believe in God like I believe in the sun rise. Not because I can see it, but because I can see all that it touches.
- C.S.Lewis
Det er i utgangspunktet flott med idealisme, men det er også forskjell på å barbere seg og kutte av seg haken.
- Sigvald!
http://wilfu.blogspot.com
Wilfu
20 år, Bamble
08.12.2005, 00:03

JAAAAAAHHHHHH!!!!!! Jag *gissade* rätt på Pias namn - bara för att jag valde ett oinspirerat namn på "P" som passade ihop med Pelle. Jag tror nästan jag är värd den poängen! 
Och vi var visst 2!!!! Här trodde jag att jag var speciell! 
Comedy is tragedy plus time! (Woody Allen, Crimes and Misdemeanors)
Innlegget blei sist redigert 08.12.2005, 00:08 av germund
germund
34 år, Sverige
08.12.2005, 00:05

Å Herreguuuuuuud hvor jeg sleit med barna til Svarte-Petter... Holdt på å bli sinnsyk. Jeg lyver ikke når jeg sier at jeg har holdt på i heeeeeeeeeeeeele kveld med det spørsmålet. Var innom nesten alle sidene på internett før jeg fikk svaret av en kompis klokka 2332.
Den verste pinen var at jeg ikke fant noen bekreftelse på det noen steds. Svarte-Petters datter eksisterer ikke på norsk på internett. (Hvis så, link takk, så jeg i det minste får se at det gjør så alikevel.)
Til de som søt og klaget over spørsmålet; Det er da ikke liksom meningen at dette skal være lett. Selv om jeg ikke har sett noe særlig til "Langbein og sønn" er det jo relevant for konkurransen da det er en del av Disney-universet.Hvis dere tror at det ikke er vanskeligere spørsmål i vente, så bli overrasket. Jeg venter verre enn dette, både med angst, beven og fryd.
"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter
Innlegget blei sist redigert 08.12.2005, 00:10 av Einherje
Einherje
42 år, Tromsø
08.12.2005, 00:08

Angåande spørsmål 2 i den 8. runden: Er det no eg skal saksøka Egmont for å ha rota med abonnementet mitt på Hall of Fame?
«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.
Sølve
18 år, Ullensvang
08.12.2005, 00:12

ei venninne gjetta på Pia, valgte å prøve den - synes at eg hadde hørt navnet før. og JIPPI, det ble riktig! :P
Portalen snurrer så vilt at alt som Donald eier, blir suget inn der
Pierce
25 år, Stavanger
08.12.2005, 00:16

Fem igjen i toppen. Akkurat no altså. Alt kan forandre seg.
Veldig mange svarte Olsen på spørsmålet om sigarrøykeren (det som vår venn MikroMidas sleit sånn med). Eg finner berre eitt bilete av Olsen i farta, og der har han definitvt ikkje markante augebryn. Skal sjå om eg finner fleire gode bilete av han, og viser det seg at han har svære augebryn kan det hende at veldig mange får eit ekstra poeng.
Og til alle skilpaddekilerne der ute, vil eg gjerne sjå kjelder på at det fungerer. Ser ikkje for meg at skilpadder er ein veldig kilen dyreart.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
08.12.2005, 00:23

Olaf Solstrand skreiv:
Eg finner berre eitt bilete av Olsen i farta, og der har han definitvt ikkje markante augebryn. Skal sjå om eg finner fleire gode bilete av han, og viser det seg at han har svære augebryn kan det hende at veldig mange får eit ekstra poeng.
Hva skal i såfall være Olsen **tredje** **lett** gjenkjennelig kjennetegn?
Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist
http://www.dingus.be - bloggen til Det Gode Selskap.
Guffen Delbekk
23 år, Halden
08.12.2005, 00:25

Hvis du napper den ut av skallet vil du faktisk oppdage at rakkeren er veldig kilen.
"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter
Einherje
42 år, Tromsø
08.12.2005, 00:26

germund skreiv:
JAAAAAAHHHHHH!!!!!! Jag *gissade* rätt på Pias namn - bara för att jag valde ett oinspirerat namn på "P" som passade ihop med Pelle. Jag tror nästan jag är värd den poängen! 
Och vi var visst 2!!!! Här trodde jag att jag var speciell!
Det var faktisk nesten 3. Jeg ante ikke navnet selv heller, tenkte at det måtte være noe som liknet på Pelle, men gjettet så vidt på Pernille foran Pia
Greit å se at andre også stresset med den der, det er en liten trøst etter å ha kastet vekk 3-4 timer på å lette etter et svar jeg aldri fant
Mine filmanmeldelser på IMDB:
http://www.imdb.com/user/ur2484999/comments-expanded?order=alpha&start=0
SvK
25 år, Bergen
08.12.2005, 00:31

Einherje skreiv:
Den verste pinen var at jeg ikke fant noen bekreftelse på det noen steds. Svarte-Petters datter eksisterer ikke på norsk på internett. (Hvis så, link takk, så jeg i det minste får se at det gjør så alikevel.)
Jeg lover deg! Den linken finnes ikke!
Med mindre en eller annen i kjent stil nå legger det inn i Wikipedia da 
08.12.2005, 00:34

Erklærer meg veldig, veldig enig....
Men gjorde det noe? Neida...!
I believe in God like I believe in the sun rise. Not because I can see it, but because I can see all that it touches.
- C.S.Lewis
Det er i utgangspunktet flott med idealisme, men det er også forskjell på å barbere seg og kutte av seg haken.
- Sigvald!
http://wilfu.blogspot.com
Wilfu
20 år, Bamble
08.12.2005, 00:35

SvK skreiv:
germund skreiv:
JAAAAAAHHHHHH!!!!!! Jag *gissade* rätt på Pias namn - bara för att jag valde ett oinspirerat namn på "P" som passade ihop med Pelle. Jag tror nästan jag är värd den poängen! :-)
Och vi var visst 2!!!! Här trodde jag att jag var speciell! :-)
Det var faktisk nesten 3. Jeg ante ikke navnet selv heller, tenkte at det måtte være noe som liknet på Pelle, men gjettet så vidt på Pernille foran Pia:-(
Greit å se at andre også stresset med den der, det er en liten trøst etter å ha kastet vekk 3-4 timer på å lette etter et svar jeg aldri fant:-)
Hadde faktisk Pernille siden midnatt til i kveld før en venninne sa at hun tror at det er Pia, valgte å stole på henne og jammen var hun synsk - hehe
Portalen snurrer så vilt at alt som Donald eier, blir suget inn der
Pierce
25 år, Stavanger
08.12.2005, 00:35

Sølve skreiv:
Angåande spørsmål 2 i den 8. runden: Er det no eg skal saksøka Egmont for å ha rota med abonnementet mitt på Hall of Fame?
Du kan slappe helt av. Vår venn Olaf er inkonsekvent og ser ut til å godta amerikanske navn i det tilfellet...
Forøvrig lette spørsmål i dag som det greit lar seg gjøre å besvare på 20 minutter.
Olaf Solstrand skreiv:
Fem igjen i toppen. Akkurat no altså. Alt kan forandre seg.
Veldig mange svarte Olsen på spørsmålet om sigarrøykeren (det som vår venn MikroMidas sleit sånn med).
Kanskje ikke så rart, han er en langt mer konsekvent sigarrøyker enn Mikro-Midas som vel ikke røyker i det hele tatt i sin første historie "Skatten i Ompa-Lompa" (DD&Co 37-40/1968).
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
08.12.2005, 00:37

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.