Andeby Online > Diskusjonsforum > NM i Donald
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40

Skulle det gå att varje dag skriva ut max-poengen på sidan för resultatlistan, dvs hur många poeng man hypotetiskt hade haft om man svarat korrekt på *allt*?
Comedy is tragedy plus time! (Woody Allen, Crimes and Misdemeanors)
germund
34 år, Sverige
04.12.2005, 01:22

Det går an. Skal prøve å leggja det til.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
04.12.2005, 01:43

Der er vi nede i nitten personar som deler førsteplassen, og oppe i nittini deltakarar totalt. Dette er spennande å følgja med på! (sjølv om det hadde vore mykje meir spennande å delta såklart, men ein kan ikkje få alt heller.)
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
04.12.2005, 01:57

Oioi, nå begynner det å dra seg på. Lurer faktisk på om jeg drar i land 6 nye poeng i denne runden, men er langtfra sikker. Irriterer meg helt utrolig over den regnefeilen som kostet meg det ene poenget.. 
I believe in God like I believe in the sun rise. Not because I can see it, but because I can see all that it touches.
- C.S.Lewis
Det er i utgangspunktet flott med idealisme, men det er også forskjell på å barbere seg og kutte av seg haken.
- Sigvald!
http://wilfu.blogspot.com
Wilfu
20 år, Bamble
04.12.2005, 02:43

Har samme irritasjonsmoment pga antall sider i et DD-blad...
Er interessant bare fordi jeg er samboer med Olaf.
http://www.andebyonline.com/forum/i53795/#53795
Anbefalt lesning som lyser opp selv den tristeste forumdag:
http://www.nettserier.no/hakkumheavy/1205535600/
krice
24 år, Tromsø
04.12.2005, 08:23

Jeg synes dere har vært veldig flinke jeg.
Igår gikk jeg halve dagen å gnagde på spørsmål 4. Hadde i tankene først bjørner. Jeg ble så distre at når noen snakket til meg hørte jeg etter bare med "et halvt øre".
Plutselig gikk det et lys opp for meg på ettermiddagen da jeg kom på noe Don Rosa skrev om at han hadde tatt over en tegning etter en annen som krevde mange detaljer som han jo elsket, og da var det å fyke bort i bokhylla for å finne Don Rosa-boka.
Har bare vært med i to dager men moro var det, men siden jeg bruker såpass lang tid på å finne svarene spørs det om jeg rekker å være med så mange dager. Er ikke så flink som dere andre.
Men får jeg tid igjen en annen dag skal jeg prøve igjen.
Vokste opp med Donald i femtiårene !
Helen
Oslo
04.12.2005, 11:54

Der røyk førsteplassen :-) Dagens spørsmål var litt lettere enn de for i går, synes jeg. Jeg hadde ikke sjangs på det spørsmålet i går om dyreslaget i en Barks/noen andre-historie... da min bror viste meg den i dag tidlig kjente jeg ikke igjen den en gang. Hmm. Det var ikke helt bra.
da da da og hepp.
Kristin
22 år, Trondheim
04.12.2005, 15:10

Hurra! Jeg gikk fra 54. til 50. plass i dag, og spørs om jeg ikke klatrer litt mer i morgen.
Dette er foresten helt genialt. Eneste kjedelige er hvis jeg ikke har tid til å finne ut svarene, så synker man raskt (fra 1. plass, til 54. plass). Sånn som på fredag, fordi det var juleball, og det var ikke ferdig før midnatt, og da var det forseint.
Omanga Carl
Innlegget blei sist redigert 04.12.2005, 17:54 av Magnus Murphy
Magnus Murphy
16 år, Sandefjord
04.12.2005, 17:52

Vel, det positive er jo at du faktisk kan gjera kva du vil innimellom svaringa. Som å dra på juleball. Eit alternativ hadde jo vore at vi hadde arrangert eit meisterskap i levande live. Då hadde alle som hadde vore interesserte i å delta vore nøydt til å reise til staden der meisterskapet blei arrangert og vera der i heile adventstida. Då er det betre å prøve å unnvære ti minutt pr dag 
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
04.12.2005, 17:59

Olaf Solstrand skreiv:
Då er det betre å prøve å unnvære ti minutt pr dag
Ti minutt? Vilken optimist du är! 
Comedy is tragedy plus time! (Woody Allen, Crimes and Misdemeanors)
germund
34 år, Sverige
04.12.2005, 18:37

Ti minutter? Hvor, hvor? Et kongerike for 10 minutter ekstra.
Superboy
48 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
04.12.2005, 18:40

Jeg tror heller to timer er mer passende svar fra meg 
Eller skal vi si ( slik som igår) en halv dag !!
Vokste opp med Donald i femtiårene !
Innlegget blei sist redigert 04.12.2005, 19:31 av Helen
Helen
Oslo
04.12.2005, 19:28

MicMag-nus skreiv:
Hurra! Jeg gikk fra 54. til 50. plass i dag, og spørs om jeg ikke klatrer litt mer i morgen.
Dette er foresten helt genialt. Eneste kjedelige er hvis jeg ikke har tid til å finne ut svarene, så synker man raskt (fra 1. plass, til 54. plass). Sånn som på fredag, fordi det var juleball, og det var ikke ferdig før midnatt, og da var det forseint.
Du kunne jo bare besvart spørsmålene like etter midnatt natt til fredag så hadde det vært gjort i god tid 
germund skreiv:
Olaf Solstrand skreiv:
Då er det betre å prøve å unnvære ti minutt pr dag
Ti minutt? Vilken optimist du är!
Akkurat dagens spørsmål (4.12) kunne jeg besvart på strak arm dersom jeg hadde vært med. De to foregående dagene var litt verre 
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 04.12.2005, 22:45 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
04.12.2005, 22:43

Sigvald skreiv:
Du kunne jo bare besvart spørsmålene like etter midnatt natt til fredag så hadde det vært gjort i god tid
Neinei, la oss prise oss lykkelege for at det faktisk framleis eksisterer donaldistar med nokonlunde fornuftig døgnrytme :-)
Akkurat dagens spørsmål (4.12) kunne jeg besvart på strak arm dersom jeg hadde vært med. De to foregående dagene var litt verre
Eg har ein mistanke om at **ingen** er interessert i å vite det så lenge du faktisk ikkje deltar. Det blir berre tomt skryt som du gjer ingenting for å bevise ...
For all del, eg har full forståing for at du ikkje har motivasjon og inspirasjon til å delta i slikt, men då er det på grensa til plagsomt at du likevel stikker innom kvar dag og skriver at «dette kunne eg ha klart på strak arm».
Innlegget blei sist redigert 04.12.2005, 22:50 av Olaf Moriarty Solstrand
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
04.12.2005, 22:47

Sigvald skreiv:
Akkurat dagens spørsmål (4.12) kunne jeg besvart på strak arm dersom jeg hadde vært med.
Venstre eller høyre arm ??
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
04.12.2005, 23:15

Hadde det vært mulig å bestemme et klokkeslett for når resultatlisten ble oppdatert? Slik det er nå blir det bare til at blir jeg sittende opp og vente. Og det hender jo at det tar litt tid før det oppdateres. Selvom du Olaf og Tommy vanligvis er særdeles raske og flinke på det området! :)
Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist
- Det Gode Selskap -
Guffen Delbekk
23 år, Halden
05.12.2005, 00:33

Wohoo, jeg kravler meg oppover til 13. plass!
I believe in God like I believe in the sun rise. Not because I can see it, but because I can see all that it touches.
- C.S.Lewis
Det er i utgangspunktet flott med idealisme, men det er også forskjell på å barbere seg og kutte av seg haken.
- Sigvald!
Wilfu
20 år, Bamble
05.12.2005, 00:51

Wilfu skreiv:
Wohoo, jeg kravler meg oppover til 13. plass!
Er vel ikke akkurat lykketallet det da. 
Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist
- Det Gode Selskap -
Guffen Delbekk
23 år, Halden
05.12.2005, 00:52

For meg er det det 
- C.S.Lewis
- Sigvald!
Wilfu
20 år, Bamble
05.12.2005, 00:53

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.