Andeby Online > Diskusjonsforum > UNCLE SCROOGE
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Helen skreiv:
Jeg bestilte abonnement hos Tronsmo, tok bare en tlf. så var den saken i orden. Et blad i butikken koster kr. 84,00.
Nok et eksempel på norsk grådighet. Danmark pleier de vel å gange dollarprisen med 10. $6,95 blir da 69,50. Legger man til 10% for å regne om til norsk kronekurs får man 69,50 +6,95 = 76,45. Tronsmo ligger m.a.o. godt i overkant av hva som seriøst er. Er det for å kompensere for den norske dumpingprisen på Lo$-boken som kom i sommer?
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 04.11.2005, 19:45 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
04.11.2005, 19:44

Du kan jo starte ein teikneseriebutikk og byrja å importere teikneseriar sjølv, og sjå kor mykje du er nøydt til å kreve for at det skal vera lønnsomt å ta inn og selge desse blada i det heile tatt?
Synest det blir dumt å kalle denne prisen useriøs når forskjellen berre er sju kroner og du ikkje har kjennskap til bransjen sjølv, særleg ettersom du straks produktet blir to kroner billigare enn i Danmark kaller det for dumpingpriser.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin
Innlegget blei sist redigert 04.11.2005, 20:01 av Olaf Moriarty Solstrand
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
04.11.2005, 19:50

Det var det jeg var redd for, at det skulle komme mange "tullete" innlegg om pris.
Legg MERKE til Sigvald at jeg skrev at de tok noe mindre siden det var abonnement.
Jeg synes ikke dette var dyrt, husk på at de har en del utgifter som må dekkes når de driver butikk, og så er det merarbeid for dem å pakke å sende varen.
Så la meg slippe å lese fler slike dumme innlegg !!
Vokste opp med Donald i femtiårene !
Helen
Oslo
04.11.2005, 19:59

Så det å ta **4-FIRE** til **8-ÅTTE** kroner mer her i Norge "norsk grådighet"??? Igjen må jeg spørre hvilken virkelighet du egentlig forholder deg til. Du har jo ikke bakkekontakt i det hele tatt Sigvald.
"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter
Einherje
42 år, Tromsø
04.11.2005, 20:01

Einherje skreiv:
Så det å ta **4-FIRE** til **8-ÅTTE** kroner mer her i Norge "norsk grådighet"??? Igjen må jeg spørre hvilken virkelighet du egentlig forholder deg til. Du har jo ikke bakkekontakt i det hele tatt Sigvald.
Nei det er Tronsmo, Avalon, m.fl. som synes å opptre en smule useriøst. I Damark synes prisene på amerikanske serier å være mer forutsigbare ($1 = 10 DKK). I Norge synes det å være en dollarkurs for mindre blader og en annen for bøker.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
04.11.2005, 20:37

Jeg sendte en mail til Harald Abrahamsen for å abonnere. Adressen står på calisota.no Topp service uten å skulle drive alt for mye reklame.
Men en dollarkurs på 6.95 er veldig dårlig. Men er en opptatt av idiotiske detaljer så betaler en gjerne overpris for valuta også.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
Innlegget blei sist redigert 04.11.2005, 22:17 av MikroMidas
MikroMidas
45 år, Trondheim
04.11.2005, 22:16

Hva er så prisen du betaler pr. blad ? Det er vel noe mer enn 6.95?
Helen
Oslo
04.11.2005, 22:27

Betaler en plass mellom 60 og 70 mener jeg. Finner ingen faktura akkurat nå, men når jeg får neste forsendelse så kan jeg poste prisen. Harald bruker å regne etter dagens dollarkurs (rundt 6,60 for tiden)multiplisert med coverprisen (i dollar) pluss en dollar. Hvis jeg ikke husker helt feil
Porto i tillegg, men ingen gebyr og tullball. Bruker å samle opp fire til seks utgivelser om gangen og deler porto med en kompis her i byen så da blir det ikkw så veldig dyrt.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
04.11.2005, 22:35

Men nok om det, hva synes du om bladet, det synes jeg er mer interessant å høre om. Det lille jeg har fått lest hittill synes jeg er veldig bra. Herlig med et blad med slik god kvalitet. Kan faktisk sammenligne det med samme gode kvalitet som det er i HOF når det gjelder trykking og farger. Og for noen herlige uttrykk da, tenker på historien The Tuckered Tiger bl.a. Særlig hver gang Skrue utbryter Yes! DOGGONE it!
Innlegget blei sist redigert 26.11.2005, 12:10 av Helen
Helen
Oslo
04.11.2005, 22:48

Helen skreiv:
Og for noen herlige uttrykk da, tenker på historien The Tuckered Tiger bl.a. Særlig hver gang Skrue utbryter Yes! DOGGONE it!
Hvis du leser Barks på original-språket, er dette et uttrykk som du vil komme borti uttallige ganger. Alltid en fornøyelse å lese historier slik de var skrevet av forfatteren!
Drikaton.
Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme
Drikaton
46 år, Nittedal
04.11.2005, 22:58

Flere fine replikker:
«Oh boy! Will the kids ever think I'm hot stuff when I tell 'em what's cookin'!»
(The Golden Helmet)
«I'm just another sourdough who's **sour** on the Yukon and without enough **dough** to get home!»
(Last Sled to Dawson)
«How did you make all this money, unca Scrooge --- in the banking business?»
«Banking? (Snort!) I made it on the seas, and in the mines, and in the cattle wars of the old frontier! I made it by being tougher than the toughies, and smarter than the smarties! And I made it **square!** »
(Only a Poor Old Man)
Apropos «square» er Rosas Return to Plain Awful en historie som anbefales sterkt å leses på engelsk ettersom sluttpoenget ikke lar seg oversette.
Hofstadter's Law: "It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law". (Douglas R. Hofstadter)
Øystein Skartsæterhagen
23 år, Trondheim
05.11.2005, 01:51

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.