Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Første flukt til Timbuktu?

Andeby Online > Diskusjonsforum > Første flukt til Timbuktu?

Gå tilbake til forumoversikta ...

I forbindelse med mitt arbeid med å skrive Andebys Historie har jeg sett nærmere på Barks-klassikeren WDC 201 - "Rent vann"/"Fargestoffet". Den slutter med at Donald, guttene og Petter Smart flykter til Timbuktu. Er det noen her som vet om dette er første gang Timbuktu ble brukt som slikt tilfluktsted av Donald & co?

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

16.10.2005, 02:59

Hm ... kanskje. Vanskeleg å seie sikkert utan å ha sett seg godt inn i emnet eller nokså nylig lest alle historiene Barks skreiv fram til dette. Og ettersom WDC 201 kom ut fjorten år inne i Barks' Disney-karriere, er det snakk om MANGE historier.

Men det går jo an å sjekke det ...

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

18.10.2005, 12:47

Så nettopp noe om Timbuktu i et blad fra 1994. Ikke en flukt riktignok, men noe som guttene fikser for å slippe å ta oppvasken. Historien heter Oppvask, er tegnet av Colomer (H 91060), og utgitt i nr. 22/1994... Er dette til hjelp?

"Frøken Vable, du må **fordoble** mitt årlige bidrag til hakkespettene."
"Ja vel! Det blir **samme** **beløp** som før!

Solens Sønn
15 år, Ålesund

18.03.2006, 18:31

Den aller første flukten til Timbuktu kom garantert på 40- eller svært tidleg på 50-talet, så eg trur at alt etter 1990 kan vera ganske utelukka :-)

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

18.03.2006, 19:03

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.