Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Walt Disney hedres med nytt Asterix-album

Andeby Online > Diskusjonsforum > Walt Disney hedres med nytt Asterix-album

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13

De kom som ekstrabilag INNSTIFTET i bladet.

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

27.11.2005, 14:48

chrisron skreiv:

Jeg vet at neste fransk/belgiske serie ut i bokform vil være Blueberry. (Starter engang i 2006).

Nå står det mere her, og serien er rett rundt hjørnet.

http://www.serie.no/default.asp?ID=482&catID=206&productID=1294&productName=Blueberry

Men roter ikke Egmont endel her. At serien blir på 31 album er greit. Det er gitt 28 album i den vanlige Blueberry serien. Det er også gitt ut 3 album med den unge Blueberry basert på halvsider fra aviser ?. Det blir en sum på 31 album. Forsiden på den boken som vises er tatt fra det første albumet i serien Blueberrys unge år så det er tydelig at det er det som er de 3 albumene utenom hovedserien. Men de er da gitt ut på norsk. Forlager lokker på nettsidene med 3 album som ikke er gitt ut på norsk før. Roter forlaget igjen, eller er det noen andre album de inkluderer i bøkene som jeg har oversett ?

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

Innlegget blei sist redigert 01.12.2005, 08:53 av MikroMidas

MikroMidas
45 år, Trondheim

01.12.2005, 08:51

MikroMidas skreiv:

Roter forlaget igjen, eller er det noen andre album de inkluderer i bøkene som jeg har oversett ?

Det kan vel ikke være at de har inkludert de 3 albumene i Marshall Blueberry-serien (tegnet av Vance/Rouge)? De er vel ikke utgitt på norsk tidligere

Edit: Ser nå på Seriejournalen at "De samlede værker omfatter alt Giraud-tegnet Blueberry - fra de tre bind Den unge Blueberry (de gamle pocketboksserier) til og med Dust"

Drikaton.

Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme

Innlegget blei sist redigert 01.12.2005, 10:54 av Drikaton

Drikaton
46 år, Nittedal

01.12.2005, 10:21

Men da har alt vært publisert på norsk før og forlaget har rotet litt ?

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

01.12.2005, 11:38

Nå står det at serien inneholder 34 album og at 1 ikke er utgitt på norsk. Etter mine beregninger virker det som om Marshall Blueberry VIL bli inkludert:

Blueberry 28 album
Den unge Blueberry 3 album
Marshall Blueberry 3 album, der nr. 3 ikke er publisert i Norge. (album 1 og 2 ble publisert i Caliber)

men jeg kan jo også være helt på jordet. :)

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

01.12.2005, 15:23

chrisron skreiv:

Den unge Blueberry 3 album

Vi har fyra album med Den unge Blueberry i Sverige.

Comedy is tragedy plus time! (Woody Allen, Crimes and Misdemeanors)

germund
34 år, Sverige

01.12.2005, 15:35

chrisron skreiv:

Nå står det at serien inneholder 34 album og at 1 ikke er utgitt på norsk. Etter mine beregninger virker det som om Marshall Blueberry VIL bli inkludert:

Kan se slik ut. Merkelig at Egmont roter slik. Det stod da 31 album her om dagen og at 3 ikke var utgitt i Norge. Jeg lurer hva **HAN** holder på med, kanskje egmont lurker innom her for å få oversikten :-)

germund skreiv:

Kan hende innholdet i deres fire er lik innholdet i våre tre ??

MikroMidas
45 år, Trondheim

01.12.2005, 16:09

MikroMidas skreiv:

germund skreiv:

Kan hende innholdet i deres fire er lik innholdet i våre tre ??

Hittade en websida med de svenska titlarna:

http://www.seriesam.com/cgi-bin/guide?s=BLUEBERRYS+UNGDOM

germund
34 år, Sverige

01.12.2005, 16:17

Jeg tror det er de første fire albumene (av 10 hittil) i serien som på norsk heter "Blueberrys unge år" du har funnet link til. Den handler om Blueberry i årene mellom "Den unge Blueberry" og "Blueberry"

ばか! (Baka!)

Innlegget blei sist redigert 01.12.2005, 16:28 av Chrisron

Chrisron
31 år, Tønsberg

01.12.2005, 16:23

chrisron skreiv:

Jeg tror det er de første fire albumene (av 10 hittil) i serien som på norsk heter "Blueberrys unge år" du har funnet link til

Aha! Mitt misstag! :-)

germund
34 år, Sverige

01.12.2005, 16:33

For å rippe litt opp i gamle ting henter jeg frem denne tråden igjen.
Det er ikke så gamle ting som Asterix sine historiske korekte detaljer 50 år før kristus, men Blueberry :-)

Album 27 og 28 er i salg denne uka i norsk albumutgivelse. Dette bare som ett tips til de som verdsetter denne serien.

MikroMidas
45 år, Trondheim

14.12.2005, 14:26

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.