Andeby Online > Diskusjonsforum > OT: Orkanen Rita
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Dette er så off-topic som det er mulig å bli....
Nå sitter vi altså her nord for Houston (ca. 120km fra kysten, og ca 30km nord for Houston) og venter på at orkanen Rita skal komme. Området jeg bor i er ikke endel av evakueringssonene, men mye av trafikken ut går gjennom her, og det er forventet at det kan bli ganske ille her også. Vi vurderte å dra, helt til vi så det enorme trafikk-kaoset som pågår. Det jeg leser i norske aviser er ikke i nærheten av det vi ser på TV her, og ser med egne øyne like utenfor boligområdet vårt. Folk slipper opp for bensin, og sitter time etter time etter time uten at trafikken beveger seg merkbart. Biler blir overopphetet og folk blir strandet i veikanten. Det er over 35 gradet og steikhett. Så etter å ha sjekket med kolleger, venner og naboer bestemte vi oss for å bli.
Vi har hamstret vann, mat, batterier og annet nyttig, og venter nå bare på at morgendagen skal komme. Meldingene akkurat nå spår at rundt klokken 15 lokal tid vil uværet nå oss, med vind i orkan styrke komme noen timer senere. Vi har et avlukke i en gang i første etasje, under trappen, som er ute av rekkevidde for vinduer og ser ut til å være det strukturelt sterkeste rommet i huset, så der regner vi med å ta dekning fredag ettermiddag og frem til en eller annen gang utpå lørdagen.
Jeg har sørget for at det norske konsulatet i Houston vet at vi er her, og hvor vi er. Så er det bare å krysse fingrene og håpe på det beste.
Sverre Amundsen
Innlegget blei sist redigert 28.09.2005, 12:39 av Olaf Moriarty Solstrand
Sverre
37 år, USA
23.09.2005, 04:20

Først vil jeg si at jeg håper at det går bra med deg og dine, Sverre!
Sverre skreiv:
Dette er så off-topic som det er mulig å bli...
For å gjøre dette litt mer OT:
Olaf er det aktuelt for deg å lage en historie hvor Andeby rammes (eller er i fare for å rammes) av en orkan av typen Katrina/Rita? I så fall vil jeg anbefale deg å kontakte Rob Klein og Don Rosa slik at det hele blir mest mulig realistisk. Rob vet nok mye om hvorvidt noe slikt er mulig på de breddegrader av USAs vestkyst hvor man mener at Calisota befinner seg. Barks har også vist at Kapp Kvakk minst to ganger har vært rammet av orkan.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 23.09.2005, 05:48 av Sigvald
Sigvald
42 år, Stavanger
23.09.2005, 05:45

Håper alt vil gå bra med deg og dine. Fingrene er krysset.
Filch, do something constructive! Find Peeves!
Andungen
19 år
23.09.2005, 16:32

Jeg har hørt at det går an å flykte på småveiene..?
Krysser fingrene.
«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»
Vegar
19 år, Trondheim
23.09.2005, 17:13

Vegar skreiv:
Jeg har hørt at det går an å flykte på småveiene..?
Krysser fingrene.
Da har du hørt feil, de var like tettpakket med biler som hovedveiene.
Sverre Amundsen
Sverre
37 år, USA
23.09.2005, 17:25

Har nettopp sett på nyhetene og det ser virkelig skummelt ut.
Får du mulighet til å komme innom forumet av og til vil vi gjerne høre hvordan det går med deg og dine.
Lykke til, som du ser av forumet her tenker vi på deg alle sammen.
Vokste opp med Donald i femtiårene !
Helen
Oslo
23.09.2005, 18:44

Det som vi donaldister og samlere nok er opptatt av er; Hva gjør man med donald-samlingen i områder som er truet med oversvømmelse? Sikkert ikke verdens viktigste spørsmål hvis man zoomer litt ut, men dog? Hva får man egentlig plass til i en koffert!
Drikaton.
Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme
Drikaton
46 år, Nittedal
23.09.2005, 22:01

Håper virkelig det går bra med deg og dine og alle andre der borte.
Jeg har gitt en gammel barndomshelt dobbel dose peanetter og nyvasket rødt flanellsundertøy og bedt han ordne opp. Tornader har han fikset før, men dette er vel dessverre noe ganske større.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
46 år, Trondheim
24.09.2005, 00:33

Drikaton skreiv:
Det som vi donaldister og samlere nok er opptatt av er; Hva gjør man med donald-samlingen i områder som er truet med oversvømmelse? Sikkert ikke verdens viktigste spørsmål hvis man zoomer litt ut, men dog? Hva får man egentlig plass til i en koffert!
Det jeg har gjort foreløpig er å dekke bokhyllen til med kraftig plast. Dette vil ikke hjelpe mot oversvømmelse, men det jeg er mest bekymret for akkurat nå er at vinduer skal blåse inn og slippe inn regn.
Foreløpig regner det ikke, men det blåser ganske kraftig. TVen står på og viser at regnet og vinden kommer nærmere og nærmere. Nå ser det ut til at senteret av stormen treffer øst for oss.
Strømmen kommer og går, men jeg har ADSL modemet og ruter stående på et par UPSer. Desktop PCene er pakket inn i søppelposer og stablet vekk, så jeg bruker en bærpar PC nå. TVen er også på UPS, så lenge det varer.
Sverre Amundsen
Sverre
37 år, USA
24.09.2005, 00:33

Strømmen har gått av og på i hele kveld, men nå har den vært av en stund. UPSen til TVen varte 5 minutter, men har fortsatt internet tilgang. Det er nå ganske klart at vi slipper unna det værste, og at senter av stormen treffer et stykke øst, ved grensen mellom Texas og Louisiana. Det blåser ganske kraftig, men minimalt med regn så langt.
Sverre Amundsen
Sverre
37 år, USA
24.09.2005, 03:15

Sigvald skreiv:
Først vil jeg si at jeg håper at det går bra med deg og dine, Sverre!
Sverre skreiv:
Dette er så off-topic som det er mulig å bli...
For å gjøre dette litt mer OT:
Olaf er det aktuelt for deg å lage en historie hvor Andeby rammes (eller er i fare for å rammes) av en orkan av typen Katrina/Rita? I så fall vil jeg anbefale deg å kontakte Rob Klein og Don Rosa slik at det hele blir mest mulig realistisk. Rob vet nok mye om hvorvidt noe slikt er mulig på de breddegrader av USAs vestkyst hvor man mener at Calisota befinner seg. Barks har også vist at Kapp Kvakk minst to ganger har vært rammet av orkan.
Du vet godt hva Olaf har som svar til dette. Og jeg er enig med ham.
Sleipe-Simon Den eldste banditten i Klondyke
24.09.2005, 16:11

Går det bra med dere Sverre? Regner med dere er i gang med en ny dag nå. Har dere fått sovet noe i natt? Er spent på å høre....
www.olavskulen.no
Elise
49 år, Stord
24.09.2005, 17:49

(litt sent ute, så)Krysser fingrene for at det har gått bra med deg, og dine, og Donald-samlingen din
I'm not worthless... I can be used as a bad example:P
General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral
Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.
Ted
16 år, Bergen
24.09.2005, 21:30

Sleipe-Simon skreiv:
Du vet godt hva Olaf har som svar til dette. Og jeg er enig med ham.
Jeg antar at Olaf både er i stand til å skille mellom tsunamier og orkaner og til å svare for seg selv.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
42 år, Stavanger
24.09.2005, 21:57

Hei igjen!
Heldigvis slapp Houston unna med minimale skader. Stormen traff ca. 160km øst, så vi var vest for stormen. Det blåste og regnet noe voldsomt i løpet av natten, og vi har vært uten strøm helt til et par timer siden. Noen småskader på eiendommen, et gjerde mellom oss og naboen blåste ned, en vinduskarm ble revet av, og det ser ut som om det er noen småskader på taket (fikk litt vann inn). Det blåser fortsatt endel, så jeg har ikke sjekket taket nærmere enda. Men alt dette er småting, det kunne gått mye værre.
Sverre Amundsen
Sverre
37 år, USA
25.09.2005, 00:04

Godt å høre at det gikk bra med dere! Skader som de du beskriver er såklart ikke hyggelige, men svært små i den store sammenhengen når man tenker på hva slags krefter som faktisk er i sving. Nå sender vi vel alle noen tanker til de som ble rammet hardere, så får vi heller ønske deg lykke til med opprydningarbeidet.
Filch, do something constructive! Find Peeves!
Andungen
19 år
25.09.2005, 00:12

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.