Andeby Online > Diskusjonsforum > OT: Til alle i Oslo
Gå tilbake til forumoversikta ...

Sigvald skreiv:
Jeg ser at hans donaldistiske interesse nok en gang ikke er nevnt. Jeg synes derfor at du Olaf bør gi ham krystallklar beskjed om å nevne dette i morgendagens nettmøte.
Kva får deg til å anta at eg bestemmer over Lars Olav? 
Lykke til, Lars Olav. Meinar å hugsa at eg sjølv fekk berre ein handfull spørsmål då eg hadde nettmøte hos Dagbladet for to år sidan, så dette blir bra.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
27.10.2005, 12:41

Godt nettmøte!
No er det berre ei veke til den store kampen, gitt. Er det mogleg å få kjøpt billettar nokon stad?
Forresten, minner om at Carl Barks har skrive ei historie om at Enga er ein gjeng med brutale bøller ...
No veit eg ikkje om fotballaget er like ille som baseballaget, då. Og i originalen til "Villspill på Stordal Amfi" var det rettnok snakk om South Side og North Side av Andeby, men i den norske utgåva (iallfall den som eg har lest) hadde dei blitt til Kampen og Enga.
Eigentleg ei festlig historie i denne samanhengen, for kven var det som Kampen måtte ha hjelp av for å kunne slå Enga? Jo, **supernerden** Petter Smart! Rettnok gjekk det ikkje heilt etter planen då Petter blei tvunge til å spele for Vålerenga ("Petter Smart? Men han er jo Engagutt!"
og strategien hans på begge lag var å jukse, så heile kampen endte i skandale, men ... Historia er jo fin. 
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
29.10.2005, 16:37

Mon tro om balltreet jager den ballen den dag i dag?
"Det er harde tider, gamle venn."
S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach
MatsGull
19 år, Kongsvinger
29.10.2005, 21:05

Den nyeste "heia tufte!" episoden der dere spiller mot det fengsellaget la jeg merke til en veldig artig detalj:-) Apollo hadde helt make drakter til mitt fotballag, Smørås 92:-D Den eneste forskjellen var at våre drakter har litt reklame på seg;-)
I'm not worthless... I can be used as a bad example:P
General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral
Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.
Ted
16 år, Bergen
30.10.2005, 12:08

Heilt uavhengig av det eg elles måtte meine om Vålerenga, må eg vel berre seie at eg er glad på Tuftes vegne for at tilfeldigheitene skulle utvikle seg slik at de fekk spille mot seriemeisteren.
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
30.10.2005, 13:16

Olaf Solstrand skreiv:
No er det berre ei veke til den store kampen, gitt. Er det mogleg å få kjøpt billettar nokon stad?
Lars Olav skreiv i ei tekstmelding:
Hei, jeg får ikke skrevet på forumet så kunne du sagt ifra om at billettene legges ut tirsdagkl 09 på narvesen kioskene og Sjappa (butikken til vif)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
30.10.2005, 20:53

Olaf Solstrand skreiv:
Olaf Solstrand skreiv:
Hei, jeg får ikke skrevet på forumet så kunne du sagt ifra om at billettene legges ut tirsdagkl 09 på narvesen kioskene og Sjappa (butikken til vif)
Får håpe ved Gud at det er lagt av 5000 billetter i Stavanger så noen der ikke føler seg oversett...
"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter
Einherje
42 år, Tromsø
30.10.2005, 23:32

Kanskje Lars Olav har slått sammen en gammel hobby (autografer) med en ny (fotball) og er i Trondheim nå og jakter etter Real Madrid stjerner 
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
Innlegget blei sist redigert 31.10.2005, 00:19 av MikroMidas
MikroMidas
45 år, Trondheim
31.10.2005, 00:18

MikroMidas skreiv:
Kanskje Lars Olav har slått sammen en gammel hobby (autografer) med en ny (fotball) og er i Trondheim nå og jakter etter Real Madrid stjerner
Iflb. VG nett så er det nettopp det han er !!!!
Nå må vi forvente at han forteller folk der opp i nord at han ikke bare samler autografer, men også er donaldist!!!! 
Drikaton.
Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme
Drikaton
45 år, Nittedal
31.10.2005, 19:20

Drikaton skreiv:
Iflb. VG nett så er det nettopp det han er !!!!
Ser det nå, men jeg vistste **IKKE** dette når jeg antydet dette. Kanskje han burde stikke innom og få min autograf også med det samme han er her i barteby
Nå må vi forvente at han forteller folk der opp i nord at han ikke bare samler autografer, men også er donaldist!!!!
Ja ikke minst til spansk presse, for det er vel ett av de landene hvor det bor flest disney tegnere.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
Innlegget blei sist redigert 01.11.2005, 08:22 av MikroMidas
MikroMidas
45 år, Trondheim
01.11.2005, 08:22

Olaf Solstrand skreiv:
Eigentleg ei festlig historie i denne samanhengen, for kven var det som Kampen måtte ha hjelp av for å kunne slå Enga? Jo, **supernerden** Petter Smart! Rettnok gjekk det ikkje heilt etter planen då Petter blei tvunge til å spele for Vålerenga
Hva ligger til grunn for din sluttning at "Enga" = "Vålerenga"? Hvorfor ikke Clausenengen?
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
02.11.2005, 02:51

Når motstandaren er "Kampen", er det etter mi meining ei heilt logisk slutning at det andre laget òg har namnet sitt frå Oslo-geografien. Og ettersom fotballaget Vålerenga ofte er omtalt som berre Enga, trekker eg den slutninga.
Ser ikkje for meg at oversetjaren har site og tenkt "for å gi lesaren inntrykk av eit skikkeleg internt byoppgjer, kan eg gi det eine laget namn frå ein bydel i Oslo og det andre laget namn etter ei aldri brukt forkorting av ein fotballklubb i Kristiansund!".
Men sjølvsagt seier eg ingenting absolutt, eg har ærlig talt ikkje peiling på fotball. Det har berre alltid vore heilt logisk i mine auge at det er snakk om Vålerenga her.
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
02.11.2005, 02:58

Olaf Solstrand skreiv:
Når motstandaren er "Kampen"
Navnet "Kampen" har vi da i Stavanger også...
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
02.11.2005, 03:00

Eg har like god peiling på lokalgeografi i Stavanger som eg har på fotball, så akkurat det visste eg ikkje. Uansett spelar det inga stor rolle for meg om det laget aldri har vore meint å ha noko som helst med Vålerenga å gjera. Eg har berre alltid dratt den slutninga fordi eg har følt at det har vore det mest logiske, og synest at det er litt artig i samanheng med at Lars Olav no altså ifølge den slutninga skal spela mot det laget som Petter Smart ein gong har spilt for, sjølv om det sjølvsagt er snakk om to ulike idrettar her.
Men tar eg feil i akkurat det gir eg strengt talt blaffen i det, for det er ikkje så viktig for meg. Eg syntes berre at det var morosamt.
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
02.11.2005, 03:04

Så på www.dagbladet.no at billettene til VIF - Tufte ble utsolgt på 2 min. Det er fort selvom det bare var 5300 billetter. Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor de ikke satte det til Ullevål i stedet, siden det er plass til tre - fire ganger så mange der. Noen andres kommentarer?
Innlegget blei sist redigert 02.11.2005, 14:56 av David H
David H
14 år, Østre Toten
02.11.2005, 14:56

5. november er Ullevål opptatt, då er det nemlig cupfinale.
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
02.11.2005, 16:20

Så ikke det.....
Men Cup-finalen spilles seners på dagen så de hadde sikkert fått klemt inn en Tufte-kamp(Ufordel: Stadion tar vel litt tid å tømme før neste kamp...).
David H
14 år, Østre Toten
02.11.2005, 19:02

Tror faktisk den Tufte-kampen ble flyttet slik at den ikke skulle kollidere med cupfinalen. Fotballforbundet forstod vell at Tufte - VIF er mer populær enn en cupfinale mellom ehh.. ohh... to andre lag, men det hadde helt klart vært best å ha den på Norges hovedstadion. Jeg tror helt klart at den ville ha blitt full av Tufte supportere.
Jeg hadde planer om å dra på den kampen, men siden den ble utsolgt på under en halv time så gikk jo ikke det. Men da blir det "Den store kinodagen" istedet
Hørte jeg noen si "Kvakk!"???
Jørn McDuck
24 år, Trondheim
02.11.2005, 19:45

"Enga" er mykje brukt blant dei innvidde i Clausenengen.
«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.
Sølve
18 år, Ullensvang
02.11.2005, 20:08

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.