Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Jakten på Tempelridderskatten . mer facts

Andeby Online > Diskusjonsforum > Jakten på Tempelridderskatten . mer facts

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Adamant skreiv:
"Ole, Dole og Doffen ikke bare tok på arken, de ÅPNET den. Det er vel ikke det tryggeste man skal gjøre, om man skal tro Raiders of the Lost Ark. Men ODD hadde sikkert ikke sett den filmen (ihvertfall ikke hvis historien foregår på 50-tallet.)"

Ah. Så det er DER Lucas og Spielberg fekk ideen. Rosa, eller Disney, eller NOKON, burde saksøke dei for idepirati.

Ah, tidsrot er herleg. :)

"To never die and conquer all, that is winning."
- Illyria

Loke Aesir
24 år, Vik

12.03.2004, 23:31

Oziris skrev:
"Synes egentlig ikke tempelridderne og den hellige gral har så mye med religion å gjøre. Tempelridderne er tross historie. De eksisterte."

Var vel ikke tempelridderne jeg mente i spørsmålet om for mye religion i sekvensen. Det jeg tenkte på var måten Donald reagerte på da han fikk vite at han knekte Den hellige gral. Slik jeg oppfattet det unnskyldte Donald seg overfor Gud eller Jesus fordi han knekte Den hellige gral. Donald svettet jo og så oppover og sa at "med litt lim vil den bli så god som ny" som om han snakket til eieren av gralen.

Oziris igjen:
"Den hellige gral nevnes, såvidt jeg husker, ikke så mye i bibelen. Det er mer en myte med religiøst opphav!"

Det stemmer, Den hellige gral nevnes ikke engang i Bibelen. Den hellige gral er i følge legenden begeret som Jesus brukte under sitt siste måltid med disiplene, da han innstiftet nattverden. Mange mener derfor at gralen må ha inneholdt Jesu blod.

Det finnes 10 typer mennesker:
De som kan det binære tallsystemet, og de som ikke kan det.

Arnstein
28 år, Klepp

13.03.2004, 01:04

Er jeg helt på jordet nå eller har kong Arthur noe å gjøre med Den hellige Gral? Ridderne av det runde bord.... Jeg begynner å tenke på det når jeg hører "den hellige gral".

"Oooorrrgle! Dooorrrgggle! Dooorrrffen!"

fiskebolla
Harstad

13.03.2004, 01:24

fiskebolla skreiv:
"Er jeg helt på jordet nå eller har kong Arthur noe å gjøre med Den hellige Gral? Ridderne av det runde bord.... Jeg begynner å tenke på det når jeg hører "den hellige gral"."

Donald og nevøene har jo møtt kong Arthur og hans menn i en tidligere Don Rosa-historie. Riktignok viste de seg å være annerledes enn det legendene forteller.

Sleipe-Simon Den eldste banditten i Klondyke

Sleipe-Simon

13.03.2004, 01:56

Neida, kong Arthur var også på leting etter gralen.

I can see the shadow...

Fredrik
Vefsn

13.03.2004, 11:42

"Det stemmer, Den hellige gral nevnes ikke engang i Bibelen. Den hellige gral er i følge legenden begeret som Jesus brukte under sitt siste måltid med disiplene, da han innstiftet nattverden. Mange mener derfor at gralen må ha inneholdt Jesu blod."
Det er (i følgje myter, riktig at den aldri er nemnd i Bibelen) begeret som Jesus drakk av ved det siste måltidet med læresveinane, som seinare ein kar kalla Josef av Arimathea (eller noko slikt) samla opp Jesu blod i då Jesus hang på krossen.
Så den er liksom tvefold hellig, den koppen.

"Er jeg helt på jordet nå eller har kong Arthur noe å gjøre med Den hellige Gral? Ridderne av det runde bord.... Jeg begynner å tenke på det når jeg hører "den hellige gral"."
Jo, det er riktig, i Arthur-mytene er Søkenen etter Den Hellige Gral det største og helligste oppdraget ridderene nokon gong legg ut på. Sir Lancelot kom langt nok til å fjå sjå koppen tilslørt, trur eg det var, men grunna hans "ureinheit" etter forelskelsen i Arthur's dronning var han ikkje verdig til meir. Hans son Sir Galahad fann Gralen og forlot verda med den.

- Illyria

Loke Aesir
24 år, Vik

13.03.2004, 13:25

Arnstein skrev:
"Dessuten var det ganske artig å se Donald når han får vite at han knekte Den hellige gral. Han sier "Æh... beklager!". Man trenger vel egentlig ikke lure på hvem det er han beklager til her...?"

Jeg gjør det. Fortell.

Å je ska singe ei lita vise åt dei, je!

Mats
20 år, Kongsvinger

13.03.2004, 18:24

Mats skreiv:
"Arnstein skrev:
"Dessuten var det ganske artig å se Donald når han får vite at han knekte Den hellige gral. Han sier "Æh... beklager!". Man trenger vel egentlig ikke lure på hvem det er han beklager til her...?"

Jeg gjør det. Fortell."

Det er allereie sagt her, men Gud eller Jesus, antakelegvis.

- Illyria

Loke Aesir
24 år, Vik

13.03.2004, 20:32

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.