Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

DD&Co m/vedlegg

Andeby Online > Diskusjonsforum > DD&Co m/vedlegg

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Er det noen her som samler på Donald Duck & Co med vedlegg?

SveinG

Innlegget blei sist redigert 28.09.2005, 10:36 av Olaf Moriarty Solstrand

SveinG
40 år, Oslo

23.08.2005, 19:48

Jepp, jeg samler dem i kasser i hylla. Ta stor plass, men er artigt å ha:-)

David H
14 år, Østre Toten

23.08.2005, 20:16

Vel, jeg tar iallefall vare på vedleggene. Har blitt noen bæreposer til nå.

"Det er harde tider, gamle venn."

S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach

MatsGull
19 år, Kongsvinger

23.08.2005, 23:13

De går rett i søpla. Helst kaster jeg dem allerede i butikken. Noe avsindig svineri spør du meg :-)

Skal forresten starte et DD&Co abo igjen siden man kan reservere seg mot det skrotet.

(Ære være de som gidder å ta vare på det...)

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Innlegget blei sist redigert 24.08.2005, 12:50 av Einherje

Einherje
42 år, Tromsø

24.08.2005, 12:50

Jeg gir vedleggene til ungene. Burde sikkert ha samlet på dem, når man ser at eldre blader med vedlegg har en langt høyere pris en dem uten. Men jeg gidder ikke. Dette er unødvendig produksjon av søppel. Men det sysselsetter kanskje noen kinesere?

Drikaton.

Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme

Drikaton
45 år, Nittedal

24.08.2005, 12:55

Einherje skreiv:

Skal forresten starte et DD&Co abo igjen siden man kan reservere seg mot det skrotet.

Spørsmålet er kanskje om ein då samtidig reserverer seg mot ekstrahefter, plakatar og anna "ønska skrot"?

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Innlegget blei sist redigert 24.08.2005, 13:06 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

24.08.2005, 13:06

Olaf Solstrand skreiv:

Einherje skreiv:

Spørsmålet er kanskje om ein då samtidig reserverer seg mot ekstrahefter, plakatar og anna "ønska skrot"?

Skal nok klare den ekstrautgiften med å kjøpe det bladet hvis så er tilfelle. Og ja: Jeg er i stand til å sjekke i bladhylla om det er ting jeg "trenger" i tilfelle det ikke kom med DD i postkassa. Har tross alt kjøpt Donald så og si hver uke siden 1971.

- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

24.08.2005, 13:32

Heldigvis er jeg utstyrt med et sunn og makelig sinnsvesen, og lar meg ikke affektere av et skarve vedlegg i donald.

Er det noe som burde blitt klaget på, var det den elendige kvaliteten på historiene for tiden, men det spiller vel kanskje ingen rolle.

"Det er harde tider, gamle venn."

S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach

MatsGull
19 år, Kongsvinger

24.08.2005, 14:42

MatsGull skreiv:

Heldigvis er jeg utstyrt med et sunn og makelig sinnsvesen, og lar meg ikke affektere av et skarve vedlegg i donald.

...også når "vedlegget" har gnagd hull på 14-15 sider av bladet også? :-D

(Det skjedde sist jeg hadde abo på DD.)

- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

25.08.2005, 14:15

MatsGull skreiv:

Kritikken er helt på sin plass når vedleggene skader bladet. Selv fikk jeg nr.35 i posten i dag, og der var forsiden helt maltraktert på grunn av det store vedlegget som jeg uansett bare kastet i bosset med en gang.

Mine filmanmeldelser på IMDB:
http://www.imdb.com/user/ur2484999/comments-expanded?order=alpha&start=0

SvK
25 år, Bergen

25.08.2005, 16:38

SveinG skreiv:

Eh ja dessverre. Gammel vane vond å vende, men klebemerker som er festet i bladet med hvalspekk (på 60 tallet) tar mye mindre plass en dagens prompeputer og hva det nå ikke er som følger med.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

25.08.2005, 20:30

MikroMidas skreiv:

SveinG skreiv:

Eh ja dessverre. Gammel vane vond å vende, men klebemerker som er festet i bladet med hvalspekk (på 60 tallet) tar mye mindre plass en dagens prompeputer og hva det nå ikke er som følger med.

Du har rett i det med "gammel vane vond å vende". Gikk mange runder med samleren i meg. Jeg puttet vedleggene i en eske, men etter et par års tid så jeg på det hele. De hadde sjelden relevans til noe som helst med Donald-verdenen. Noen ganger hadde de Disney-figurene på dem, men alikevel; Ikke noe med den verdenen å gjøre alikevel. Bestemte m,eg da for at skiten skulle ut av huset fortere en fort. Er i dag en lykkelig Donald-samler uten eskevis med billig skrot. Liver er HEEERLIG.

- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

26.08.2005, 11:57

Vedlegg?? nei takk!

Mickey
18 år, Horten

06.09.2005, 13:07

Kjører dem ned i en eske og sender esken inn i kneveggen, eller gir dem til lillesøsteren min, eller så tar de veien ned i bosspannet(søppelspann).

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

06.09.2005, 19:59

Ted skreiv:

Kjører dem ned i en eske og sender esken inn i kneveggen, eller gir dem til lillesøsteren min, eller så tar de veien ned i bosspannet(søppelspann).

Ta heller et abonnement uten vedlegg. Er absolutt å foretrekke. Slipper også å få bladene ødelagt.:-)

Vokste opp med Donald i femtiårene !

Helen
Oslo

06.09.2005, 21:11

Helen skreiv:

...Slipper også å få bladene ødelagt.:-)

Hittil har det gått fint:-)

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

07.09.2005, 08:33

Heh, snubla nettopp over eit ganske ferskt portrettintervju med stortingsrepresentant Heidi Sørensen (SV) i Dagsavisen, der vi finner dette utsagnet:

**–** **Hva** **er** **det** **mest** **unødvendige** **du** **eier?**

– Jeg prøver å unngå å kjøpe for mye rart, og jeg har heller aldri kjøpt noe på postordre. Men vi abonnerer på Donald Duck, og der er det som regel med en dusteting i bladet hver uke som vi ikke har bruk for. Sist gang var det en fisepute.

http://www.dagsavisen.no/dagens_navn/article1723239.ece

Fleire som har det sånn, altså :-)

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

07.09.2005, 09:11

Olaf Solstrand skreiv:

Heh, snubla nettopp over eit ganske ferskt portrettintervju med stortingsrepresentant Heidi Sørensen (SV) i Dagsavisen, der vi finner dette utsagnet:

**–** **Hva** **er** **det** **mest** **unødvendige** **du** **eier?**

– Jeg prøver å unngå å kjøpe for mye rart, og jeg har heller aldri kjøpt noe på postordre. Men vi abonnerer på Donald Duck, og der er det som regel med en dusteting i bladet hver uke som vi ikke har bruk for. Sist gang var det en fisepute.

http://www.dagsavisen.no/dagens_navn/article1723239.ece

Det er ikke ofte jeg er enig med SVere, men akkurat her er jeg helt enig.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

08.09.2005, 01:48

"Fjerne teite Donald-vedlegg" har diverre fått alt for liten plass i valgkampen. Huff! :-)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

08.09.2005, 09:44

Det er ikke ofte jeg er enig med SVere, men akkurat her er jeg helt enig.

Jeg er alltid (ihverfall veldig ofte), enig med SVere!

<<I only hope that we never lose sight of one thing — that it was all started by a mouse.>>
Walt Disney.

Barks| Rota| Rosa| Scarpa| van Horn| Solstrand & Midthun|

Innlegget blei sist redigert 10.09.2005, 15:17 av Audun

Audun

10.09.2005, 15:12

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.