Andeby Online > Diskusjonsforum > Hall of Fame
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52

Leste nylig igjennom "HoF 9 - Drageherrenes rike" for fjerde gang, da jeg kom over noe mystisk.
Øverst på side 44 står det "deleted", altså slettet/fjernet.
Noen som vet hvorfor?
Jeg er ikke overtroisk, men jeg tror på uflaks...
Azzout
14 år, Tromsø
24.02.2008, 21:10

Azzout skreiv:
Noen som vet hvorfor?
Står i min også, ikke lagt merke til det før nå...
Den som har flest dingser når man dør har vunnet!
GPLongford
42 år, Meløy
25.02.2008, 17:55

Jeg ble så nysgjerrig at jeg ble nødt til å spørre Egmont-redaktør Solveig Thime:
Hei,
Hyggelig å høre at du har så stort utbytte av boken! Ikke fullt så hyggelig at vi har gjort en blemme...
Men feilen er ikke av det slaget du er redd for. “Deleted”-anføringen er av helt teknisk karakter, som har med nummerering av tekstene å gjøre, som er litt for innviklet – og uinteressant - å forklare her. Det er altså ikke noe du har gått glipp av, men ordet skulle bare vært “deleted” fra de ferdige filene!
Som redaktør er jeg alltid nysgjerrig på å vite mer om leserne våre. Mitt inntrykk er at abonnentene enten er veldig fornøyd eller heller misfornøyd med akkurat denne utgivelsen. Derfor lurer jeg på om du kunne avsløre litt om deg selv, f.eks. alder?
Med vennlig hilsen
Solveig Thime
Azzout
14 år, Tromsø
28.02.2008, 17:01

Sigvald skreiv:
Vi får da inderlig håpe at de får med den 25. siden av "The Incredible Shrinking Tightwad".
Hehe... Vi får da virkelig håpe de ansvarlige er oppegående nok til å få med den 
munin
27 år, Trondheim
05.03.2008, 23:03

Azzout skreiv:
Jeg ble så nysgjerrig at jeg ble nødt til å spørre Egmont-redaktør Solveig Thime:
Hei,
Hyggelig å høre at du har så stort utbytte av boken! Ikke fullt så hyggelig at vi har gjort en blemme...
Men feilen er ikke av det slaget du er redd for. “Deleted”-anføringen er av helt teknisk karakter, som har med nummerering av tekstene å gjøre, som er litt for innviklet – og uinteressant - å forklare her. Det er altså ikke noe du har gått glipp av, men ordet skulle bare vært “deleted” fra de ferdige filene!
Som redaktør er jeg alltid nysgjerrig på å vite mer om leserne våre. Mitt inntrykk er at abonnentene enten er veldig fornøyd eller heller misfornøyd med akkurat denne utgivelsen. Derfor lurer jeg på om du kunne avsløre litt om deg selv, f.eks. alder?
Med vennlig hilsen
Solveig Thime
Av ren nysgjerrighet; fortsatte du kommunikasjonen med Egmont, og i tilfellet; har det kommet noe positivt ut av det?
munin
27 år, Trondheim
05.03.2008, 23:06

munin skreiv:
[Av ren nysgjerrighet; fortsatte du kommunikasjonen med Egmont, og i tilfellet; har det kommet noe positivt ut av det?
Ja, jeg fortsatte kontakten, og vil si at det kom noe positivt ut av det. Blant annet fikk jeg gitt klar beskjed om at papiret er for dårlig, samtidig som nivået på historiene blir lavere.
Hun takket for all informasjon jeg ga henne, og ønsket meg lykke til videre med all tegneseriesamling.
Azzout
14 år, Tromsø
06.03.2008, 15:47

Azzout skreiv:
[... Blant annet fikk jeg gitt klar beskjed om at papiret er for dårlig, ....
Flott gjort.
Jeg vet at Sverige hadde dårlig papir lenge før oss. Så det bør være mulig vi får et brukbart papir selv om svenskene tviholder på det elendige, på tross av samproduksjon.
Superboy
48 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
Innlegget blei sist redigert 06.03.2008, 16:06 av Øyvind Braaten
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
06.03.2008, 16:05

Når kommer neste Hall of Fame-bok?
<<I only hope that we never lose sight of one thing — that it was all started by a mouse.>>
Walt Disney.
Barks| Rota| Rosa| Scarpa| van Horn| Solstrand & Midthun|
11.03.2008, 15:15

Audun- skreiv:
Det er Don Rosa 6 som visstnok skulle blitt sendt ut 6. mars...
Boken vil trolig inneholde:
D93574 The Duck Who Never Was (16 sider)
D94012 The Treasury of Croesus (24 sider)
D94066 The Universal Solvent (24 sider)
D94121 An Eye for Detail (10 sider)
D94144 The Lost Charts of Columbus (24 sider)
D94202 The Incredible Shrinking Tightwad (24 sider)
D95044 Hearts of the Yukon (24 sider)
Azzout
14 år, Tromsø
11.03.2008, 22:58

Azzout skreiv:
Audun- skreiv:
Det er Don Rosa 6 som visstnok skulle blitt sendt ut 6. mars...
Boken vil trolig inneholde:
D93574 The Duck Who Never Was (16 sider)
D94012 The Treasury of Croesus (24 sider)
D94066 The Universal Solvent (24 sider)
D94121 An Eye for Detail (10 sider)
D94144 The Lost Charts of Columbus (24 sider)
D94202 The Incredible Shrinking Tightwad (24 sider)
Vi får da inderlig håpe at de har tatt med den 25. siden...
D95044 Hearts of the Yukon (24 sider)
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 12.03.2008, 03:21 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
12.03.2008, 03:20

Ikke alene har de fået med Hearts of the Yukon - også en-sideren med Gyro's Beagletrap bliver udgivet for FØRSTE gang i Skandinavien i denne bog - jeg ved godt det kun er en en siders, men ingen samling er komplet uden 
Remember: It all started with a mouse
AC
28 år, Danmark
13.03.2008, 11:01

AC skreiv:
Ikke alene har de fået med Hearts of the Yukon - også en-sideren med Gyro's Beagletrap bliver udgivet for FØRSTE gang i Skandinavien i denne bog - jeg ved godt det kun er en en siders, men ingen samling er komplet uden :-)
Er det noen som vet når norske abonnenter aller nådigst får denne boken???
Det var forøvrig den 25. siden til "The Incredible Shrinking Tightwad" det var tale om.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Sigvald
41 år, Stavanger
13.03.2008, 21:09

Sigvald skreiv:
AC skreiv:
Ikke alene har de fået med Hearts of the Yukon - også en-sideren med Gyro's Beagletrap bliver udgivet for FØRSTE gang i Skandinavien i denne bog - jeg ved godt det kun er en en siders, men ingen samling er komplet uden :-)
Er det noen som vet når norske abonnenter aller nådigst får denne boken???
Det var forøvrig den 25. siden til "The Incredible Shrinking Tightwad" det var tale om.
Ser at du også er sint og sur på Egmont i DDF(R) for at danskene har fått boken i butikken før du har fått den som norsk abonnent. Jeg lurer på: Har Egmont lovet at bøkene skal utgis koordinert i Danmark og Norge (evt. også Sverige)?
Kanskje du, på vegne av AOL (iallefall brukere av AOL) kunne ta opp dette med Egmont. Du har vel nå også fått notert deg det nye telefonnummeret.
Drikaton.
Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme
Drikaton
45 år, Nittedal
13.03.2008, 21:42

Drikaton skreiv:
Ser at du også er sint og sur på Egmont i DDF(R)-forumet for at danskene har fått boken i butikken før du har fått den som norsk abonnent. Jeg lurer på: Har Egmont lovet at bøkene skal utgis koordinert i Danmark og Norge (evt. også Sverige)?
Dersom det er prisen vi må betale for å ha fått Bradburyboken så er det bare trist. Jeg ville uten å nøle valgt å få Rosa-boken tidligere fremfor å få Bradburyboken. Bradbury er ikke så viktig for meg.
Kanskje du, på vegne av AOL (iallefall brukere av AOL) kunne ta opp dette med Egmont. Du har vel nå også fått notert deg det nye telefonnummeret.
Saken er tatt opp ja 
Ikke så mye p.g.a. forsinkelsen, som fordi jeg frykter at boken dukker opp i påsken når folk er bortreist. Slikt synes jeg at Egmont og Posten bør tenke litt på før de somler.
Forøvrig er AC også kjent med at jeg synes at danskene har vært unødvendig sene med å indeksere boken og scanne coveret. Slik bør vel kunne gjøres i løpet av en uke?
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Innlegget blei sist redigert 13.03.2008, 22:38 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
13.03.2008, 22:37

Hall of Shame, Don Rosa vol 6 er ute.
Det er altså derfor de flagget i Sverige i dag
Da har endelig våre svenske venner fått Columbuskartene utgitt, og jeg som trodde akkurat det skulle bli en gledens dag for donaldister i alle land og ikke nok en dag i sutringens tegn. Men det er tydeligvis ikke mulig å glede seg over noe som ikke angår en selv, men å syte over noe som ikke angår seg selv er fullt mulig.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
13.03.2008, 23:28

I DDF(r)-forumet opplyses det nå at boken inneholder følgende historier:
D 93574 - The Duck Who Never Was (16 sider)
D 94012 - The Treasury of Croesus (24 sider)
D 94066 - The Universal Solvent (24 sider)
D 94121 - An Eye for Detail (10 sider)
D 94144 - The Lost Charts of Columbus (24 sider)
D 94202 - The Incredible Shrinking Tightwad (25 sider)
G TEM 9510 - Gyro's Beagletrap (1 side)
D 95044 - Hearts of the Yukon (24 sider)
Vi kan altså glede oss over minst 3 ting ved denne nye boken:
a) Svenskene har endelig fått den svært lenge etterlengtede Columuskartene.
b) Vi får endelig ekstrasiden til The Incredible Shrinking Tightwad.
c) Vi får endelig ensideren "Gyro's Beagletrap" selv om den kronolgisk sett nok skulle ventet til neste bok.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Innlegget blei sist redigert 14.03.2008, 00:22 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
14.03.2008, 00:20

AC opplyser at Columbuskartene heter Columbus hemliga kartor på svensk. Så vet vi endelig det 
Edit:
Jeg har også fått vite fra pålitelige kilder at den norske HOF 22 (Don Rosa 6) nå skal være sendt ut.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Innlegget blei sist redigert 14.03.2008, 14:07 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
14.03.2008, 11:51

MikroMidas skreiv:
....
Da har endelig våre svenske venner fått Columbuskartene utgitt, og jeg som trodde akkurat det skulle bli en gledens dag for donaldister i alle land og ikke nok en dag i sutringens tegn. Men det er tydeligvis ikke mulig å glede seg over noe som ikke angår en selv, men å syte over noe som ikke angår seg selv er fullt mulig.
Jeg er ihverfall glad for dette, men det er dumt at vår utgivelse var forsinket fra våre gode naboer i Sverige og Danmark. Forskjellsbehandling fra Egmont??
.
Ikke alene har de fået med Hearts of the Yukon - også en-sideren med Gyro's Beagletrap bliver udgivet for FØRSTE gang i Skandinavien i denne bog.
Dette er noe som virkelig er verdt å feire! Første gang utgitt.
Sigvald skreiv:
Jeg har også fått vite fra pålitelige kilder at den norske HOF 22 (Don Rosa 6) nå skal være sendt ut.
Det var godt, da kan vi vel vente oss boken i påskeuka, eller hva??
<<I only hope that we never lose sight of one thing — that it was all started by a mouse.>>
Walt Disney.
Innlegget blei sist redigert 14.03.2008, 20:28 av Audun
14.03.2008, 19:21

.
Audun skreiv:
Det var godt, da kan vi vel vente oss boken i påskeuka, eller hva??
Har ankommet i Nittedal, iallefall.
Drikaton.
Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme
Innlegget blei sist redigert 17.03.2008, 22:31 av Drikaton
Drikaton
45 år, Nittedal
17.03.2008, 11:35

I dag kom Don Rosa bok 6 til meg!
Den har en grei forside og er nummerert til 184 sider.
Gyros beagletrap har fått navnet "Petter Smarts B-gjengfelle" på norsk. Vi har virkelig nådd Don Rosas storhetstid i denne boken.
'
'
Neste Hof-bok vil, som noen kanskje vet omhandle :
SPOILER:
De barksinspirerte historiene som Freddy Milton og Daan Jippes skapte på syttitallet.
Walt Disney.
Innlegget blei sist redigert 17.03.2008, 16:41 av Audun
17.03.2008, 11:37

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.