Andeby Online > Diskusjonsforum > Hall of Fame
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52

Jeg må forresten få korrigere meg selv; jeg mottok en Ultimates-bok fra Amazon en gang som var helt gjennomvåt. Det skyldtes at boken var for stor for postkassen, men postbudet hadde allikevel puttet den nedi, uten å legge på lokket. Det påfølgende regnskyllet tok knekken på boken, og Posten måtte betale erstatning.
Nestor Burma
43 år, Trondheim
20.08.2007, 22:32

Nestor Burma skreiv:
Azzout skreiv:
Jeg er ikke overtroisk, men jeg tror på uflaks...
Dette høres faktisk så ekstraordinært ut at jeg nesten ville ha begynt å mistenke det lokale postkontoret.
Besynderlig... Meget besynderlig...
Særlig fordi flere av de som jobber på det lokale postkontoret er nære venner av min mor! xD
Azzout
14 år, Tromsø
20.08.2007, 22:38

Kan ikke noe for det, men jeg synes det blir litt galt å selge dublett-boka. Vedkommende som kjøper den, vil jo da ikke kjøpe denne boka fra Egmont, som altså taper et salg. Resultatet blir med andre ord at Egmont straffes for å gi god service.
For en stund siden bestilte jeg en Simpsons DVD-boks fra Amazon UK. Den kom ikke, så jeg klagde. De svarte at de ville sende en ny boks. Hvis den første dukket opp likevel, ville de sette pris på om jeg donerte den til en veldedig organisasjon. Dagen etter lå den første boksen i postkassa. Det er vel eneste gang Frelsesarmeens elektro-utsalg her i Moss har hatt en Simpsons-sesong til salgs.
Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.
Innlegget blei sist redigert 20.08.2007, 22:44 av Nils Petter
Nils Petter
61 år, Moss
20.08.2007, 22:43

Nils Petter skreiv:
Kan ikke noe for det, men jeg synes det blir litt galt å selge dublett-boka. Vedkommende som kjøper den, vil jo da ikke kjøpe denne boka fra Egmont, som altså taper et salg. Resultatet blir med andre ord at Egmont straffes for å gi god service.
Det var også mitt poeng, selv om jeg valgte å ikke uttale meg i klartekst... 
Tommy
24 år, Odda
20.08.2007, 22:48

Tommy skreiv:
Nils Petter skreiv:
Det var også mitt poeng, selv om jeg valgte å ikke uttale meg i klartekst... :-)
Mitt eksempel på å selge dublett-boka var kun for å fram et poeng...
Azzout
14 år, Tromsø
20.08.2007, 22:52

Jeg kan ikke noe for det, men når jeg leser om en som er så opptatt av å tjene noen ekstra kroner, jmf forslaget om salg av et nyinnkjøpt Skrues Liv i plast og HoF-dublettene, har bestilt SJU HoF-bøker på nytt så blir jeg en smule mistenksom.
Selv har jeg aldri følt noe behov for å klage på bøker, filmer og andre tings tilstand ved ankomst. Har dog selv opplevd noe av det samme som vår venn Nils Petter ved at jeg gikk og ventet og ventet og ventet på en tegneserie jeg hadde bestilt fra Amazon. Jeg sendte de en private mail og spurte om den var sendt, siden jeg hadde mottatt resten av ordren min etter bare noen dager. De lurte da på om jeg kunne være så elskverdig å vente et par dager til før de skulle sende meg en ny. Og siden jeg tross alt er det Det Gode Selskap ventet jeg tålmodig et par dager til og vips så lå boka i postkassa. Sendte de da en ny mail og sa at de kunne la være å sende på nytt 
Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist
- Det Gode Selskap -
Guffen Delbekk
23 år, Halden
20.08.2007, 23:28

Guffen Delbekk skreiv:
Jeg kan ikke noe for det, men når jeg leser om en som er så opptatt av å tjene noen ekstra kroner, jmf forslaget om salg av et nyinnkjøpt Skrues Liv i plast og HoF-dublettene, har bestilt SJU HoF-bøker på nytt så blir jeg en smule mistenksom.
Er det mistenksomt å be om erstatning på bøker som mildt sagt er mishandlet?
HoF-dublett-eksempelet var som sagt kun for å pointere et...øh...poeng.
Med tanke på "SMCDlol" i orginalplast så står jeg fortsatt på mitt.
Å ha den boken om tjue år ville vært et innbringende foretak.
Innehaveren av denne omtalte boken ville uansett få lest alle de 12 kapittlene, da det kommer fram at han abonnerer HoF - De store serieskaperne.
De som nå ser for seg meg som en "grådig" person og kommer med kommentarer som: "Det er innholdet som er det viktigste(!)", så har de selvsagt rett(Kun med tanke på det sistnevnte
)
Azzout
14 år, Tromsø
20.08.2007, 23:40

Azzout skreiv:
....Dette er den sjuende boken jeg får erstatning for....
Få deg en postboks. Jeg er ganske kresen selv når det gjelder tilstanden på mine tegneserier, kjøper derfor bøkene i butikk og velger de som er pene.
Superboy
48 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
21.08.2007, 16:19

Nils Petter skreiv:
Ikke helt sikker på om du har rett...
Jeg har nå fått bekreftet fra Egmont at de erstatter boka og at jeg kan beholde den skadde.
Jeg legger den ut på QXL med god samvittighet ettersom Egmont ikke pålegger meg å destruere / returnere boka.
Kanskje kjøperen blir å fatte interesse for HOF og gå inn som abbonent? Det er jo UANSETT ikke en som samler på HOF som vil kjøpe den, for han får den jo / har fått den selv. (Hvis det ikke er en sånn ekstremsamler som slår til da... for å ha den skadde til å lese i og sette sin egen uskadde inn i syrefri plast)
For å understreke at dette ikke er i ondsinnet vinnings hensikt vil jeg også informere de kritiske her om at boka legges ut med en "human" minstepris som inkluderer porto.
Den som har flest dingser når man dør har vunnet!
GPLongford
42 år, Meløy
21.08.2007, 16:20

Øyvind Braaten skreiv:
Postboks beskytter ikke mot alt DODPP (TM) finner på... (Jeg HAR postboks)
Den som har flest dingser når man dør har vunnet!
GPLongford
42 år, Meløy
21.08.2007, 16:21

GPLongford skreiv:
Postboks beskytter ikke mot alt DODPP (TM) finner på... (Jeg HAR postboks)
Den burde ihvertfall ikke bli ødelagt av regn.
Superboy
48 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
21.08.2007, 16:24

Hey
Som dere sikkert vet er neste bok i serien Don rosa 5 .. Selv om jeg ser frem imot denne boken må jeg innrømme at jeg har lest kapitlene om skrues liv utallige ganger og jeg ser mer frem imot neste Don rosa bok i den kronologiske rekkefølgen.. Er det noen her som har en ide eller mistanke om når den kommer ut og hvilke historier den vil inneholde? 
02.09.2007, 13:30

andersss skreiv:
Hey:) Som dere sikkert vet er neste bok i serien Don rosa 5 .. Selv om jeg ser frem imot denne boken må jeg innrømme at jeg har lest kapitlene om skrues liv utallige ganger og jeg ser mer frem imot neste Don rosa bok i den kronologiske rekkefølgen.. Er det noen her som har en ide eller mistanke om når den kommer ut og hvilke historier den vil inneholde? :)
Her er det relativt enkelt å drive litt kvalifisert gjetning vil jeg tro:
Det ser ut som om ca. hver 5. bok i HoF er en Don Rosa-bok, så den neste boken kommer kanskje til neste sommer?
Med støtte i det norske Don Rosa-indexet så vil jeg tro at bok 6 i Don Rosas samlede verker vil inneholde følgende historier:
- Fødsesldagen (DD 23/1994)
- Kong Krøsus' skatt (DD ekstra 1/1995)
- En eventyrlig ferd (DD 13-15/1995)
- Blikk for detaljer (DD 19/1997)
- Colombuskartene (DD ekstra 10/1995)
- Mindre og mindre (DD 39-41/1995)
- I hjertet av Yukon (DD 4-6/1996)
Dette utgjør ca. 150 tegneseriesider, og det er vel noe sånt man pleier å få plass til i en HoF-bok.
edit: skrivefeil rettet
Innlegget blei sist redigert 03.09.2007, 10:58 av Nestor Burma
Nestor Burma
43 år, Trondheim
02.09.2007, 16:17

Nestor Burma skreiv:
Det ser ut som om ca. hver 5. bok i HoF er en Don Rosa-bok, så den neste boken kommer kanskje til neste sommer?
Nei, den kommer ut i slutten av oktober...
Azzout
14 år, Tromsø
02.09.2007, 21:08

Azzout skreiv:
Nestor Burma skreiv:
Det er bok 5 med Skrues liv del 2 som kommer i oktober er det ikke?
Bok 6 som jeg sikter til i mitt innlegg, kommer først til neste år - kanskje som HoF 25? Dersom HoF-bøkene kommer annenhver måned (jeg har ikke helt oversikten ettersom jeg ikke abonnerer) så vil bok 25/Don Rosa 6 komme i august 2008.
Men for all del, dette er kun //spekulasjoner// . Innholdet tror jeg imidlertid må bli omtrent slik som jeg skrev i mitt foregående innlegg.
Nestor Burma
43 år, Trondheim
03.09.2007, 10:57

Nestor Burma skreiv:
Azzout skreiv:
Nestor Burma skreiv:
Det er bok 5 med Skrues liv del 2 som kommer i oktober er det ikke?
Bok 6 som jeg sikter til i mitt innlegg, kommer først til neste år - kanskje som HoF 25? Dersom HoF-bøkene kommer annenhver måned (jeg har ikke helt oversikten ettersom jeg ikke abonnerer) så vil bok 25/Don Rosa 6 komme i august 2008.
Men for all del, dette er kun //spekulasjoner// . Innholdet tror jeg imidlertid må bli omtrent slik som jeg skrev i mitt foregående innlegg.
Ja, det er Don Rosa 5 som kommer ut i oktober.
Don Rosa 6 vet jeg ikke noe om, med unntak av at den mest sansynelig kommer til neste år, en gang...
Azzout
14 år, Tromsø
03.09.2007, 15:28

Synes nå at Don Rosa-tilhengerne er litt utålmodige her, siden de spekulerer på hva som kommer i bok 6, før bok 5 har blitt utgitt
.....
"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"
Innlegget blei sist redigert 03.09.2007, 18:14 av whitesand
whitesand
39 år, Kristiansund
03.09.2007, 18:14

Med støtte i det norske Don Rosa-indexet så vil jeg tro at bok 6 i Don Rosas samlede verker vil inneholde følgende historier:
Dette utgjør ca. 150 tegneseriesider, og det er vel noe sånt man pleier å få plass til i en HoF-bok.
Ja det høres ganske rikktig ut det du sier .. takker
Synes nå at Don Rosa-tilhengerne er litt utålmodige her, siden de spekulerer på hva som kommer i bok 6, før bok 5 har blitt utgitt .....
Seffølgelig ;D Don Rosa er best (Synes jeg da iallfall hehe)
03.09.2007, 20:28

andersss skreiv:
[Med støtte i det norske Don Rosa-indexet så vil jeg tro at bok 6 i Don Rosas samlede verker vil inneholde følgende historier:
Samt ensideren "Gyro's Beagletrap" som ble utgitt i Tyskland i oktober 1995 og nylig gjenutgitt samme sted.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 03.09.2007, 21:49 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
03.09.2007, 21:49

Da virker det som om HoF-serien avsluttes med Don Rosa 5...
"Hall of Fame serien slutter i abonnement
Hall of Fame 20 er den sidste bog du modtager som abonnent på denne fantastiske bogserie, der har budt på Disney-legender som Carl Barks, Romano Scarpa, Floyd Gottfredson, Paul Murry og selvfølgelig Don Rosa blot for at nævne nogle få.
Helt forbi er det dog ikke, da vi med jævne mellemrum vil udgive udvalgte Hall of Fame-bøger, deriblandt nogle nye af Don Rosa. Disse vil du kunne købe i vores netbutik www.seriesjov.dk samt hos boghandlere.
......."
(Hentet herfra)
Dette gjelder foreløpig kun i Danmark, og vi vet allerede at det skal bli færre utgivelser i Sverige.
Kan noe tilsvarende skje i Norge?
Azzout
14 år, Tromsø
12.10.2007, 12:55

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.