Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Hall of Fame

Andeby Online > Diskusjonsforum > Hall of Fame

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52

Chrisron skreiv:

whitesand skreiv:

Faktisk kom jeg over "Amundsens talisman" da jeg drev å ryddet opp litt i Donald-permene mine i dag. Jeg var faktisk ikke klar over at jeg hadde den. Den måtte jo leses, og jeg er helt enig med deg her,Sigvald. Denne skulle vært med istedet for "desperadoene"

Det er virkelig ikke jeg enig i. Personlig syns jeg Desperado-historien en meget festlig historie med en artig slutt, mens "Amundsens talisman" ser jeg på som en helt grei historie, men langt under "Desperate desperados" i kvalitet.

Din mening respekteres fullt ut, ingen er like.....:-):-)

"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"

whitesand
39 år, Kristiansund

14.05.2006, 14:55

Klart vi må respektere hverandes meninger, og uansett hadde det blitt utrolig kjedelig her på forumet om alle var enige hele tiden :)

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

14.05.2006, 14:58

Sigvald skreiv:

Den er ikke utgitt i Danmark og Sverige...

Beklager, men no spurte eg etter kva som gjer historia så *bra*. Kvar den er utgitt og ikkje utgitt har ingenting med det å gjera.

whitesand: OK, fair enough, kan godt hende du har rett i det òg. Eg må berre prøve å forsvare mine dumme val :-)

Desperadoene er ei historie eg liker utruleg godt fordi den sett med dagens auge er så utruleg absurd ...

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

14.05.2006, 15:15

Fikk du muligheten til å velge hvilken historie som skulle komme i HOF, så lot du være å foreslå "fortsettelse følger"?:-)

Når det gjelder "Desperate desperadoer" syns jeg historien var helt grei, men jeg ser ikke helt hva som var mer absurd i denne historien enn i andre Scarpa-historier. Om du heller skulle valgt Amundsens Talisman skal jeg ikke uttale meg om siden jeg ikke har lest den...

Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!

Kjetil Golid
17 år, Tinn

14.05.2006, 15:36

Historia handler om at Skrue skal starte sigarettfabrikk og ansetter Donald og Klodrik til å plukke sigarettsneiper for analyse. Medan dette skjer, får Donald jobb som leiemorder. Korleis er dette ikkje absurd?

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

14.05.2006, 15:52

Klart den er absurd. Hvilken DD-historie er ikke det?:-)

Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!

Kjetil Golid
17 år, Tinn

14.05.2006, 16:05

Smaken er som baken. Olaf vart bedt om å velga ut ei historie han likte, og gjorde det. Slik skal det vera. Amundsens talisman har eg lese, Desperadoene fra Andeby har eg ikkje lese. Kjempegreier.

«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.

Innlegget blei sist redigert 14.05.2006, 16:10 av Sølve

Sølve
18 år, Ullensvang

14.05.2006, 16:06

Kan ikkje hugse å ha lest nokon av dei. Men eg fekk bra lyst til det.

Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!

Kristian Rødvand
23 år, Rana

14.05.2006, 21:22

Så hva synes man om Romano Scarpa 2? ? ? ?

<<I only hope that we never lose sight of one thing — that it was all started by a mouse.>>
Walt Disney.

Barks| Rota| Rosa| Scarpa| van Horn| Solstrand & Midthun|

Audun

18.05.2006, 19:47

Det er to historier i 'Romano Scarpa 2' som gjorde litt inntrykk på meg, og det er 'Mikke Mus & Spøkelseskladdens skjulte plan' og 'Onkel Skrue - Desperate desperadoer'.
De to første delene i 'Mikke Mus & Spøkelseskladdens skjulte plan' var ganske så bra, men den altfor lettvinte løsningen med å plutselig ta med Eta Beta og hans kjæledyr ødela alt for meg. Fallhøyden ble så altfor stor. Synd.
'Onkel Skrue - Desperate desperadoer' er en lettfattelig historie med morsomme krumspring. Helt klart den beste historien i boka.

Skrue - "Jeg er lut lei av den elendige håndboka deres! Dere vifter med den hele dagen, som om den var et ORAKEL!"

Hallgeir
29 år, Stjørdal

18.05.2006, 20:08

Likte den fyrste historien, denom Donald i FBI. Dei andre var skuffende svake. Enigmed Hallgeir ang. Eta Betas inntreden i "Mikke Mus og kladdens...". Synes også den historia hadde ein rotete oppbygging. Var for eksempel ikkje noko poeng i det hattetyveriet. Hadde store forventningar til "Desperate desperadoer", men det var den største skuffelsen. Jodå, den var original og absurd, men udynamisk, rotete og alt for kort. Alt i alt var Scarpa 2 ein skuffelse.

Kristian Rødvand
23 år, Rana

19.05.2006, 15:37

Coveret kan dere se her:
http://no.outducks.org/hof/

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 19.05.2006, 16:39 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

19.05.2006, 16:39

I forordet til "Grusomme gresskar" i "Don Rosa 1" (HOF) skriver Giochahino 'Keno' Don Hugo Rosa (Det er vel sånn det lange navnet hans skrives?) at dette er den eneste gangen han bruker "Nabo Jensen".
Dette må være feil fordi han bl.a. bruker denne karakteren i "Et gjenoppstått vrak",
som tilogmed står i samme bok.

<<I only hope that we never lose sight of one thing — that it was all started by a mouse.>>
Walt Disney.

Innlegget blei sist redigert 19.05.2006, 17:26 av Audun

Audun

19.05.2006, 17:25

Ja, det er feil.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

19.05.2006, 17:31

Hallgeir skreiv:

De to første delene i 'Mikke Mus & Spøkelseskladdens skjulte plan' var ganske så bra, men den altfor lettvinte løsningen med å plutselig ta med Eta Beta og hans kjæledyr ødela alt for meg. Fallhøyden ble så altfor stor. Synd.

Einig, Eta Beta er ein karakter eg aldri har likt særleg, og han går uansett dårleg saman med Kladden. Blir for meg nesten like malplassert som å plassere Donald i same historie som Sandman. :P

Men alt i alt likte eg historia. Og eg er litt ueinig med Kristian med hensyn til det hattetjuveriet - sjølv om det faktum at eg gjetta motivasjonen bak det alt i utgangspunktet kanskje burde vere eit argument mot, Kladden burde jo ikkje vere åpenbar... Pluss for ein herleg uventa cameo av den gale hattemakeren, forresten. (Ja, er klar over at denne siste setningen kan late til å vere i direkte motsetning til det eg skreiv i avsnittet over, men jaja, eg er vel eit komplisert menneske.)

"To never die and conquer all, that is winning."
- Illyria

Innlegget blei sist redigert 22.05.2006, 20:01 av Loke Aesir

Loke Aesir
23 år, Vik

22.05.2006, 20:00

Eg er enig med Loke Aesir angående Eta Beta. Han blir rett og slett for sær. Er heller ikkje begeistra for han derre blåe atom-fyren (hugsar ikkje namne, men det er noko med atom i). Han og Eta Beta hadde passa bedtre i ein av dei mange elendige manga-seriene som forsøpler bladhyllene no til dags.

Kristian Rødvand
23 år, Rana

22.05.2006, 21:48

Er det ikke Atom-Tom han heter? Jeg syns både han og Eta Beta er morsomme fyrer jeg. Passer dog ikke inn i Mikke-krimmen, men mer i disse hakket mer humoristiske historiene.

Tidligere ANDonym
Kvitsund Gymnas!

Kjetil Golid
17 år, Tinn

22.05.2006, 22:04

Jeg kom nettopp over denne i DDFRs forum:
http://img407.imageshack.us/img407/1533/hofhedl8kt.jpg

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 24.05.2006, 00:19 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

24.05.2006, 00:18

Sigvald skreiv:

Jeg kom nettopp over denne i DDFRs forum:
http://img407.imageshack.us/img407/1533/hofhedl8kt.jpg

Den var fin. Vet du om den inkluderer B-kapitlene?

Walt Disney.

Audun

24.05.2006, 13:20

Audun- skreiv:

Den var fin. Vet du om den inkluderer B-kapitlene?

Det er //høyst// usannsynlig. Bare de 12 første kapitlene tar flere sider enn det som er normalt i HOF. B-kapitlene tar vel minst like stor plass. Så en komplett bok med Lo$ ville vel tilsvare 3 vanlige HoF-bøker.

Kent
23 år, Sandnes

24.05.2006, 13:42

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.