Andeby Online > Diskusjonsforum > Hall of Fame
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54

Min kom også i dag! (fem uker etter den forrige) så nå har et luksusdilemma oppstått: LO$ på originalspråket, World of the Dragonlords på originalspråket, DD-årgangen fra 1992 eller HOF. Hm..
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Kjetil Golid
17 år, Tinn
12.05.2006, 15:45

Foreslår at du starter med dei historiene i Scarpa-boka som du ikkje har lest før du deretter kaster deg over Dragonlords, og så tar du det vidare derfrå.
http://www.nettserier.no/pacham/
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
12.05.2006, 15:54

Sigvald skreiv:
Chrisron skreiv:
Gode Nyheter:
Idag kom Romano Scarpa 2 i posten.
Ikke her. Egmont/posteverket sliter tydeligvis stadig med å nå alle abbonentene samtidig. Også det nyeste bindet av "DD&Co de komplette årgangene" var noen dager forsinket hos meg. Heldigvis fikk jeg CBSV alt dagen etter at første mann sa at han hadde mottatt sin. Nå satser jeg på at min HOF 12 er på plass i løpet av helgen.
Hva kan jeg si? Hos oss abonnerer to stykker på HOF. De pleier å komme samtidig, men vet dere hva? i dag kom det kun ett eksemplar... Forskjellsbehandler Egmont folk med samme postadresse? Nei der nok, som det hentydes til i teksten over, posten som ikke har mulighet til å synkronisere b-post forsendelsene. Men det er vel en grunn til at det er biligere å sende noe med b-post fremfor a-post.
Innlegget blei sist redigert 12.05.2006, 17:57 av Fergus
Fergus
25 år, Grimstad
12.05.2006, 17:56

Denne her gleder jeg meg enormt til å ta fatt på.Forrige Scarpa-bok ble en liten skuffelse for meg, men denne er helt topp! Dersperadoene fra Andeby er, som Olaf sier, en bisarr og helt herlig historie.
"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"
whitesand
39 år, Kristiansund
12.05.2006, 21:39

Jeg **VIL** også ha denne Scarpa boka, men jeg gidder ikke kjøpe alt fyllstoffet mellom de gode bøkene i denne serien. Kanskje det bare er å bite tenne sammen og abonnere allikevel 
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
46 år, Trondheim
13.05.2006, 13:00

Vel, det positive på det feltet er jo at det faktisk blir berre tettare og tettare mellom dei verkelege godbitane, slik at dersom vi byrjar å abonnere vil det ikkje vera så mange av desse bøkene som vi ikkje vil setja pris på. Eg meiner, tre av dei fire siste Hall of Fame-bøkene inneheld ein svær andel historier som ikkje er utgitt på norsk tidlegare. Det er litt meir interessant enn å få Barks-historier i opptrykk for tjuefemte gong -- og klarer Egmont å halde seg på eit nivå med tre slike bøker i året, er det kanskje verdt abonnementet? :-)
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
13.05.2006, 13:18

Tre/fire bøker i året uten for mye opptrykk og uten Barks sin ""ett eller annet bok"", er jeg helt klart med på . Kan faktisk godta at en av de tre/fire bøkene er en Don Rosa bok også 
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
46 år, Trondheim
13.05.2006, 13:22

Problemet med Don Rosa i dette tilfellet er at han har vore så populær at det omtrent ikkje eksisterer historier av han som ikkje er utgitt på norsk enno, og då blir det ikkje så mange overraskingar heller.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
13.05.2006, 13:38

Vel, da skal det bli spennende å se hvem av dere to som først tegner abonnement.
Tipper det bli Micro 
Som en liten trøst til deg Sigvald kan jeg fortelle at jeg har heller ikke fått noen Scarpa nr.2 ennå, ingenting i postkassa idag, men den kommer nok.
Vokste opp med Donald i femtiårene !
Innlegget blei sist redigert 13.05.2006, 15:36 av Helen
Helen
Oslo
13.05.2006, 15:35

Helen skreiv:
Vel, da skal det bli spennende å se hvem av dere to som først tegner abonnement.
Tipper det bli Micro :-)
Som en liten trøst til deg Sigvald kan jeg fortelle at jeg har heller ikke fått noen Scarpa nr.2 ennå, ingenting i postkassa idag, men den kommer nok.
Vi får håpe det. Enn så lenge trøster jeg meg med at jeg allerede har funnet DP 309.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
42 år, Stavanger
13.05.2006, 17:33

(digresjon: Og *det* er ei fantastisk bok! Skrue oppdager Fantonalds identitet, Rikerud og //Klodrik// konkurrerer om kven som er den beste finansmannen, vi får sjå James i Magica-kostyme, Guffen blir svineheldig og det er kung fu-muldvarpar med! Og sitatet «Å nei! Vi har støtt på en maktsyk ferievikar!» tok fullstendig knekken på meg.)
Innlegget blei sist redigert 13.05.2006, 18:23 av Olaf Moriarty Solstrand
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
13.05.2006, 18:01

Hmm... Så Scarpa 2 sendes ut i disse dagar. Men eg synes då ikkje det er så lenge siden forrige bok kom...
Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!
Kristian Rødvand
23 år, Rana
14.05.2006, 00:22

Sigvald skreiv:
Onkel Skrue - Desperate desperadoer (Donald Pocket 37}
Av hensyn til danske og svenske lesere burde denne historien vært droppet til fordel for f.eks. "Amundsens talisman".
Faktisk kom jeg over "Amundsens talisman" da jeg drev å ryddet opp litt i Donald-permene mine i dag. Jeg var faktisk ikke klar over at jeg hadde den. Den måtte jo leses, og jeg er helt enig med deg her,Sigvald. Denne skulle vært med istedet for "desperadoene"
Innlegget blei sist redigert 14.05.2006, 00:45 av whitesand
whitesand
39 år, Kristiansund
14.05.2006, 00:42

Hm ... kan nokon minne meg på kva som er så spesielt med Amundsens talisman? Ikkje ei dårleg historie, men eg hugsar ho ikkje som ei av Scarpas beste heller -- lenge sidan eg har lest serien rettnok, men likevel ...
(OK, Desperadoene er heller ikkje blant Scarpas beste -- men den historia er jo så sær at berre det gjer den verdig eit gjenopptrykk.)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
14.05.2006, 00:54

"Donald Duck -FBI-agenten" er egentlig en artig historie. Men istedenfor å gi historien den slutten at Donald
SPOILER:
aviser FBI-sjefen, burde den heller sluttet med at Donald faktisk blir FBI-agent.
Vi har så mange historier som slutter med at Donald aviser en god jobb/ting utenat han er klar over det.
Men en god historie er det. Og jeg har faktisk ikke lest noen av historiene i denn boken fra før av :-)
Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Innlegget blei sist redigert 14.05.2006, 13:08 av Jonas Larsen
Jonas Larsen
17 år, Larvik
14.05.2006, 09:23

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Hm ... kan nokon minne meg på kva som er så spesielt med Amundsens talisman?
Den er ikke utgitt i Danmark og Sverige...
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
42 år, Stavanger
14.05.2006, 14:29

Sigvald skreiv:
Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Hm ... kan nokon minne meg på kva som er så spesielt med Amundsens talisman?
Den er ikke utgitt i Danmark og Sverige...
Og så er det en bedre historie enn "Desperadoene" synes nå jeg..
whitesand
39 år, Kristiansund
14.05.2006, 14:51

whitesand skreiv:
Faktisk kom jeg over "Amundsens talisman" da jeg drev å ryddet opp litt i Donald-permene mine i dag. Jeg var faktisk ikke klar over at jeg hadde den. Den måtte jo leses, og jeg er helt enig med deg her,Sigvald. Denne skulle vært med istedet for "desperadoene"
Det er virkelig ikke jeg enig i. Personlig syns jeg Desperado-historien en meget festlig historie med en artig slutt, mens "Amundsens talisman" ser jeg på som en helt grei historie, men langt under "Desperate desperados" i kvalitet.
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
14.05.2006, 14:52

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.