Andeby Online > Diskusjonsforum > Hall of Fame
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52

Så vidt jeg kunne se er det bare én person på dette forumet som har etterlyst en HOF-bok som presenterer Al Taliaferro. Synes dere virkelig det er akseptabelt hvis Egmont avslutter en bokserie med navnet "Hall of Fame" uten å ha tatt med en såpass viktig person?
Kent
23 år, Sandnes
17.04.2006, 20:35

Om ikke Al Talliferro og Floyd Gottfredson blir tatt med, skal jeg sende en e-post å klage.
Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Jonas Larsen
16 år, Larvik
17.04.2006, 20:37

Eh, Taliaferro-bok? Såhvidt jeg kan huske har han laget èn historie som er lenger enn tre sider. Hadde det ikke blitt litt mye med 190 sider fullstappet med Taliaferro-striper? (Hm, når jeg tenker over det, kanskje ikke? for en bok fortjener han)
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Innlegget blei sist redigert 17.04.2006, 20:57 av Kjetil Golid
Kjetil Golid
17 år, Tinn
17.04.2006, 20:55

Helt enig, ANDonym!
<<I only hope that we never lose sight of one thing — that it was all started by a mouse.>>
Walt Disney.
Barks| Rota| Rosa| Scarpa| van Horn| Solstrand & Midthun|
17.04.2006, 20:58

ANDonym skreiv:
Eh, Taliaferro-bok? Såhvidt jeg kan huske har han laget èn historie som er lenger enn tre sider. Hadde det ikke blitt litt mye med 190 sider fullstappet med Taliaferro-striper? (Hm, når jeg tenker over det, kanskje ikke? for en bok fortjener han)
Det kunne kanskje blitt litt ensformig for noen, men man bør kanskje huske på at det allerede har blitt utgitt i hvertfall 18 bøker med seriene hans for en tid tilbake, så en til burde jo ikke skade. For med tanke på den jobben han har gjort fortjener han vel virkelig en plass i HOF, som du skriver. I mine øyne blir nesten navnet HOF en vits hvis man hopper bukk over ham (gjelder selvfølgelig også Gottfredson).
Kent
23 år, Sandnes
17.04.2006, 23:01

Taliferro har faktisk laget 11427 striper/historier og er den nest mest produktive som arbeidet med Disney-serier. Det er nok til å få en bok.
(Den som er først på lista er forfatteren Bob Karp med 18020 striper/historier.)
Kilde: //Inducks//
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Innlegget blei sist redigert 17.04.2006, 23:14 av Jonas Larsen
Jonas Larsen
16 år, Larvik
17.04.2006, 23:06

Al Taliaferro fortjener så absolutt en plass i HoF!
Når det er sagt kan man jo ikke bare se på kvantitet når man skal vurdere om en serieskaper skal være med i HOF eller ikke da.
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Kjetil Golid
17 år, Tinn
17.04.2006, 23:14

ANDonym skreiv:
Al Taliaferro fortjener så absolutt en plass i HoF!
Når det er sagt kan man jo ikke bare se på kvantitet når man skal vurdere om en serieskaper skal være med i HOF eller ikke da.
Det er sant. De skal også ha en bra tegnestil og fortelle gode historier.
(Profil oppdatert.)
Jonas Larsen
16 år, Larvik
17.04.2006, 23:16

Dei sluttar vel neppe før folk har gått lei...
Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!
Innlegget blei sist redigert 17.04.2006, 23:36 av Kristian Rødvand
Kristian Rødvand
23 år, Rana
17.04.2006, 23:36

Det går rykter om at det kun blir 15 bøker.....
<<I only hope that we never lose sight of one thing — that it was all started by a mouse.>>
Walt Disney.
18.04.2006, 07:38

Audun McDUCK skreiv:
Det går rykter om at det kun blir 15 bøker.....
Det som er sagt er vel at i februar i fjor var det 15 bøker som var planlagt. No verkar det openbart at det blir fleire enn det. Mellom anna er det jo i informasjonen som har gått ut frå det danske Serieforlaget ingen fleire Don Rosa-bøker blant dei 15 første, men likevel er det sagt at det blir fleire Don Rosa-bøker, så det blir minst 16 ...
Då Hall of Fame starta, annonserte Serieforlaget i Danmark med at det kom til å bli gitt ut fem bøker totalt i serien. No har dei fått ni eller ti.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
18.04.2006, 07:43

Ah, OK, dei har fått Van Horn-boka, ja. Greitt.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
18.04.2006, 07:52

En serie med stort opplag som //grådige// Egmont tjener penger på slik som Hall Of Shame kommer **ikke** til å bli lagt ned med det første.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
18.04.2006, 09:23

MikroMidas skreiv:
En serie med stort opplag som //grådige// Egmont tjener penger på slik som Hall Of Shame kommer **ikke** til å bli lagt ned med det første.
Du trenger ikke mase om at de er //grådige// . Egmont er ikke mer grådige enn andre. Det er helt naturlig at de skal tjene penger. Husk det gamle norske ordtaket: "business is business" 
HOF kommer nok til å fortsette så lenge det er penger å tjene på serien. Personlig håper jeg at den vil fortsette lenge. Bøker er en flott måte å utgi tegneserier på.
49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
18.04.2006, 10:11

I mine øyne er ikke Egmont bestandig de grådige ulvene, derfor brukte jeg ordet //grådige// . Jeg kjøper mye fra dem som jeg synes er helt greit priset, men når det gjelder akkurat denne bokserien er de grådige. 349,- for en bok på under 200 sider er for mye mener jeg, ihvertfall i ett land med momsfritak på bøker.
Ett eksempel på Egmont sine priser som jeg liker er de komplette årgangene. Mye tykkere bøker enn Hall of Shame og mye billigere.
Men forstå meg rett, Egmont er i mine øyne //grådig// (som ett enkelt tilfelle med denne bokserien) men ikke grådig (konsekvent, alltid) 
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
18.04.2006, 10:53

Du, Mikro. Du, Mikro! 
Walt Disney.
18.04.2006, 11:50

Hvis dere går inn på Serie.no og ser på det som står om HOF, så står det helt tydelig der at serien vil fortsette så lenge det er interresse for den.
Opplysningen står på - spørsmål og svar - ang. HOF-bøkene.
Det er jeg glad for at den vil fortsatte lenge ennå. Men en ting kunne jeg tenke meg at de endret på, og det er rett og slett de GRUSOMME ryggene. Her er de snakk om dårlig smak for de som planla de ryggene. De står foreløpig i stua, men tror nok jeg etterhvert må flytte de til et annet rom.
Vokste opp med Donald i femtiårene !
Helen
Oslo
18.04.2006, 12:35

Takk for opplysningene, Helen.
Når det gjelder ryggene er kanskje det å kalle de "grusomme", å ta litt vel i?
Walt Disney.
18.04.2006, 12:49

Helen skreiv:
Det er jeg glad for at den vil fortsatte lenge ennå. Men en ting kunne jeg tenke meg at de endret på, og det er rett og slett de GRUSOMME ryggene. Her er de snakk om dårlig smak for de som planla de ryggene. De står foreløpig i stua, men tror nok jeg etterhvert må flytte de til et annet rom.
Er nok litt for sent nå. Personlig vil jeg foretrekke at de fortsetter med de samme ryggene i stedet for å plutselig skifte ryggmotiv etter elleve bøker.
Tommy
24 år, Odda
18.04.2006, 13:42

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.