Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Skrues Død

Andeby Online > Diskusjonsforum > Skrues Død

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Sa ikke Carl Barks at Skrue døde når han var 100 i 1967 ?

Arthur Schopenhauer

06.03.2004, 15:08

Skrue lever i beste velgående.
Han er udødelig.

Verdens rikeste and

McDuck
20 år, Oslo

06.03.2004, 15:25

Arthur: Det var det Don Rosa som sa.

Carl Barks har som McDuck seier sagt at Skrue ikkje KAN dø. Skrue badar i pengar kvar dag, og den aktiviteten held han ung.

http://www.nettserier.no/pacham/

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

06.03.2004, 15:28

Olaf Solstrand skreiv:
"Arthur: Det var det Don Rosa som sa.

Jepp. Det er en ren Don Rosa-teori. Don Rosa mener at kun Barks`serier og hans egne er virkelige og at alt tok slutt da Barks pensjonerte seg i 1967, etter "The doom diamond" som var Carl Barks`aller siste serie.

Sleipe-Simon Den eldste banditten i Klondyke

Sleipe-Simon

06.03.2004, 23:33

Som ein bitte liten korreksjon slik at vi ikkje startar ein ny krangel om dette:

Barks pensjonerte seg i 1966, men den siste historia blei utgitt i 1967.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

06.03.2004, 23:37

Og, nok ein korreksjon:

"The Doom Diamond" var IKKJE Barks' siste serie. Det var hans siste serie før han offisielt pensjonerte seg i 1966, men Barks' siste serie blei skrive cirka midt på nittitalet.

Etter dette skreiv Barks ganske mange historier - dei fleste av dei var hakkespetthistorier som seinare har blitt teikna om av Daan Jippes.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

06.03.2004, 23:52

Jeg vet det, men jeg siktet til den siste serien Barks både tegnet og skrev.

Sleipe-Simon

07.03.2004, 00:16

Det hadde vært synd om han døde,bra at han ikke gjør det. :)

REGG DER HAER OG GÅ INN PÅ DONALD DELEN!!!!

http://www.etsliktforum.com/

Donaldo

07.03.2004, 10:31

Sleipe Simon2
Jepp. Det er en ren Don Rosa-teori. Don Rosa mener at kun Barks`serier og hans egne er virkelige og at alt tok slutt da Barks pensjonerte seg i 1967, etter "The doom diamond" som var Carl Barks`aller siste serie."

Det er ikke korrekt - det er kun barks' serier som er virkelige - Rosa har selv sagt det til mig. Hvis han skal bruge noget fra en af sine egne serier gør han det, men hvis noget i en af hans egne serier taler imod noget i en han er ved at lave, så ser han bort fra den gamle egne serie. Kun Barks's værkler er altså sande - Hvis jeg må tillade mig at sammenligne Barks' værk med Bibelen - den godkendte Bibel som resultat af flere kirkemøder, den kanoniserede bog. - Der findes adskillige apokryfer, som ikke er godkendte af kirken - disse kan sammenlignes med andre tegneres værker, om jeg må tillade mig det. - og både apokryferne og de andre tegneres værker er vældig interessante, de! - Sa det til min lektor i religion (uddannet teolog) den anden dag - han fandt parallellen ret interessant, og genkendte naturligvis navnet Barks.
Det er altså et spørgsmål om tro det her - nogen ser visse tegneres værker som ægte -f. eks. er der nogen her som godkender Rosas væerker - andre som godkender Vicars osv. - alle har ret til deres tro.

AC

07.03.2004, 11:30

Ja , men HVIS onKEL sKRue hAdDe DøD , hAdDe DeT vErT vEldIG dUmT !!!

[img src="http://www.home.no/ce88/neon.gif"]

krister
17 år, Sula

08.03.2004, 19:51

Av alle frekkheter fra Don Rosa, er det vel denne som tar kaka?

Molle

16.03.2004, 00:13

Er det så frekt å skrive at en person dør når personen er 100 år???

Det må da være det naturligste i verden at en person dør!

kjell

16.03.2004, 14:12

Det er et genialt udtryk i har der... at ta kaka... - men nej, jeg er enig med sidste taler - det er det naturligste i verden at alle dør... Set ud fra Rosas (og mit) ssynspunkt er Andeby i hans serier ikke en fantasiverden hvor folk lever evigt. Hvis Skrue gravede guld i Klondike er det ikke naturligt at han lever i dag - ikke inde for den terminologi.
Om andre så tegner ham med pc'ere og netværk osv. er i orden for mig. Så længe Rosa ikke svigter sine idealer.
Døden er det eneste sikre i livet - det sidste store eventyr! Ingen *ved* hvad der sker efter døden - mange tror, men ingen ved det.

Remember: It all started with a mouse

AC
29 år, Danmark

16.03.2004, 16:22

Når tegneseriefigurer dør kommer de til tegneseriehimmelen.

Sleipe-Simon

16.03.2004, 18:10

Olaf Solstrand skreiv:
"Arthur: Det var det Don Rosa som sa.

Carl Barks har som McDuck seier sagt at Skrue ikkje KAN dø. Skrue badar i pengar kvar dag, og den aktiviteten held han ung."

Som Olaf påpeker her, har Barks sagt at Skrue ikke KAN dø, og det var da selveste Barks som er oppfinneren av Skrue, og har oppfinneren sagt det, da er det jo selvfølgelig slik det er, og tegneseriefigurer dør jo aldri, kanskje foreldrene til Skrue, men Skrue McDuck kommer aldri til å dø, om han så blir 200 år gammel, så kommer han jo ikke til å bli noe eldre, han kommer jo til å bade i pengene sine, like mye som den dag i dag.

Verdens rikeste and

McDuck
20 år, Oslo

16.03.2004, 21:39

Hvordan skal jeg formulere mig... selvom skaberen siger et kan andre jo godt mene noget andet - det er hvad der der sker når man giver sine tanker fra sig på papir e.a.
Hvornår sagde Barks forresten det der? Ville han have sagt det dengang han tegnede.
AC

Remember: It all started with a mouse

AC
29 år, Danmark

17.03.2004, 09:44

"Go Slowly Sands of Time" blei først publisert i 1981, men jfr. INDUCKS skreiv Barks manus til denne allereie i 1968. Han illustrerte historia med tolv (om eg ikkje hugsar feil) nydelege oljemaleri.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

17.03.2004, 10:26

McDuck skreiv:
og tegneseriefigurer dør jo aldri,
'

Dette er feil. Fullstendig feil. I superhelt-serier er det jo en rekke figurer som har møtt det uungåelige. Flash, Supergirl og Robin er jo eksempler på tegneseriefigurer som har dødd. Og så Supermann da-men han stod jo som kjent opp igjen fra de døde. Dessuten kan jeg vanskelig tenke meg at Asterix og Obelix som levde for 2000 år siden lever i dag. Julus Cæsar ble jo tross alt myrdet, og han er jo en figur i Asterix, selv om de ikke har hatt med hans død der.

Sleipe-Simon

17.03.2004, 12:39

Tegneserier er ikke til for å dø som fluer, men det jeg prøver å understreke at Skrue ser helt lik ut i dag som han gjorde da for mange mange år siden, og Skrue kommer jo selvfølgelig ikke til å dø, er det noen her som tror at alle donald tegnere blir enige om at Skrue liksom er død og begravet?
Jeg håper virkelig ikke det.

Verdens rikeste and

McDuck
20 år, Oslo

17.03.2004, 19:39

Skrue lever......i 1955. Og mer vil jeg ikke si om den saken.

Sleipe-Simon

17.03.2004, 21:27

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.