Andeby Online > Diskusjonsforum > Hall of fame - danmark vs norge
Gå tilbake til forumoversikta ...

Er det riktig at de i Danmark ikke gir ut hall of fame bøkene som en egen serie, men heller enkeltvis som separate bøker? Syntes de i så fall kunne gjort dette i norge også. Man blir jo nesten nødt til å kjøpe hele serien om man først har anskaffet seg to-tre av dem. Litt kjipt om man bare var interresert i et fåtall.
Innlegget blei sist redigert 28.09.2005, 16:24 av Olaf Moriarty Solstrand
Pocket
25 år
12.07.2005, 08:51

Det er da en serie, men man kan godt læse bøgerne enkeltvis, da det er en anden person, fra bog til bog der bliver portræteret i dem.
Forstår ikke helt dit indlæg.
Mener du, at Hall of Fame ikke er en serie i Danmark, men bare nogle bøger der bliver udgivet som one-shots?
Serien i Danmark er fuldstændig den samme serie som i Norge, men i DK kan vi selv vælge om vi vil have abonnement eller købe dem i løssalg. Det er nok den eneste forskel fra Danmark og Norges Hall of Fame. Kender ihvertfald ikke til flere forskelle.
The wise Little Hen:)
Innlegget blei sist redigert 12.07.2005, 08:58 av Mathias bøgh
Mathias bøgh
18 år, Danmark
12.07.2005, 08:54

Ok. Da har jeg misforstått. trodde det var såkalt "one-shots" i Danmark, at de ikke het hall of fame liksom.
Er forresten bøkene nummererte, som 1,2,3 osv? Tenker på her i norge.. Noen som vet hvor mange bøker som er planlagt i serien?
Innlegget blei sist redigert 12.07.2005, 09:03 av Pocket
Pocket
25 år
12.07.2005, 09:01

I Danmark er de ikke nummereret. Er dog også glad for de ikke er det, da man så kan stille om på bøgerne, uden det laver rod i nogen nummerering. Her tænker jeg på, at man sætter Rosa bøgerne for sig, og Barks bøgerne for sig.
Serien er foreløbig planlagt til 15 bøger, hvor man i 11 af bøgerne allerede kender til indholdet: http://coa.inducks.org/magazine.php/x/no/HOF
Innlegget blei sist redigert 12.07.2005, 09:12 av Mathias bøgh
Mathias bøgh
18 år, Danmark
12.07.2005, 09:11

Mathias bøgh skreiv:
Serien er foreløbig planlagt til 15 bøger, hvor man i 11 af bøgerne allerede kender til indholdet:
Det skal dog siges, at i hvert fald i de danske HOF-bøgers tilfælde er de uudgivede titler i Inducks baseret på en udgivelsesplan fra Egmont, som ikke er helt endelig. Så der kan altså ske ændringer endnu.
Thomas Pryds Lauritsen
pryds
28 år, Danmark
12.07.2005, 13:25

Takk for info om de individuelle HoF-tegnerne. Jeg har lenge vurdert å abonnere på serien, men har vært litt nølende siden jeg har hatt inntrykk av at mange av bidragsyterne har tilhørt den "danske" tradisjonen. Intet vondt ord om Gutenberghus/Egmont, men fra min egen barndom husker jeg at jeg alltid syntes Pocket-historiene (les: italienske/Mondadori-fortellingene) var strået hvassere. Sammen med Barks, så klart. Nå ser jeg imidlertid at italienere som Scarpa og Rota også er representert, samt amerikanske klassikere som Barks (selvfølgelig) og Murry. Tør man også håpe på bidrag fra kunstnere som Strobl, Carpi og Cavazzano etter hvert? Og hva ville en Hall of Fame være uten Gottfredsons fantastiske Mikke-fortellinger?
Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
tkoren.webs.com
Innlegget blei sist redigert 13.07.2005, 03:48 av Karamell
Karamell
40 år, Oslo
13.07.2005, 03:46

Klara Karamell skreiv:
Tør man også håpe på bidrag fra kunstnere som Strobl, Carpi og Cavazzano etter hvert? Og hva ville en Hall of Fame være uten Gottfredsons fantastiske Mikke-fortellinger?
Jeg vil da tro, at de kommer efterhånden. Egmont vil jo nok heller ikke bruge alle deres bedste kort på én gang. Hvis man spreder dem lidt, kan man jo nok få serien til at strække længere.
Ang. Cavazzano, så har jeg hørt en lille fugl synge om, at der skulle være en HOF-bog med hans 12 kapitler i Dragonlords-serien på vej. Se http://coa.inducks.org/comp2.php?lg=7&default_o=1&ser=Dragonlords -- der er vist ikke nogen af dem, der har været trykt i Skandinavien endnu (omend det er danskproducerede historier). Lad os se, hvad der sker.
Thomas Pryds Lauritsen
pryds
28 år, Danmark
13.07.2005, 13:01

Ja, hvis det kommer til at gå lige så godt med HOF bøgerne som med Den Komplette Årgang bøgerne, kan det jo være vi får flere end de allerede lovede 15 bøger. Så lad os da håbe på det.
Mathias bøgh
18 år, Danmark
13.07.2005, 15:42

Mathias bøgh skreiv:
Ja, hvis det kommer til at gå lige så godt med HOF bøgerne som med Den Komplette Årgang bøgerne, kan det jo være vi får flere end de allerede lovede 15 bøger. Så lad os da håbe på det.
Tror du har rett der, er sikker på at HOF kommer til å fortsette i mange år fremover akkurat som årgangene. Hvorfor stoppe så lenge de selger og etterspørselen er stor.
Håper da inderlig at det vil bli mange, mange fler enn 15 stykker. 
Vokste opp med Donald i femtiårene !
Helen
Oslo
13.07.2005, 15:47

pryds skreiv:
Ang. Cavazzano, så har jeg hørt en lille fugl synge om, at der skulle være en HOF-bog med hans 12 kapitler i Dragonlords-serien på vej. Se http://coa.inducks.org/comp2.php?lg=7&default_o=1&ser=Dragonlords -- der er vist ikke nogen af dem, der har været trykt i Skandinavien endnu (omend det er danskproducerede historier). Lad os se, hvad der sker.
Fikk Carl Barks bok nr.2 i dag, og i brevet som fulgte med fikk vi bekreftet at neste bok blir en Giorgio Cavazzano/Byron Erickson-bok. Ikke så vanskelig å gjette hva den skal inneholde da...
www.kelpie.no/tommy - Bloggen min!
Innlegget blei sist redigert 15.07.2005, 14:04 av Tommy
Tommy
24 år, Odda
15.07.2005, 14:04

Tommy skreiv:
Fikk Carl Barks bok nr.2 i dag, og i brevet som fulgte med fikk vi bekreftet at neste bok blir en Giorgio Cavazzano/Byron Erickson-bok. Ikke så vanskelig å gjette hva den skal inneholde da..
På Inducks står det at bok nummer 9 skal være William Van Horn?
http://coa.inducks.org/magazine.php/x/no/HOF
Blitt noen forandringer kansje? Jeg skal forøvrig bestille alle hittil utkomne bøker i serien på Mandag, forhåpentligvis.
Pocket
25 år
15.07.2005, 14:45

Men det er basert på ein ikkje endelig utgivingsplan for **dansk** HOF. Det som står i den norske delen av INDUCKS er altså berre ei gjetning, og det blir sikkert endra etterkvart.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Innlegget blei sist redigert 15.07.2005, 16:15 av Olaf Moriarty Solstrand
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
15.07.2005, 16:15

Olaf Solstrand skreiv:
Men det er basert på ein ikkje endelig utgivingsplan for **dansk** HOF. Det som står i den norske delen av INDUCKS er altså berre ei gjetning, og det blir sikkert endra etterkvart.
Hmm.. Da bør det endres. Egmont mener forresten at det skal komme 15 bøker i serien, så det er jo tydelig at dem vet hva de skal gi ut. Går det ikke an å bare ringe å spørre dem, eller er de hemmelighetsfulle?
Pocket
25 år
15.07.2005, 16:22

Helen skreiv:
Tror du har rett der, er sikker på at HOF kommer til å fortsette i mange år fremover akkurat som årgangene. Hvorfor stoppe så lenge de selger og etterspørselen er stor.
Håper da inderlig at det vil bli mange, mange fler enn 15 stykker. :-)
Så lenge kvaliteten er god. Det typiske er jo at de bestemmer seg for å gi ut mange bare for å tjene penger, men kvaliteten på innholdet synker drastisk.
Pocket
25 år
15.07.2005, 16:29

Olaf Solstrand skreiv:
Og som jeg skriver tidligere i tråden er heller ikke den danske udgivelsesplan sikker. Det skulle undre mig ekstremt meget, hvis nr. 9 i Danmark ikke også bliver Erickson/Cavazzano.
Thomas Pryds Lauritsen
pryds
28 år, Danmark
15.07.2005, 21:50

Tommy skreiv:
Fikk Carl Barks bok nr.2 i dag, og i brevet som fulgte med fikk vi bekreftet at neste bok blir en Giorgio Cavazzano/Byron Erickson-bok. Ikke så vanskelig å gjette hva den skal inneholde da...
OK, det avgjør saken. Da kaster også etternøleren meg seg med på HoF-galeien. Jeg gleder meg allerede! 
tkoren.webs.com
Karamell
40 år, Oslo
16.07.2005, 04:42

Tommy skreiv:
I brevet som fulgte med fikk vi bekreftet at neste bok blir en Giorgio Cavazzano/Byron Erickson-bok...
Hmmm, i INDUCKS står detvitterlig at neste bok ut skal være viet William Van Horn. Egmont er altså ikke helt til å stole på? Eller er det bare Byron som er ue etter å promotere seg selv?
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 16.07.2005, 05:06 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
16.07.2005, 05:04

Sigvald skreiv:
Hmmm, i INDUCKS står detvitterlig at neste bok ut skal være viet William Van Horn. Egmont er altså ikke helt til å stole på? Eller er det bare Byron som er ue etter å promotere seg selv?
Hvis du hever blikket noen centimeter, vil du se at Olaf allerede har kommentert dette. Egmont kan ikke få skylden for hva Inducks har GJETTET (rettmessig eller ikke) vil bli neste utgivelse.
tkoren.webs.com
Innlegget blei sist redigert 16.07.2005, 05:17 av Karamell
Karamell
40 år, Oslo
16.07.2005, 05:15

Sigvald skreiv:
Hmmm, i INDUCKS står detvitterlig at neste bok ut skal være viet William Van Horn. Egmont er altså ikke helt til å stole på?
Egmont har aldri sagt at bok 9 av Hall of Fame skal vera via Van Horn. Dei har sagt at den DANSKE Hall of Fame KANSKJE skulle bli via Van Horn, MEN at dette kunne bli forandra. Då går det ikkje an å seie at dei ikkje er til å stole på basert på det.
Eller er det bare Byron som er ue etter å promotere seg selv?
Erickson jobber med produksjon av historier. Han har absolutt ingenting med bokutgivingar å gjera.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
16.07.2005, 05:29

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.