Andeby Online > Diskusjonsforum > Pussige QXL-auksjoner del 23: "morsomme blader"
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Ikke så mye info her gett... Men det er iallefall snakk om "morsomme blader"! 
http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=18883397&ListingType=4&ListingSort=2&PageNum=1&Catg=11620
Jeg vil leve farlig! Føle blodet rulle vilt gjennom årene! Tokke-tokke-tokk!
-Klara Ku, DD 2/78
Innlegget blei sist redigert 28.09.2005, 13:44 av Olaf Moriarty Solstrand
gaute hjartåker
32 år, Stord
04.07.2005, 07:50

Det forbauser meg veldig at ein person har bydd på dette. Det kjem ikkje fram kor mange blad det er snakk om, det kjem ikkje fram kva blad det er og det kjem strengt talt ikkje fram kva stand dei er i (eg reknar ikkje "brukt" som ein tilstandsrapport). Sjølvsagt KAN det hende at eit mint condition DD&Co 1/48 er eitt av blada det er snakk om her, men eg våger å tvile på det.
Så her har altså nokon tenkt "hm, eg aner ikkje kva blad det er snakk om eller kor mange det er, men eg veit at det er Donald Duck, og eg har seljarens ord på at dei er morosame, så dei er garantert verdt 25 kroner!"
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Innlegget blei sist redigert 04.07.2005, 17:34 av Olaf Moriarty Solstrand
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
04.07.2005, 17:28

Olaf Solstrand skreiv:
Så her har altså nokon tenkt "hm, eg aner ikkje kva blad det er snakk om eller kor mange det er, men eg veit at det er Donald Duck, og eg har seljarens ord på at dei er morosame, så dei er garantert verdt 25 kroner!"
Nå er de verdt 27 KRONER,-!
Jihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Severn
102 år, Nordkapp
04.07.2005, 17:52

Ja, men det høgaste budet er på 25 kroner.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
04.07.2005, 18:04

Nå er ikke 25 kr. veldig mye da.
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Kjetil Golid
17 år, Tinn
04.07.2005, 18:38

ANDonym skreiv:
Nå er ikke 25 kr. veldig mye da.
Jo, hvis det kun er snakk om 2 donaldbladet i meget dårlig kvalitet (f.eks. uten cover).
Innlegget blei sist redigert 04.07.2005, 18:52 av Lars Olav
Lars Olav
32 år, Grimstad
04.07.2005, 18:51

Kom over denne i dag:
http://www.forum.pondus.net/viewtopic.php?p=20474
Eit arabisk (syrisk?) Donald-blad til salgs for minst 150 kroner. Selgaren veit absolutt ingenting om kva historier det inneheld (men det er snakk om historier som er utgitt på norsk tidlegare), og uansett er det skrive på eit språk dei færraste nordmenn kan. Han betalte dessutan berre ti kroner for det sjølv (kjøpte det utelukkande for å selge det vidare).
Han synest at dette er verdt minst 150 kroner fordi det er noko som det er veldig vanskeleg å få tak i i Noreg, og fordi det er veldig dyrt etter syrisk standard (koster 75 pund, ei vanleg dagslønn er på 350 pund). Eg sit berre og tenker "elefantbæsj er det òg vanskeleg å få tak i her i landet, men eg betaler ikkje 150 kroner for DET".
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
17.07.2005, 23:25

150.- er skikkelig drøyt. Skulle nesten tro det var skikkelig sjeldent. Vedder for at jeg finner et slikt blad i "kassen for utenlandske Donald" hos en av bruktsjappene her, og det til prisen av 5.- kroner. Hvem er det som uansett gidder å ha sånt i samlingen sin? Hadde vært interresant om det var det første arabiske Donald eller noe slikt, men et helt vanlig blad fra nåtiden? Han får det også til å høres ut som han på mirakuløst vis fant den ENE forhandleren i hele araberland som noensinne har solgt et Donald-blad. "Ikke som i Norge, veldig sjeldent.." Hahaha!
Pocket
25 år
17.07.2005, 23:40

Pocket skreiv:
Hvem er det som uansett gidder å ha sånt i samlingen sin?
Vel, eg kjøper alltid med meg eit Donald-blad når eg er i andre land, berre for moro skuld, og for å sjekka kvaliteten. Har fått ein del blad frå familien når dei har vore i utlandet òg, og har bl. a. eit arabisk Mikke Mus-blad. Men å tru at ein kan få selt eit bortimot verdilaust blad til 150 kroner er sjølvsagt tåpeleg.
«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.
Innlegget blei sist redigert 18.07.2005, 23:19 av Sølve
Sølve
18 år, Ullensvang
18.07.2005, 23:18

Svært mange gjør det. Fx de idiotene som betaler 50.000 extra for en 64 cadillac fordi den er levert i kun 51 ex. Og hvorfor var den levert i kun 51 ex? Jo, det var bare 51 personer som ville ha nylon tigerskinn i taket. Slik er det. I ethvert samlermarked, blir noen få komplette idioter. Som meg, på mine områder. Hvis noen så mye som puster på den tørkede sjøstjernen min, den som ligger her ved siden av den utstoppede frosken, blir jeg arg. Men da er vi kanskje over på en annen tråd, de beste oversatte textlinjene. la så det være. Men for en samler som vil ha Donald eller whatever fra flest mulig steder, er ikke 150 spenn så forjaegrelig (man skal ikke fare med banning) mye? Hva koster det å dra til Syria for å kjøpe Donald? Æh, helt greit. Har da Kurozawas Shichinin no samurai på japansk DVD uten sub sjøl, må vite. Tosk som jeg er. 
Hezekiah: If the good Lord intended women to drive he have equipped them with common sence instead of tits.
(Pervert! (2005))
Innlegget blei sist redigert 19.07.2005, 03:47 av 176-761
176-761
39 år, Giske
19.07.2005, 03:46

Pondus nummer 1 - 2000. Utropsprisen er 350.- kroner!! Minsteprisen er ENDA ikke oppnådd. Det verste er at det har kommet inn et bud på 350.. :S
http://my.qxl.no/accdb/ViewItem.asp?IDI=19228219&Catg=11408&listingtype=6&listingsort=0
Pocket
25 år
30.07.2005, 22:26

Pocket skreiv:
Pondus nummer 1 - 2000. Utropsprisen er 350.- kroner!! Minsteprisen er ENDA ikke oppnådd. Det verste er at det har kommet inn et bud på 350.. :S
http://my.qxl.no/accdb/ViewItem.asp?IDI=19228219&Catg=11408&listingtype=6&listingsort=0
Trur at eg solgte mitt for 300. Og det var ikkje auksjon. Det var nokon som berre tilbaud det.
Utruleg kor mykje det bladet har blitt verdt.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
30.07.2005, 22:36

Ja Pondus er populær han. Jeg solgte "Alt for Norge" albumet for 1400kr for to år siden, og folk får sikkert ennå mer for det nå.
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
31.07.2005, 00:37

Det flater seg sikkert litt ut etterhvert - a la Tommy og Tigern nr 1, som gikk for sinnsyke priser en stund på 90-tallet, inntil interessen dabbet av. Har du Pondus nr 1 i mint (og vil tjene penger på det), så selg NÅ 
-Klara Ku, DD 2/78
gaute hjartåker
32 år, Stord
01.08.2005, 10:35

Ahh, Dette elsker jeg å synse om 
T&T prisene gikk fort opp og ned og stabiliserte seg der den ligger nå. Prisene på de bladene kommer aldri til å stige like bratt igjen mener jeg. Samme skjedde vel med første norske Spawn utgivelsene. Samme ser vi skjer med Pondus nå, prisene er på vei ned sammenlignet med de hysterisk høye prisene for kort tid siden. Så selg nå istedet for om tre år det er jeg enig i. Men kan du vente i 15 år så gjør det da denne serien virkelig kommer til å få nostalgibølger over seg da. Og da er de som ikke hadde råd til å kjøpe de første bladene brukt nå småfeite tredve/førti åringer med litt for mye penger 
Men personlig må jeg bare si meg litt sjokkert over at ett blad som det første vanlige Pondus bladet som kom i ett opplag på rundt 70000-80000 kan oppnå slike priser.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
01.08.2005, 11:18

MikroMidas skreiv:
Ahh, Dette elsker jeg å synse om
flott, da er vi to
er du med på å starte norske utgaver av CGC og GPAnalysis 
Men kan du vente i 15 år så gjør det da denne serien virkelig kommer til å få nostalgibølger over seg da. Og da er de som ikke hadde råd til å kjøpe de første bladene brukt nå småfeite tredve/førti åringer med litt for mye penger
Godt poeng. (de er blitt Pondus!
) Men som du skriver senere (har redigert litt):
det første vanlige Pondus bladet kom i ett opplag på rundt 70000-80000
..skulle man ikke da kunne anta at det finnes plenty, og alltid vil finnes plenty, av dette nummeret - nok til alle samlere som måtte komme - i og med at nummeret allerede nå tas godt vare på av mange samlere?
-Klara Ku, DD 2/78
gaute hjartåker
32 år, Stord
03.08.2005, 11:30

gaute hjartåker skreiv:
flott, da er vi to
er du med på å starte norske utgaver av CGC og GPAnalysis
Tja å legge tegneserier på plast høres ut som en bra levevei
Jeg er med.
..skulle man ikke da kunne anta at det finnes plenty, og alltid vil finnes plenty, av dette nummeret - nok til alle samlere som måtte komme - i og med at nummeret allerede nå tas godt vare på av mange samlere?
Kommer til å finnes uendelig mange av de bladene rundt om i de tusen hjem, men timing er meget viktig med ett slikt salg.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
Innlegget blei sist redigert 05.08.2005, 12:01 av MikroMidas
MikroMidas
45 år, Trondheim
05.08.2005, 12:01

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.