Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Er Barks den bedste tegneserietegner nogensinde?

Andeby Online > Diskusjonsforum > Er Barks den bedste tegneserietegner nogensinde?

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Adamant skreiv:

Ingen Frank Miller på noen av listene? Fydda.

Ganske einig i det, men slik er no dette hersens demokratiet. :-)

Miller er på mi topp-ti-liste iallfall, sjølv om det er umogleg for meg å seie kva plassering han har på den.

I forfattar-delen kom han forsåvidt på delt ellevteplass, saman med Art Spiegelman, Neil Gaiman og Al Capp. Det er tydeleg at det er alt for mange geniale serieskaparar i verda til at det går an å lage topp ti-lister. :-)

http://www.nettserier.no/pacham/

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

02.07.2005, 18:09

Olaf Solstrand skreiv:

Adamant skreiv:

Demokratiet? Vel, dette er vel omtrent like "demokratisk" som det iranske valget, hvor Vokterrådet nominerer to kandidater ("tilfeldigvis" de mest konservative). OK, kanskje en noe haltende sammenlikning, men jeg håper dere likevel skjønner hva jeg mener. Hvorfor er det nettopp Barks, Franquin og Giraud man har funnet verdige til Topp 3?

Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
torgnyland.blogspot.com

Innlegget blei sist redigert 03.07.2005, 03:30 av Karamell

Karamell
40 år, Oslo

03.07.2005, 03:24

Klara Karamell skreiv:

Hvorfor er det nødvendigvis akkurat Barks, Franquin og Giraud som er funnet verdige til Topp 3?

Fordi, etter at folk har nominert sine kandidatar og dei tolv-tretten kandidatane som fekk flest nominasjonar gjennomgjekk ei semifinalerøysting, var Barks, Franquin og Giraud dei tre kandidatane som hadde fått flest røyster i semifinalen.

http://www.nettserier.no/pacham/

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

03.07.2005, 03:31

Olaf Solstrand skreiv:

Klara Karamell skreiv:

Hvorfor er det nødvendigvis akkurat Barks, Franquin og Giraud som er funnet verdige til Topp 3?

Fordi, etter at folk har nominert sine kandidatar og dei tolv-tretten kandidatane som fekk flest nominasjonar gjennomgjekk ei semifinalerøysting, var Barks, Franquin og Giraud dei tre kandidatane som hadde fått flest røyster i semifinalen.

Hrmpf, OK, da.
Jeg hører hva du sier, men jeg liker det ikke. Litt strengt å begrense kandidatene til disse tre, men demokratiet er vel for så vidt ivaretatt. Kanskje vanskelig å gjennomføre slike avstemninger på en annen måte.

Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
torgnyland.blogspot.com

Innlegget blei sist redigert 03.07.2005, 05:26 av Karamell

Karamell
40 år, Oslo

03.07.2005, 03:36

Olaf Solstrand skreiv:

Adamant skreiv:

Miller er på mi topp-ti-liste iallfall, sjølv om det er umogleg for meg å seie kva plassering han har på den.

I forfattar-delen kom han forsåvidt på delt ellevteplass, saman med Art Spiegelman, Neil Gaiman og Al Capp. Det er tydeleg at det er alt for mange geniale serieskaparar i verda til at det går an å lage topp ti-lister. :-)

Jeg er helt enig, og det ærgrer mig også, at Will Eisner ikke kom videre i afstemningen. Angående "bedste tegneserieforfatter" ser jeg, at hr. Solstrand var for beskeden til at nominere sig selv... :-)

He had complaints about life, but never any solutions.

oledamgaard
30 år, Danmark

06.07.2005, 22:34

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.