Andeby Online > Diskusjonsforum > Til de med peil på donald pockets
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Hva er HOF??
Liker de første best, fram til ca pocket 150. Om man ikke har vokst opp med pocket historier er det kansje uvant. Kjøper ikke de nyere pocketene. Koster de virkelig 50.- kroner stykket nå? Sykt..
Pocket
25 år
28.06.2005, 20:09

Pocket skreiv:
Hva er HOF??
Forkorting for bokserien Hall of Fame.
http://www.andebyonline.com/index.php?area=art&kat=8
«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.
Sølve
18 år, Ullensvang
28.06.2005, 20:17

Helen skreiv:
Du har ett poeng der, det har vært så mye skriverier rundt pocketbøker i det siste så jeg ble nysgjerrig og kjøpte pocket nr. 295. Men den sliter jeg med og vet ikke om jeg orker å lese den ferdig. Kjenner ikke igjen Andeby i det hele tatt. Så annerledes er et mildt uttrykk og hvis alle er slik blir jeg vel ikke noen stor pocket-fan.
Hvis du kan, bør du prøve å få tak i tidligere pocketbøker (min personlige anbefaling er de fra 1 til 40 eller deromkring, dvs. historier som er tegnet fra rundt 1960 til 1980). Der vil du finne klassiske italienske fortellinger tegnet av legendariske kunstnere som Carpi, Scarpa, De Vita og etterhvert også Cavazzano. Senere har den italienske tegnerstilen utvilklet seg fra en Barks-tro tradisjon til en mer burlesk og "crazy" stil som jeg godt kan forstå at tradisjonstro donaldister slett ikke er så begeistret for.
Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
tkoren.webs.com
Innlegget blei sist redigert 29.06.2005, 00:31 av Karamell
Karamell
40 år, Oslo
29.06.2005, 00:28

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.