Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

T-skjorter

Andeby Online > Diskusjonsforum > T-skjorter

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12

Olaf Solstrand skreiv:

Men ein må vel skatte av overskotet uansett, må ein ikkje?

Ikke hvis du lar pengene bli i firmaet.

Jeg regner jo med at du har en egen konto for firmaet og har en grei linje der. Hvis du selv ikke tar ut overskuddet trenger du ikke skatte for det.

Si at du trenger å kjøpe inn noe til firmaet og det du skal kjøpe koster akkurat det samme som du har tjent på t-sjortene. Da trenger du ikke å skatta av overskuddet fordi det forblir i firmaet.

Jeg har flere kamerater som driver egne firmaer (enmansforetak) og de har med data å gjøre. De tjener en god del tusen i året men siden de utgiftfører alt innkjøp av data på firmaet så skatter de ikke for noen av de pengene der. Det er jo snakk om utgifter firmaet har for å kunne driftes og da skal du ikke i tillegg måtte skatte for penger som ikke lenger er der.

Lars Olav
32 år, Grimstad

19.08.2005, 09:46

DET forstår eg jo, men no snakkar eg om overskotet, ikkje dei pengane som blir oppbrukt. Sjølvsagt trekker eg frå utgifter på skatten.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

19.08.2005, 10:18

Olaf Solstrand skreiv:

Har sendt ting med B-post, og det blei litt seint på dagen, så ... det KAN hende at dei heldigaste har den på laurdag, men eg ville nok heller krysse fingrane for tidleg i neste veke.

Tirsdag skal jeg holde foredrag hos Riksrevisjonen. Hvis jeg får T-skjorta innen mandag, lover jeg å ha den på meg. Det er faktisk en del revisorer som leser Donald ...

Les Hakkum - Norges kuleste tegneserie.

Nils Petter
61 år, Moss

19.08.2005, 10:27

Olaf Solstrand skreiv:

DET forstår eg jo, men no snakkar eg om overskotet, ikkje dei pengane som blir oppbrukt. Sjølvsagt trekker eg frå utgifter på skatten.

Det er jeg usikker på. Ta å snakk med noen hvis du kjenner noen som har peiling på feltet.

Men skatt beregnes jo en gang i året så det er jo mye mulig du finner noe du kan utgiftsføre før den tid :-) CBL f.eks.

Lars Olav
32 år, Grimstad

19.08.2005, 10:35

Dei som ikkje rakk å bestille i forrige runde, har no moglegheit til å bestille igjen. Bestillingsskjemaet er lagt ut (eg lover å leggja ut foto av ei skjorte i bruk så snart eg får tak i det), og det kjem til å liggja ute heilt fram til eg er heilt tom for skjorter.

http://www.andebyonline.com/index.php?area=tskjorte

Kan no fortelja at mi t-skjorte har overlevd sitt første besøk i vaskemaskina med klar margin.

Antar forsåvidt at ein del av dykk kanskje byrjar å få skjortene sine i dag (ingen garantiar for det, så klart), og vil gjerne ha tilbakemeldingar på kva de synest om dei.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Innlegget blei sist redigert 22.08.2005, 12:28 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

22.08.2005, 12:27

Ingen som har fått T-skjorten enda? Lurer på om de sender B-posten med robåt fra Tromsø....

www.olavskulen.no

Elise
49 år, Stord

25.08.2005, 18:23

Elise skreiv:

Ingen som har fått T-skjorten enda? Lurer på om de sender B-posten med robåt fra Tromsø....

Neida de gjør det slekta mi på den siden av moralsirkelen beskrev som **å** **gå** **den** **langs** **fjæra** . Tar sin tid da må vi nok regne med :-)

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

Innlegget blei sist redigert 25.08.2005, 20:28 av MikroMidas

MikroMidas
45 år, Trondheim

25.08.2005, 20:28

Da har t-skjorta endelig havna i postkassa. Den ser veldig fin ut, og passer bra. :-)

Sigurd
18 år, Sandefjord

26.08.2005, 14:24

Sigurd skreiv:

Da har t-skjorta endelig havna i postkassa. Den ser veldig fin ut, og passer bra.

Same her. Og trykket verkar solid. Har nettopp starta på bobleplasten no.

«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.

Innlegget blei sist redigert 26.08.2005, 14:29 av Sølve

Sølve
19 år, Ullensvang

26.08.2005, 14:24

ditto. Cbsv og t-skjorte på 3 dager:-)

Omanga Carl

Magnus Murphy
17 år, Sandefjord

26.08.2005, 14:26

Fikk også t-skjorta i dag. Syntes den var tøff og likte den godt...

Og angrerettskjemaet? Den har funnet veien til søppelbøtta... :-)

Det finnes 10 typer mennesker:
De som kan det binære tallsystemet, og de som ikke kan det.

Arnstein
28 år, Klepp

26.08.2005, 14:27

Arnstein skreiv:

Fikk også t-skjorta i dag. Syntes den var tøff og likte den godt...

Jeg fikk også i dag så posten har gjort jobben sin i dette tilfellet. Posen var nesten sprukket så de har nok kvalitetsjekket denne forsendelsen nøye.

Og angrerettskjemaet? Den har funnet veien til søppelbøtta... :-)

Kremt, du mente vel papirinnsamlingen ikke sant :-)

Skal vi ta en liten uformell konkuranse med dette prydplagget ??? Førstemann avbildet i media med den på ???

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

Innlegget blei sist redigert 26.08.2005, 16:04 av MikroMidas

MikroMidas
45 år, Trondheim

26.08.2005, 16:03

Har ennå ikke fått den:-(

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

26.08.2005, 16:18

MikroMidas skreiv:

Skal vi ta en liten uformell konkuranse med dette prydplagget ??? Førstemann avbildet i media med den på ???

Siden Internett er å anse som et medium tillater jeg meg å utrope meg som førstemann... :-)

http://www.arnover.com/IMG_0398.JPG

Det finnes 10 typer mennesker:
De som kan det binære tallsystemet, og de som ikke kan det.

Arnstein
28 år, Klepp

26.08.2005, 16:55

Fikk min idag. Takk Olaf.

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

26.08.2005, 18:40

Jeg bestilte to stykker og har ikke fått noen ennå :-(

Vokste opp med Donald i femtiårene !

Helen
Oslo

26.08.2005, 21:35

Jeg fikk mine tre i dag!! Jeg vet hva jeg skal ha på meg i morgen. :-)

www.olavskulen.no

Elise
49 år, Stord

26.08.2005, 22:12

Helen skreiv:

Jeg bestilte to stykker og har ikke fått noen ennå :-(

Siden det er sendt med B-post (noe som absolutt var det mest økonomiske i dette tilfellet) så vil umulig alle komme samtidig, uansett hvor mange en bestilte.

Lars Olav
32 år, Grimstad

27.08.2005, 01:46

Jeg fikk min etterlengtede AndebyOnline-trøye i dag. Har planlagt å sprade med den opp og ned Karl Johan hele lørdag. Den sitter som støpt. Og så godt som den lukter!

Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
torgnyland.blogspot.com

Karamell
40 år, Oslo

27.08.2005, 03:20

Fikk min i går og har den på meg nå:-)

Dette har vært en perkekt uke:
Mandag: DD&Co-blad
Tirsdag: De komplette-bok
Onsdag: HOF-bok
Torsdag: De komplette-bok
Fredag: AOL t-skjorte

:-)

Innlegget blei sist redigert 27.08.2005, 08:45 av David H

David H
14 år, Østre Toten

27.08.2005, 08:45

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.